تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۹
کد خبر : 37699

بازدید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از شرکت صبا فولاد خلیج فارسد

بازدید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از شرکت صبا فولاد خلیج فارسد

  همزمان با دور دوم سفر رئیس جمهوری به استان هرمزگان صورت گرفت؛ بازدید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از شرکت صبا فولاد خلیج فارس دکتر سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همزمان با نخستین روز ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در سفر به استان هرمزگان در قالب دور

Print Friendly, PDF & Email

 

همزمان با دور دوم سفر رئیس جمهوری به استان هرمزگان صورت گرفت؛ بازدید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از شرکت صبا فولاد خلیج فارس

دکتر سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همزمان با نخستین روز ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در سفر به استان هرمزگان در قالب دور دوم سفر ریاست جمهوری و اعضای هیئت دولت از شرکت صبا فولاد خلیج فارس، نخستین تولید کننده بریکت گرم آهن اسفنجی (HBI) در ایران بازدید کرد.

 

به گزارش دنیای اسرار: در این بازدید که دکتر مهدی مسکنی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، دکتر علیرضا زمان پور مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری (هلدینگ صباانرژی)، دکتر احسان دشتیانه مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس و معاونین و مدیران این شرکت نیز حضور داشتند، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن بازدید از بخش‌های مختلف کارخانه صبا فولاد خلیج فارس، در جریان برنامه‌های توسعه‌ای هلدینگ صباانرژی در این مجموعه فولادی قرار گرفت.

 

همچنین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از نمایشگاه قطعات و تجهیزات بومی سازی شده توسط شرکت صبا فولاد خلیج فارس را بازدید کرد.

 

در ادامه نیز نشستی با حضور دکتر مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری (هلدینگ صباانرژی) و مدیرعامل و معاونین شرکت صبا فولاد خلیج فارس برگزار شد .

 

در این نشست، دکتر زمان‌پور مدیرعامل هلدینگ صباانرژی به ارائه گزارشی از اقدامات این هلدینگ در خصوص توسعه و رونق شرکت صبافولاد خلیج فارس پرداخت و گفت: عرضه سهام شرکت صبافولاد خلیج فارس در بازار فرابوس ایران یکی از مهمترین برنامه های ما در حوزه فولادی بود که در تاریخ 28 تیرماه 1402 با نماد فصبا انجام شد. همچنین برای تامین مالی بخشی از هزینه‌های طرح‌های توسعه‌ای، 4450 میلیارد تومان از طریق پذیره‌نویسی سهام صبافولاد فروخته شد که رکورد پذیره‌نویسی در تاریخ بازار سرمایه ایران بود.

 

زمان‌پور اظهار داشت: تامین مالی این پروژه بزرگ صنعتی با سرمایه مردم، تجلی مردمی‌سازی اقتصاد بود. به سهامداران صبافولاد اطمینان داده‌ایم، در پروژه بسیار سودآور و مهمی سرمایه‌گذاری کرده‌اند. پروژه فولادسازی صبافولاد با دقت و نظم بالایی در حال انجام است و بدون توقف در زمان تعیین شده، راه‌اندازی خواهد شد.

 

وی افزود: افزون بر اینها، برای استحصال سنگ آهن با سازمان انرژی اتمی عقدنامه امضا شده و نیز، موافقت تخصیص 43 هکتار زمین در منطقه ویژه بندرعباس جهت احداث پروژه‌های احیاء آهن اسفنجی فولادسازی و ریخته‌گری تختال ضخیم اخذ شده است.

 

مدیرعامل هلدینگ صباانرژی در ادامه خاطرنشان کرد: دیگر اقدامات هلدینگ صباانرژی برای توسعه شرکت صبافولاد، برنامه‌ریزی جهت پروژه  احداث واحد سولفورزدایی  به منظور جدا کردن گوگرد موجود در گازهای خوراکی قبل از عبور از کاتالیزور و همچنین برنامه ریزی جهت پروژه احداث مخزن 5،111 متر مکعبی RO با توجه به نبود مخزن ذخیره  RO و به منظور ذخیره آب مورد نیاز جهت جلوگیری از توقف تولید در صورت بروز در اشکال در سیستم RO کارخانه و احداث واحد سولفورزدایی است.

 

همچنین در این نشست احسان دشتیانه مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس، گزارشی از روند اقدامات و فعالیت‌های این شرکت از جمله در زمینه رشد تولید، طرح توسعه، بومی سازی قطعات و دیگر بخش‌ها ارائه کرد.

 

صبا فولاد خلیج فارس نخستین تولیدکننده بریکت گرم آهن اسفنجی (HBI) در ایران و از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری است که در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در بندرعباس قرار دارد .

 

این شرکت در سال 1402 که مزین به مهار تورم و رشد تولید است، توانست رکورد تولید سالیانه به میزان یک میلیون و 62 هزار و 868 تن بریکت گرم آهن اسفنجی را در سال مالی یک دی 1401 تا 30 آذر 1402 به ثبت برساند .

 

 

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.