تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳
کد خبر : 37728

افتتاح و بهره برداری از ۳۴۵ پروژه با اعتبار ۷۲۵ میلیارد تومان 

افتتاح و بهره برداری از ۳۴۵ پروژه با اعتبار ۷۲۵ میلیارد تومان 

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان اصفهان خبر داد: افتتاح و بهره برداری از ۳۴۵ پروژه با اعتبار ۷۲۵ میلیارد تومان مدیر عامل شرکت توزیع برق استان اصفهان ازافتتاح و بهره برداری 345 پروژه با اعتبار 725 میلیارد تومان توسط شرکت توزیع برق استان اصفهان در دهه فجر خبر داد. به گزارش دنیای اسرار:حمید علاقمندان

Print Friendly, PDF & Email

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان اصفهان خبر داد:

افتتاح و بهره برداری از ۳۴۵ پروژه با اعتبار ۷۲۵ میلیارد تومان

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان اصفهان ازافتتاح و بهره برداری 345 پروژه با اعتبار 725 میلیارد تومان توسط شرکت توزیع برق استان اصفهان در دهه فجر خبر داد.

به گزارش دنیای اسرار:حمید علاقمندان درنشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت ایام الله دهه فجر برگزار شد،گفت : شرکت توزیع برق استان اصفهان با ۲۳ شهرستان تحت پوشش یکی از بزرگترین شرکت‌های توزیع برق کشور از لحاظ استانی ،شبکه‌ای و به لحاظ تعداد مشترکین محسوب می‌شود.

وی در ادامه به سر فصل ها و پروژه های شرکت توزیع برق استان اصفهان اشاره کرد و افزود: اولین پروژه تامین برق ۳۰ هزار متقاضی جدید با هزینه ای بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان نقدینگی که مجموعه مشترکین شرکت توزیع برق استان اصفهان را به یک میلیون و ۶۳۰ هزار رساند.

علاقثمندان دومین پروژه را تبدیل سیم‌های مسی هوایی به شبکه‌های کابل خود نگهدار می‌باشد اعلام کرد و گفت: ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه خود نگهدار احداث گردیده و برای این پروژه ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است. در حال حاضر ۶۰ درصد شبکه توزیع برق استان اصفهان به صورت کابل خود نگهدار بهره‌برداری می‌شود.

وی گفت: سومین پروژه هوشمندسازی مشترکین شرکت برق استان است که به لطف الهی توانسته‌ایم امسال ، ۱۸۵۳۱ مشترک را هم رویت پذیر و هم کنترل پذیر نماییم و اعتبار این پروژه بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان می‌باشد.همچنین در حال حاضر مجموعه۸۴۸۵۶ مشترک شرکت برق توزیع استان اصفهان رویت پذیر هستند. یعنی کنتورهای آنها نیاز به مامور قرائت در محل ندارند و قرائت از دور انجام می‌شود.

حمید علاقمندان پروژه چهارم را پروژه بهارستان اعلام کرد و ادامه داد : در جهت بهینه سازی روستاهای استان اصفهان امسال با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان ۹۰ روستا به طور کامل به روز رسانی و بهینه سازی شد و طی سه سال گذشته ۶۵۰ روستای استان اصفهان در طرح بهارستان به طور کامل بهینه سازی شدند.

مدیر عامل شرکت توزیع بر ق استان اصفهان در ادامه به پروژه پنجم اشاره کرد و افزود: در جهت رفع افت ولتاژ و بهینه سازی شبکه برای مجموعه مشترکین استان به ویژه نقاط دوردست با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان این طرح انجام شد .

وی پروژه و سرفصل ششم را راه‌اندازی ابر ششم کشور به عنوان ابر سهام ششم عنوان کرد و گفت: این طرح با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان راه‌اندازی شد و بیش از ۶۰۰ هزار مشترک کشور،شامل ۲۵ استان کشور در این ابر یا سامانه قابل رویت می‌باشند.

حمید علاقمندان اظهار کرد: به کمک مجموعه بسیج استان و ۵ بانک عامل توانستیم در طرح نیروگاه‌های خورشیدی مقیاس کوچک ۵۵۰ نیروگاه کوچک را با ظرفیت ۴ مگاوات به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

مدیر کل شرکت توزیع برق استان اصفهان در همین خصوص افزود : نیروگاه‌های کوچک و پشت بامی شرکت برق استان اصفهان به ۲۴ مگاوات رسید که در رتبه اول کشور قرار گرفت..

حمید علاقمندان بیان کرد: طول شبکه‌های شرکت توزیع برق استان اصفهان ۴۲ هزار کیلومتر می‌باشد که ۲۰۰۰ کیلومتر از قطر کره زمین ( طول خط استوا ) بیشتر است. پهناور بودن این شبکه باعث می‌شود که آسیب پذیری آن بیشتر شود نیروگاه‌های بزرگ خورشیدی در سطح استان‌ها ، با شرکت‌های برق منطقه‌ای است.

در ادامه این نشست خبری رسول روستایی، معاونت برنامه‌ریزی شرکت توزیع برق استان اصفهان گفت: هدف از تبدیل شبکه مسی به پروژه های خود نگهدار فقط کاهش سرقت نیست ، بلکه هدف این پروژه همزمان با کاهش سرقت ، اصلاح و بهینه سازی و مقاوم سازی شبکه و افزایش قابلیت اطمینان شبکه هم هست. وی همچنین تاکید کرد: هدف تبدیل سیم مسی به کابل خود نگهدار ، کاهش سرقت تاسیسات ، افزایش قابلیت اطمینان و بهینه سازی شبکه است.

وی در ادامه افزود: تلفات شرکت حدود ۷ درصد است که یکی از پایین‌ترین درصدهای تلفات در سطح کل کشور محسوب می‌شود و جز ۳ یا ۴ شرکت برتر در سطح کاهش تلفات هستیم.

معاونت برنامه‌ریزی شرکت توزیع برق استان اصفهان خاطرنشان کرد: شبکه‌های ما به صورت مویرگی در سطح استان گسترده شده‌اند واین گستردگی شبکه ، کنترل به لحاظ انسانی را یک مقدار سخت می‌کند.

در ادامه نشست خبری جعفر بحرینی معاونت فروش و خدمات شرکت توزیع برق استان اصفهان به پایین بودن نرخ‌های برق اشاره کرد و افزود: برای ایجاد انگیزه و ساخت نیروگاه های خورشیدی در بخش‌های خصوصی در سال های اخیر قانون مانع زدایی از صنعت برق که مصوب شد و اعلام کرده صنایع باید هر ساله یک درصد از مصرف انرژی خود را از طریق تولید نیروگاه تجدید پذیر مصرف کنند یا اگر نتوانند تولید کنند ، می‌توانند از بورس خریداری کنند.

وی همچنین در مورد کنتورهای هوشمند بیان کرد : با نصب این کنتورها می‌توانیم به مشترکین به صورت لحظه‌ای گزارش دهیم که در این ساعت به چه صورت مصرف کرده‌اید که در این بین مشترکین خانگی برای ما مهم هستند.

جعفر بحرینی معاونت فروش و خدمات شرکت توزیع برق استان اصفهان اعلام کرد: قبض‌های برق ما سه تعرفه دارد: میان باری ، کم باری و اوج بار. اگر مصرف کننده بین ساعت ۱۱ شب تا ۷ صبح مصرف کند قیمت برق یک چهارم اوج بار یا نصف میان باری است و قبض به شدت کاهش پیدا می‌کند.

خبرنگار:محبوبه عزیز

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.