تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۶
کد خبر : 37702

نگاه بیمه به خدمات تغذیه، زیبایی است

نگاه بیمه به خدمات تغذیه، زیبایی است

    دبیر اجرایی نخستین کنگره بین المللی انجمن علمی تغذیه ایران گفت: نگاه بیمه به خدمات تغذیه، زیبایی است؛ در صورتی که تغذیه در حوزه پیشگیری و درمان نقش بسیار موثری دارد و بیمه شدن خدمات تغذیه ای یک امر ضروری است.   به گزارش دنیای اسرار: دکتر محمد باقرنیا با اشاره به برگزاری

Print Friendly, PDF & Email

 

 

دبیر اجرایی نخستین کنگره بین المللی انجمن علمی تغذیه ایران گفت: نگاه بیمه به خدمات تغذیه، زیبایی است؛ در صورتی که تغذیه در حوزه پیشگیری و درمان نقش بسیار موثری دارد و بیمه شدن خدمات تغذیه ای یک امر ضروری است.

 

به گزارش دنیای اسرار: دکتر محمد باقرنیا با اشاره به برگزاری دو پنل تخصصی با حضور مسئولان وزارت بهداشت در خصوص بیمه شدن خدمات دانش آموختگان تغذیه اظهار داشت: عمده مشکل کارشناسان و متخصصان تغذیه، عدم پوشش بیمه ای خدمات آن ها است. وی با بیان اینکه باید نگاه زیبایی به خدمات تغذیه ای حذف شود تا تحت پوشش بیمه قرار بگیرند، ادامه داد، سالهاست با عدم پوشش بیمه خدمات تغذیه ای، به کارشناسان و متخصصان این رشته و همچنین مردم جامعه که نیاز مبرم به رژیم درمانی دارند اجحاف شده است. حتی آزمایش خونی که توسط رژیم درمانگر ثبت میشود یا خدمات تغذيه اي كه در کلینيك ها و بیمارستان ها ارائه میشود، مشمول بیمه نمیشود. با توجه به اهمیت تغذیه و رژیم درمانی در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری های مزمن مانند چربی خون بالا، دیابت، کبد چرب، پرفشاري خون، بیماری های قلب و عروق، بیماری های کلیوی، سرطان ها و بسیاری دیگر از بیماری ها، بدیهی است ادامه این روند و عدم پوشش بیمه ای خدمات تغذیه میتواند پیامدهای بسیار نامطلوبی بر سلامت مردم جامعه، هم در کوتاه مدت و هم در بلند مدت داشته باشد. دبیر اجرایی نخستین کنگره بین المللی انجمن علمی تغذیه ایران اعلام کرد به منظور نشان دادن اهمیت تغذیه، در گذشته شعار از مزرعه تا سفره اعلام شده و امروز از مزرعه تا سلول را در بر می گیرد که نشان میدهد تغذیه و رژیم غذایی میتواند بر تک تک سلول های بدن انسان و در مجموع بر سلامتی افراد جامعه موثر باشد. وی اضافه کرد: با توجه به اینکه اصفهان یک شهر صنعتی است، تغذیه در صنایع یکی از محورهای اصلی کنگره محسوب می شود که استقبال خوبی از سوی صنایع صورت گرفته و امید است که ارتباط و تعامل دانشکده تغذیه با صنایع گسترده تر شود.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.