تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲
کد خبر : 37716

مال باختگان از بهم زدن صحنه جرم خودداري کنند

مال باختگان از بهم زدن صحنه جرم خودداري کنند

  رئيس پليس آگاهي استان، دست نخورده باقي ماندن صحنه جرم را بسيار مهم عنوان کرد و از مال باختگان خواست تا زمان رسيدن تيم بررسي صحنه جرم اين پليس به هيچ چيزي دست نزنند. به گزارش دنیای اسرار:سرهنگ “حسين تُرکيان”  بيان کرد: يکي از کارهاي بسيار خوبي که در پليس آگاهي استان اصفهان صورت

Print Friendly, PDF & Email

 

رئيس پليس آگاهي استان، دست نخورده باقي ماندن صحنه جرم را بسيار مهم عنوان کرد و از مال باختگان خواست تا زمان رسيدن تيم بررسي صحنه جرم اين پليس به هيچ چيزي دست نزنند.

به گزارش دنیای اسرار:سرهنگ “حسين تُرکيان”  بيان کرد: يکي از کارهاي بسيار خوبي که در پليس آگاهي استان اصفهان صورت گرفته راه اندازي تيم هاي بررسي صحنه جرم در تمامي کلانتري هاي استان است که در صورت وقوع هرگونه سرقت، قتل و يا هر جرم ديگري سريعاً اين تيم ها در صحنه حضور يافته و مدارک و سرنخ هايي از مجرمان را با استفاده از روش هاي علمي بدست مي آورند.

وي با بيان اينکه در بسياري از موارد شاهد آلوده شدن صحنه جرم توسط خانواده مال باخته، بزه ديده و يا همسايگان اين افراد هستيم گفت: دست نخورده باقي ماندن صحنه جرم براي پليس از اهميت بسيار زيادي برخوردار است و بايد در اين زمينه اطلاع رساني مناسبي صورت گرفته و آموزش هاي ويژه اي ارائه شود و از ورود افراد متفرقه به محل وقوع جرم تا رسيدن اکيپ بررسي صحنه جرم جلوگيري به عمل آيد.

رئيس پليس آگاهي استان اصفهان تصريح کرد: در خواست ما از مالباختگان، بزه ديدگان و افرادي که با جرم سرقت يا قتلي مواجه مي شوند اين است که به هيچ عنوان صحنه جرم بهم نزده و جاي چيزي را تغيير ندهند تا اينکه تيم هاي بررسي صحنه جرم پلس آگاهي بتوانند کار تخصصي خود را به نحو احسن انجام دهند.

سرهنگ تُرکيان عنوان کرد: به افراد که هنگام ورود به منزل متوجه وقوع جرم سرقت در آن شدند توصيه مي کنيم ابتدا خونسردي خود را حفظ کرده و سريعاً از طريق تماس با شماره تلفن 110 موضوع را به پليس اطلاع دهند و تا زمان حضور تيم بررسي صحنه جرم به هيچ يک از وسايل منزل دست نزنند و به افراد غير مسئول هم اجازه دست زدن به صحنه سرقت را ندهند. از تجمع افراد در محل وقوع سرقت جلوگيري کرده و مراحل پيگيري سرقت توسط کارآگاهان پليس را براي هيچ کس بازگو نکنند.

اين مقام انتظامي در ادامه خاطر نشان کرد: اگر جرم واقع شده در زمره جرايمي که رسيدگي به آنها در حيطه وظايف کلانتري ها نباشد پرونده به پليس آگاهي ارجاع داده مي شود و اين روند نيز توسط شاکي بايد انجام يابد و انتقال هرچه سريع تر پرونده از اهميت ويژه برخوردار است.

سرهنگ تُرکيان گفت: در مدتي که تحقيقات روي جرم انجام شده در جريان است و کارآگاهان پليس آگاهي در حال شناسايي و دستگيري مجرم يا مجرمان هستند ممکن است به دفعات از شاکي دعوت شود که براي تکميل اطلاعات، تعيين هويت مجرم به ويژه در مواردي که فرد قرباني مجرم را ديده مانند سرقت به عنف يا تشخيص اموال سرقتي خود به پليس آگاهي مراجعه کند.

رئيس پليس آگاهي استان اصفهان تاکيد کرد: همکاري با افسر مسئول پرونده در مرحله رسيدگي به شکايت از اهميت زيادي برخوردار است و در صورت عدم همکاري، تبعات ناشي از تاخير يا نقص در رسيدگي بيش از همه متوجه شاکيان پرونده خواهد بود بنابر اين توصيه مي کنيم در اين مرحله با ماموران در اجراي وظايفشان حداکثر همراهي و مساعدت را انجام دهند تا هرچه زودتر پرونده با پرونده با کسب نتيجه مطلب به سرانجام برسد.

 

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.