تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۱
کد خبر : 37694

۱۷۵ پروژه شرکت توزیع برق اصفهان در ایام دهه فجربه بهربرداری رسید

۱۷۵ پروژه شرکت توزیع برق اصفهان در ایام دهه فجربه بهربرداری رسید

در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تعداد ۱۷۵ پروژه بالغ بر ۲۴۳۷میلیارد ریال در شرکت توزیع برق اصفهان به بهره برداری رسید . به گزارش دنیای اسرار :مهندس دادخواه مدیر عامل شرکت ضمن تبریک ایام ا… دهه مبارک فجر و اعیاد رجبیه اظهار نمود امیدوارم بتوانیم به شایستگی مسئولیت سنگینی که شهدا

Print Friendly, PDF & Email

در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تعداد ۱۷۵ پروژه بالغ بر ۲۴۳۷میلیارد ریال در شرکت توزیع برق اصفهان به بهره برداری رسید .

به گزارش دنیای اسرار :مهندس دادخواه مدیر عامل شرکت ضمن تبریک ایام ا… دهه مبارک فجر و اعیاد رجبیه اظهار نمود امیدوارم بتوانیم به شایستگی مسئولیت سنگینی که شهدا و امام شهدا بردوش ما نهاده اند را در راستای ارائه خدمات عزتمندانه و امید آفرین در صنعت پر افتخار برق به مردم عزیزمان ارائه دهیم

وی به محدوده تحت پوشش شرکت توزیع برق اصفهان اشاره نمود و عنوان کرد :محدوده برق رسانی به مشترکین توزیع برق اصفهان 16 هزار کیلومتر مربع می باشد و علاوه بر شهر اصفهان که شامل 9 منطقه اجرایی است ؛ 4 شهرستان کوهیایه ،هرند ،ورزنه و جرقویه در این محدوده قرار دارد و همچنین 400 روستا که اکثریت آنها بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی از نعمت برق برخوردار شدند در این مجموعه قرار می گیرند. و آخرین نقطه خدمت رسانی ؛ شهر رامشه با 200 کیلومتر فاصله از مرکز اصفهان می باشد که خدمات خود را به مشترکین عزیز ارائه می نماید .

ایشان ابراز داشت : این شرکت یک میلیون و 300 هزار مشترک دارد که تعداد یک میلیون آن خانگی و 200 هزار مشترک تجاری و 100 هزار مشترک دیگر در تعرفه های عمومی ،کشاورزی و صنعتی قرار دارند .

در ادامه ایشان به مطلب قابل توجهی اشاره نمود و اظهار داشت :15 هزار کیلومتر طول شبکه محدوده شرکت توزیع برق اصفهان می باشد که به مثابه 15 برابر فاصله اصفهان تا شهرمشهد است و از لحاظ طول شبکه ، نسبت به مشترک ؛ رتبه پنجم در کل کشور را به خود اختصاص داده است

مهندس دادخواه تصریح نمود : در محدوده تحت پوشش شرکت ۱۴ هزار پست هوایی و زمینی احداث شده است که به منظور هوشمند سازی و ارائه خدمات با سرعت بیشتر به مشترکین گرامی ؛ 1000 نقطه اتوماسیونی و کلید هوشمند نصب شده است.

مدیر عامل به دیگر زیر ساخت های شرکت اشاره کرد و گفت : 300 هزار پایه بتونی و 255 هزار چراغ روشنایی معابر در سطح شهر نصب نموده ایم .

وی عنوان نمود : شرکت توزیع برق اصفهان در بخش خانگی 34 درصد ،در بخش صنعتی 26 درصد ،در تعرفه های کشاورزی و تجاری و عمومی هر کدام 12 درصد فروش انرژی را به خود اختصاص داده است .

در ادامه وی در خصوص اقدامات شاخص در قبل و بعد از انقلاب خاطر نشان کرد :خدماتی که در حال حاضر به همشهریان عزیزمان ارائه می کنیم قبل از انقلاب وجود نداشت از جمله خدمات غیر حضوری به مشترکین که به صورت 100 درصد در حال انجام است.

