تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۴
کد خبر : 37498

ارسال یکهزار و ۲۶۴ اثر به دبیرخانه هفتمین المپیاد فیلم سازی نوجوانان

ارسال یکهزار و ۲۶۴ اثر به دبیرخانه هفتمین المپیاد فیلم سازی نوجوانان

مدیر هفتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران خبرداد؛ ارسال یکهزار و ۲۶۴ اثر به دبیرخانه هفتمین المپیاد فیلم سازی نوجوانان مدیر هفتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران از ارسال یکهزار و ۲۶۴ اثر به دبیرخانه هفتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان خبرداد. به گزارش دنیای اسرار :و حید ملتجی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه نسل

Print Friendly, PDF & Email

مدیر هفتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران خبرداد؛

ارسال یکهزار و ۲۶۴ اثر به دبیرخانه هفتمین المپیاد فیلم سازی نوجوانان

مدیر هفتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران از ارسال یکهزار و ۲۶۴ اثر به دبیرخانه هفتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان خبرداد.

به گزارش دنیای اسرار :و حید ملتجی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه نسل نوجوان امروز بسیار پیشرو است،گفت: هفتین المپیاد فیلمسازی نوجوانان با شعار “بچه‌ها به سمت قله” برگزار می‌شود و آثار متفاوت و بسیار خوبی به دبیرخانه ارسال شده است.

وی با بیان اینکه المپیاد فیلم سازی در ۲حوزه فیلم و ایده برگزار می شود، افزود: ۲۶۱ اثر در حوزه فیلم و یک هزار و ۳ اثر مربوط به بخش ایده بوده است.

مدیر هفتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران اضافه کرد:از میان آثار، ۳۱ اثر توسط هیئت انتخاب برگزیده شده اند که شامل ۱۲ نفر در حوزه ایده و ۱۹ نفر در حوزه فیلم است که ۲۰ نفر دختر و ۱۱ پسر انتخاب شده‌اند.

ملتجی بیان داشت: در این دوره از جشنواره فیلم‌سازی ۱۰۵۹ نفر از ۲۸ استان و ۷۵ شهر شرکت کرده‌اند که نسبت به سال گذشته تعداد شرکت‌کنندگان بیش از دو برابر شده است.

وی ادامه داد: تعدادی از آثار هفتمین دوره المپیاد فیلمسازی نوجوانان از شهرهای اطراف اصفهان، از جمله برخوار، بهارستان، پیربکران، حبیب‌آباد، درچه، خوراسگان، فریدون‌شهر، قهدریجان، گورت و ورنامخواست ارسال شده است.

مدیر هفتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران افزود: در حوزه فیلم چهره‌های شناخته شده‌ای همچون مرتضی علی‌عباس میرزایی و مهدیه‌سادات محور و در حوزه ایده وحید نیکخواه‌آزاد و علی شاه‌محمدی حضور خواهند داشت.

ملتجی در ارتباط با داوران هفتمین دوره المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان گفت: وحید نیکخواه‌آزاد، حامد جعفری و انسیه شاه‌حسینی سه داور حاضر در این دوره از المپیاد هستند.

وی المپیاد را یکی از بهترین کارگاه‌های آموزشی ایران در حوزه فیلم‌سازی دانست و خاطرنشان کرد: یکی از امتیازات ویژه هفتمین المپیاد این است که این مربیان از میان افراد درجه یک ایران هستند و از روز اول تا آخر بچه‌ها را همراهی می‌کنند. مربیانی انتخاب شدند که حوصله همراهی با نوجوانان را داشته باشند، محمدعلی باشه‌آهنگر، مرتضی علی‌عباس میرزایی، مهدی خرمیان، نادره ترکمانی، مریم بحرالعلومی و لیلی عاج شش نفر از مربیان حاضر در این دوره هستند.

وی از تغییراتی در سال آینده خبر داد و بیان کرد: این تغییرات بیشتر در حوزه با شیوه برگزاری و انتخاب است، در واقع در سال‌های آینده حرفه‌ای‌تر انتخاب‌ها انجام می‌شود تا نخبگان فیلم‌ساز نوجوان ایران در این مرحله شرکت کنند. این دوره یشترین تعداد شرکت‌کنندگان از استان اصفهان هستند،

توجه به مولفه‌های فرهنگی و جامعه‌شناسی از وجوه بارز المپیاد فیلم سازی

مدیر هفتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران گفت: تاکید بر مولفه‌های فرهنگی و جامعه‌شناسی از وجوه بارز المپیاد فیلمسازی نوجوانان است که در این دوره مورد توجه قرار گرفته است.

وی بیان کرد: تلاش شده تا مربیانی برای این دوره انتخاب شوند تا ضمن آموزش فنون مهارتی فیلمسازی به نوجوانان، بر آموزش مسائل هویتی و فرهنگی نیز تاکید کنند.

وی افزود: تفکیک المپیاد از جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان، از دیگر امتیازاتی است که در این دوره محقق شده و رضایت عمده اهالی سینما را نیز جلب کرد.هم‌طرازی برگزیدگان المپیاد فیلمسازی نوجوانان با نخبگان کشور

مدیر هفتمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران در خصوص زمان برگزاری المپیاد گفت: افتتاحیه بیست‌وهشتم دی ماه و اختتامیه دوم بهمن در هنرسرای خورشید برگزار می‌شود.

در ادامه این نشست خبری میثم بکتاشیان، معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری اصفهان گفت:یکی از اتفاقات خوب سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان این بود که هفتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان به طور جدی مورد توجه واقع شد و در هیاهوی جشنواره مورد غفلت قرار نگرفت.

وی افزود:خوشبختانه المپیاد فیلمسازی نوجوانان توانست به طور مجزا برگزار شود و از سوی نوجوانان مورد توجه و استقبال قرار گیرد.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری اصفهان بیان داشت: امیدواریم این المپیاد هم‌طراز با سایر المپیادهای علمی مانند المپیاد شیمی و فیزیک مطرح شود و برگزیدگان آن به عنوان نخبگان کشور مورد توجه قرار گیرند.

خبرنگار:علیرضاهژبری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 5 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.