تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰
کد خبر : 37532

نماز درخواست باران درس توحید و توجه به قدرت و رحمت الهی است

نماز درخواست باران درس توحید و توجه به قدرت و رحمت الهی است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) استان اصفهان: نماز درخواست باران درس توحید و توجه به قدرت و رحمت الهی است حجت‌الاسلام رحمت‌الله صادقی با دعوت از عموم مردم مومن و انقلابی اصفهان برای شرکت در نماز درخواست باران گفت: نماز باران در واقع درس توحید و توجه به قدرت و رحمت

Print Friendly, PDF & Email

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) استان اصفهان:

نماز درخواست باران درس توحید و توجه به قدرت و رحمت الهی است

حجت‌الاسلام رحمت‌الله صادقی با دعوت از عموم مردم مومن و انقلابی اصفهان برای شرکت در نماز درخواست باران گفت: نماز باران در واقع درس توحید و توجه به قدرت و رحمت الهی است.

 

به گزارش دنیای اسرار:مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب‌الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف استان اصفهان در همایش روحانیون شاغل با اشاره به آغاز ماه رجب تاکید کرد: اهلبیت علیهم السلام توصیه هایی زیادی در رابطه با دعا، توبه و استغفار در این ماه کرده اند و بزرگان ماه رجب و شعبان را مقدمه آمادگی ورود ماه مبارک رمضان و شب قدر معرفی می کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین صادقی گفت: زندگی انسان پر از فراز نشیب است و برای اینکه غفلت ما را فرا نگیرد خداوند متعال مقاطعی قرار داده که انسان خودش را پالایش کند و غفلت ها را بزداید و ماه رجب یکی از این فرصت ها است.

 

این کارشناس مسائل دینی گفت: بر اساس آیات قرآن بسیاری از مشکلات در زندگی دنیایی ناشی از فراموشی یاد خدا و دوری از معنویت است و عواملی همچون بد رفتاری با پدر مادر، سبک شمردن نماز و دوری از توسل به اهلبیت باعث سختی زندگی دنیایی خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین صادقی با دعوت از عموم مردم مومن و انقلابی اصفهان برای حضور در نماز باران اصفهان در روز جمعه گفت: از آداب این نماز گرفتن سه روز روزه قبل از اقامه و حالت خضوع و خشوع و حضور کودکان و سالمندان است.

 

وی با بیان اینکه درخواست باران از طریق نماز باران از خداوند، یک درس توحید و توجه دادن به قدرت و رحمت الهی است افزود: سابقه نماز استسقاء(نماز باران) در سنوات قبل جزء افتخارات شیعیان خصوصاً ایران اسلامی بوده است و مردم با اعتقاد و اخلاص در مواقع خشکسالی با تضرع و اظطراب درب خانه علماء را کوبیده و از آن ها خواسته اند برای رفع گرفتاری و بارش رحمت الهی دست نیاز به سوی خدای رحمان و رحیم دراز کنند و آن ها نیز همراه مردم برای اقامه نماز تمام تلاش و مجاهدت خود را مصروف این مراسم کرده اند .

 

وی در ادامه با اشاره به سفارش همه علماء، اساتید و دلسوزان حوزه های علمیه برای حضور هرچه بیشتر خصوصاً بچه ها و پیرمردان و پیر زنان و خانواده های معظم شهدا در این مراسم گفت: در شرفیابی که محضر حضرت آیت ا… العظمی مظاهری مرجع عالیقدر شیعیان و زعیم حوزه های علمیه اصفهان داشتیم ایشان فرمودند: باتوجه به وضعیت کم آبی و خشکسالی، آحاد متدینین در این امر پسندیده و مستحب تلاش نموده و حاضر شوند، من هم دعا می کنم و قطعاً امام زمان عجل ا… تعالی فرجه الشریف هم شما را دعا می کند و از شما راضی است .

 

لازم به ذکر است نماز باران روز جمعه مورخ ۲۹ دیماه ۱۴۰۲ در جوار شهدای اصفهان و رأس ساعت 10 صبح به امامت حضرت آیت ا… مهدوی اقامه خواهد شد .

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.