تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
کد خبر : 37432

فلسفه و عرفان، راز ماندگاری آثار هنری است

فلسفه و عرفان، راز ماندگاری آثار هنری است

شهردار اصفهان : فلسفه و عرفان، راز ماندگاری آثار هنری است شهردار اصفهان بیان کرد: راز ماندگاری آثار هنری فلسفه و عرفان است. به گزارش دنیای اسرار:علی قاسم‌زاده در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی صدای شهر گفت: یک هنرمند باید هستی‌شناسی، عارف و فیلسوف باشد تا بتواند آثار بزرگی را خلق کند؛ ارزش اثر هنری

Print Friendly, PDF & Email

شهردار اصفهان :

فلسفه و عرفان، راز ماندگاری آثار هنری است

شهردار اصفهان بیان کرد: راز ماندگاری آثار هنری فلسفه و عرفان است.

به گزارش دنیای اسرار:علی قاسم‌زاده در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی صدای شهر گفت: یک هنرمند باید هستی‌شناسی، عارف و فیلسوف باشد تا بتواند آثار بزرگی را خلق کند؛ ارزش اثر هنری هر کس به اندازه دنیای تولیدکننده آن است.

وی افزود: خالق یک اثر باید دارای هفت ویژگی باشد؛ هوش مکفی، استعداد خاص، احساس، دانش، مهارت و علاقه از مواد لازم برای خلق یک اثر هنری است‌.

قاسم زاده اظهارداشت: عنصر هفتم انگیزه است که گاهی درونی و گاهی بیرونی است؛ جشنواره صدای شهر یک انگیزه بیرونی است و در صورتی که این جشنواره نبود شاید این آثار تولید یا خلق نمی‌شد.

وی افزود: در سیر منطقی و نگاه روان‌شناختی، این زنجیره هفت‌موردی کامل است و در صورتی که یک نفر این موارد را داشته باشد باید به‌صورت طبیعی خالق اثر باشد، بسیاری از هنرمندان این زنجیره را دارند، اما آثار تولیدی ماندگاری ندارند.

شهردار اصفهان بیان کرد:حلقه مفقوده، نوع نگاه و درک از هستی و نوع هستی‌شناسی و ادراک از جهان است که اندازه و ارزش اثر را تغییر می‌دهد.

در ادامه ابراهیم شمشیری، مدیرکل صدای استان‌های سازمان صدا وسیما گفت: با توجه به اینکه اصفهان یکی از شهرهای بزرگ کشور و دارای ظرفیت‌های گردشگری است، امیدواریم این جشنواره در عرصه بین‌المللی دیده شود.

وی خاطرنشان کرد: صدای شهر تجربه و تعامل مناسبی است که بین شهرداری و صدا و سیما برای رفع مشکلات شهروندان، اطلاع‌رسانی و آگاهی شهروندان وجود دارد و می‌تواند یک الگو و تجربه خوب برای سایر استان‌ها باشد.

 مدیرکل صدای استان‌های سازمان صدا و سیما گفت: امیدواریم رادیو اصفهان به‌عنوان یک رسانه اثرگذار، صمیمی و گرم تعامل خود را به‌صورت مستمر داشته باشد و از این سرمایه بزرگ استفاده کند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.