مهندس دادخواه ابراز داشت : یکی از شاخصه های بسیار مهم در حوزه فنی شاخص سایدی (saidi) است که نشان دهنده متوسط نرخ خاموشی به ازای هر مشترک در طول سال است که یک شاخصه ملی و بین المللی است و این آمار در سال ۹۳ ، ۸۵۴ دقیقه خاموشی به ازای هر مشترک بوده است و در حال حاضر به لطف خداوند و تلاش خدمت گزاران به مردم و انقلاب این عدد به ۹۵ دقیقه به ازای هر مشترک رسیده است .

ایشان اظهار داشت : به ندرت مشترکین به ذهن‌شان می رسد که نوبت قبلی خاموشی های ناخواسته چه زمانی بوده است و در سال آینده این عدد ۴۰ تا ۵۰ دقیقه کاهش خواهد یافت که نزدیک به آمار وعدد کشورهای توسعه یافته است .

مهندس دادخواه به یکی دیگر از شاخصه های مهم فنی اشاره نمود و عنوان کرد: تلفات شبکه در حال حاضر ۵ درصد است که شرکت توزیع برق اصفهان جایگاه سوم را در کشور کسب نموده است و شایان ذکر است نرخ جهانی آن ۳ تا ۵ درصد می باشد .

در ادامه ، مهندس مهرداد دادخواه به سرفصل پروژه های قابل افتتاح در این ایام مبارک اشاره کرد و گفت: پروژه ها در شاخص های مختلف نیرو رسانی ، اصلاح و بازسازی شبکه ، افزایش قدرت مانور و روشنایی معابر با هزینه ای بالغ بر ۲۴۳۷ میلیارد ریال عملیاتی شده است .

مهندس دادخواه در ادامه تصریح کرد : در حوزه نیرو رسانی ۲۴ هزار و ۳۰۰ مشترک جدید به مجموعه یک میلیون و ۳۰۰ هزار مشترک اضافه شده است که به منظور برق رسانی به این مشترکین ۵۵ کیلومتر شبکه و ۷۰ دستگاه پست توزیع برق با هزینه ای بالغ بر ۸۵۰ میلیارد ریال احداث شده است .

مدیر عامل و رییس هیات مدیره اظهار داشت : در سرفصل بازسازی شبکه های فرسوده و اصلاح شبکه ها ۱۳۲ کیلومتر شبکه و ۲۹ دستگاه پست توزیع بازسازی شد که هزینه این مجموعه پروژه ها بالغ بر ۹۱۰ میلیارد ریال بوده است .

مهندس دادخواه به یکی دیگر از سرفصل های خاص پروژه ها اشاره و اذعان داشت : در زمینه تامین روشنایی معابر شهری و روستایی ۲۵ کیلومتر شبکه روشنایی و ۴۱ دستگاه پست توزیع برق احداث شده که هزینه ای بالغ بر ۱۱۵ میلیارد ریال در بر داشته است .

توجه ویژه به درخواست های مردمی و تکریم مشترکین یکی دیگر از شاخص هایی بود که مدیر عامل شرکت توزیع برق اصفهان در این باره عنوان نمود : بسیاری از شهروندان درخواست های جابجایی و رفع معارض شبکه را داشته اند

 

که به لطف خدا و تلاش همکاران حدود ۶ کیلومتر شبکه با هزینه ای بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال رفع حریم و اصلاح شده است .

مدیر عامل شرکت توزیع برق اصفهان به یکی از مهمترین شاخص های مهم در کیفی سازی انرژی اشاره و خاطر نشان نمود : کنترل بار شبکه یکی از مهمترین مسائل در کیفی نمودن انرژی و سرعت ارائه خدمات می باشد که در این راستا ۵۰۰ج دستگاه تابلو هوشمند به منظور کنترل پذیر نمودن مدیریت بار شبکه با هزینه ای بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال احداث شده است

وی در خصوص ادامه اقدامات در حوزه اتوماسیون شبکه بیان داشت : با احداث ۲ کیلومتر شبکه و ۸ دستگاه کلید اتوماسیونی با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال قدرت مانور شبکه افزایش یافته است و در ادامه اصلاح و بهسازی ۲۵ کیلومتر شبکه روشنایی معابر با هزینه ای بالغ بر ۷۵ میلیارد ریال اجرایی شد.

