تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰
کد خبر : 37637

نصب و راه‌اندازی تجهیز كلاف‌پیچ واحد بسته‌بندی و ارسال نورد سرد

نصب و راه‌اندازی تجهیز كلاف‌پیچ واحد بسته‌بندی و ارسال نورد سرد

با هدف ارتقای سطح کیفی بسته‌بندی و ارسال محصولات صورت گرفت؛ نصب و راه‌اندازی تجهیز كلاف‌پیچ واحد بسته‌بندی و ارسال نورد سرد به گزارش دنیای اسرار:با هدف ارتقای سطح کیفی بسته‌بندی و ارسال محصولات و افزایش میزان رضایت‌مندی مشتریان، تجهیز کلاف‌پیچ با حضور کارشناسان داخلی در خط بسته‌بندی نیمه‌اتوماتیک نورد سرد فولاد مبارکه نصب و

Print Friendly, PDF & Email

با هدف ارتقای سطح کیفی بسته‌بندی و ارسال محصولات صورت گرفت؛
نصب و راه‌اندازی تجهیز كلاف‌پیچ واحد بسته‌بندی و ارسال نورد سرد

به گزارش دنیای اسرار:با هدف ارتقای سطح کیفی بسته‌بندی و ارسال محصولات و افزایش میزان رضایت‌مندی مشتریان، تجهیز کلاف‌پیچ با حضور کارشناسان داخلی در خط بسته‌بندی نیمه‌اتوماتیک نورد سرد فولاد مبارکه نصب و راه‌اندازی شد.
در این زمینه، مدیر ناحیه نورد سرد، مدیر محصولات نهایی و پوشش‌دار و رئیس واحد بسته‌بندی و ارسال فولاد مبارکه چنین گفت:

بهزاد بهادرانی، مدیر ناحیه نورد سرد:

تجهیز کلاف‌پیچ در دی‌ماه جاری جهت نصب و راه‌اندازی وارد واحد بسته‌بندی و ارسال نورد سرد شد و پس از دو هفته تلاش بی‌وقفه، با عنایت خداوند متعال و تلاش همکاران تیم تعمیرات واحد بسته‌بندی و ارسال، واحدهای توسعه نورد سرد و دفاتر فنی تعمیرات و تولید ناحیه، در خط بسته‌بندی نیمه‌اتوماتیک نصب و راه‌اندازی شد.

در تشریح کارکرد و اهمیت به‌کارگیری این تجهیز باید گفت پلاستیک‌های سلفونی (استرج) قابل‌استفاده در صنایع بسته‌بندی از مواد پلی‌اتیلن تشکیل شده است که دارای خاصیت کششی بسیار زیاد و همچنین شفافیت و چسبندگی است. از مزایای خوب نایلون استرج قابلیت ضد گردوغبار و ضد رطوبت بودن، مقاومت در برابر اشعه UV، پیچش منظم، مقاومت کششی زیاد و حالت نگرفتن زیر نور خورشید است. این نایلون با کشش جزئی و ضربه پاره نمی‌شود و قابلیت تولید و سفارش به‌صورت رنگی، مات و ضد الکتریسیته ساکن جهت جذب نکردن گردوغبار روی نایلون را دارد.

محسن زارع، مدیر محصولات نهایی و پوشش‌دار:

بسته‌بندی کلاف‌های صادراتی و کلاف‌های موردنیاز در صنعت خودروسازی

دستگاه رپینگ پلاستیک به دو روش چرخش بار و تجهیز ثابت و بار ثابت و تجهیز چرخان عملیات پوشش پلاستیکی محصولات را انجام می‌دهد. در مورد کلاف‌های فولادی بسته‌بندی به روش کلاف ثابت و چرخش پلاستیک پیچ از داخل چشمی کلاف انجام می‌گردد و با ایجاد امکان تنظیم میزان هم‌پوشانی لبه‌های پلاستیک با مکانیسم تنظیم سرعت چرخش کلاف از درزبندی کامل پلاستیک پیچیده شده روی کلاف اطمینان حاصل می‌شود. در چنین شرایطی طبیعتاً از نفوذ رطوبت گردوغبار به لایه‌های داخلی کلاف جلوگیری می‌شود.

این پوشش به‌دلیل حساسیت و ظرافت در برابر لبه‌های تیز کلاف و شرایط جوی و محیطی با کاغذهای دارای VCI و نهایتاً با PVC یا ورق فلزی کرکره و رینگی و طوق، قابل تقویت و مراقبت است.

اهمیت نصب و کاربرد تجهیز رپینگ

اهمیت نصب این تجهیز در خط بسته‌بندی نیمه‌اتوماتیک به‌لحاظ بسته‌بندی کلاف‌های صادراتی و کلاف‌های موردنیاز در صنعت خودروسازی است. این کلاف‌ها پس از ارسال به مقصد در اسکله‌های بندرعباس در معرض رطوبت شدید و گردوغبار و یا در انبار روباز شرکت‌های خودرویی در معرض باران و برف و آلودگی هستند. این پوشش، کلاف را در مقابل نفوذ رطوبت و آلاینده‌های موجود در هوا حفظ و از زنگ‌زدگی لایه‌های درونی کلاف جلوگیری می‌کند.

ارتقا و بهبود فرایند

می‌توان برای محافظت بیشتر در مقابل زنگ‌زدگی از فیلم تشخیص VCI روی لایه داخلی فیلم پلاستیک استفاده کرد که پس از پوشش کامل کلاف با لایه پلاستیک، عنصر VCI موجود روی فیلم به یون‌های مثبت و منفی اجازه می‌دهد فضای کم بین کلاف و لایه محافظ را پر کنند. این یون‌ها به‌دلیل قدرت جذب بیشتر نسبت به یون‌های خورنده حاضر در سطح فلز مثل رطوبت و نمک و سایر موارد، به جلوگیری از زنگ‌زدگی محصولات آهنی و فولادی کمک می‌کنند و برای بسته‌بندی محصولات فولادی و سایر فلزات بسیار ایدئال است.

سعید جمشیدیان، رئیس واحد بسته‌بندی و ارسال نورد سرد:

مشخصات فنی این تجهیز

تجهیز wrapper که با همکاری واحد توسعه و پیمانکاران داخلی نصب و راه‌اندازی شده، قادر است در هر ساعت، حدود ۱۵ عدد کلاف را به‌وسیله فیلم محافظ با ضخامت‌های ۵۰ و ۷۰ میکرون جهت جلوگیری از نفوذ آب و زنگ‌زدگی کلاف پوشش دهد. همچنین با استفاده از این تجهیز امکان حذف یکی از فعالیت‌های بسته‌بندی که توسط اپراتور به‌صورت دستی انجام می‌شد میسر گردید.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.