مهندس مهرداد دادخواه در ادامه به جمع بندی زیر ساخت های اجرایی در این دهه مبارک پرداخت و افزود : ۲۴۳ کیلومتر شبکه احداث و بهینه سازی شده و همچنین ۱۴۰ دستگاه ترانسفورماتور زمینی و هوایی نیز احداث و در مدار قرار گرفته است .

وی در خصوص اینکه آیا اقدامات از دهه فجر سال گذشته تا دهه فجر سال جاری با پیش بینی ها و برنامه ریزی ها هم راستا بوده است عنوان نمود : اکثر پیش بینی ها اتفاق افتاده و یا نزدیک به چشم اندازها هستیم که البته در این مسیر تنگناهایی وجود داشته است اما به لطف خدا در زمینه اتوماسیون و هوشمند سازی اقدامات ارزنده ای انجام و فیبر نوری عظیمی در سطح شهر اصفهان ایجاد شده است و در حوزه تجهیزات هوشمند سازی و کنترل از راه دور نیز گام های بلندی برداشته شده است که تمامی این اقدامات در راستای بهبود هرچه بیشتر دو مولفه سایدی(saidi) و کاهش تلفات بوده است که ماه به ماه و سال به سال کیفیت بهتری را به دست آورده است .

مدیر عامل شرکت توزیع برق اصفهان در خصوص مدیریت مصرف برق به عنوان رسالت ملی ، اجتماعی و فرهنگی و همچنین ارتباط پروژه های دهه مبارک فجر با این مبحت مهم عنوان نمود : احداث ۱۳۲ کیلومتر شبکه توزیع برق و همچنین احداث و نصب ۲۹ دستگاه پست توزیع در سرفصل اصلاح و بازسازی شبکه در حوزه کاهش تلفات و مدیریت مصرف مستقیما ارتباط دارد .

مدیر عامل و رییس هیات مدیره مطرح کرد : نصب ۸ دستگاه کلید اتوماسیونی نیز در این شاخص قرار می گیرد .

وی به میزان اثر گذاری پنل های خورشیدی در میزان تولید برق و پیشرفت و توسعه آن در شرکت پرداخت و گفت : شرکت های توزیع برق در حوزه تولید پنل های خورشیدی ماموریت دارند تا ۲۰۰ کیلو وات با همراهی و سرمایه گذاری بخش خصوصی نقطه اتصال به شبکه را ایجاد نمایند و برای بیش از این مقدار احداث پنل های خورشیدی با برق منطقه ای و واحد‌های تولیدی است .

مدیر عامل شرکت توزیع برق اصفهان اظهار داشت : تفاهم نامه هایی با مشترکین بسته شده است و در کنار مناطق صنعتی نیز از جمله منطقه صنعتی سگزی و در شرق اصفهان شهرک های خورشیدی و مزرعه های خورشیدی احداث شده است .

ایشان در بخش بعدی صحبت های خود از سرمایه گذاران و بانک ها و ستادهای مختلف خواست که با ارائه تسهیلات به مشترکین در احداث و توسعه پنل های خورشیدی همراهی نمایند .

مدیر عامل شرکت به طور جد مطرح کرد : مدیریت مصرف برای مشترکین تنها مربوط به یک فصل و روز خاصی نیست بلکه در تمام فصول به آن باید توجه شود

ایشان گفت: ؛امیدواریم با تلاشهای شبانه روزی همکاران خدمت گزار خود بتوانیم برق پایدار و خدماتی شایسته را عزتمتدانه و امید آفرین به مردم شریف اصفهان ارایه نماییم .

 

 

 

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.