تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۷
کد خبر : 37862

کنگره های علمی تغذیه محل رصد و پایش مشکلات تغذیه در کشور است

کنگره های علمی تغذیه محل رصد و پایش مشکلات تغذیه در کشور است

  استاد گروه تغذیه جامعه دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: از دانش آموختگان تغذیه دعوت میشود در نخستین کنگره بین المللی انجمن علمی تغذیه ایران شرکت کنند زیرا که کنگره های علمی محل پایش و رصد مشکلات تغذیه جامعه و ارائه راهکارهای علمی برای آن است. به گزارش دنیای اسرار: حامد پورآرام در این ارتباط

Print Friendly, PDF & Email

 

استاد گروه تغذیه جامعه دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: از دانش آموختگان تغذیه دعوت میشود در نخستین کنگره بین المللی انجمن علمی تغذیه ایران شرکت کنند زیرا که کنگره های علمی محل پایش و رصد مشکلات تغذیه جامعه و ارائه راهکارهای علمی برای آن است.

به گزارش دنیای اسرار: حامد پورآرام در این ارتباط اظهار داشت: کنگره ها محلی برای گردهمایی پژوهشگرانی است که باتبادل آخرین دستاوردهای علمی اساسنامه ای را تنظیم تا از نتایج آن تمام مردم منتفع شوند.

وی با بیان اینکه باید مردم را بیشتر در تصمیم گیری ها و سیاستگذاری ها دخالت دهیم و نقش پررنگی ایفا کنند اما ما فقط به جامعه علمی بسنده و نظرات آنها را جمع آوری می کنیم و نقشی در تصمیم گیری ها ندارند که این بزرگترین خلاء است، ادامه داد: تغذیه نقش بسیار مهم و کلیدی دارد که تعاملات شفاف و مشخص و ساختاری بین سازمان ها و وزارتخانه ها، انجمن های علمی و سمن ها و جامعه مدنی باید شکل بگیرد.

استاد گروه تغذیه جامعه دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: بسیاری از عملکردها در حوزه تغذیه جزیزه ای و سیلویی است که این ضربه زننده و آسیب زاست و هر کسی سعی می کند از دیدگاه درون سازمان خود مشکلات تغذیه را حل کند در صورتی که امنیت غذا و تغذیه و امنیت غذایی پایدار که محور اصلی کنگره است، باید با یک رفتار سازمانی رفع کرد.

وی خواستار تقویت رفتار سازمانی شد و افزود: چگونگی رسیدن به امنیت غذایی پایدار امروز به یک مسئله تبدیل شده است ضمن اینکه سبد مطلوب غذایی باید تعریف و درعین حال پایدار بماند و برای نسل های دیگر فراهم شود.

پورآرام با بیان اینکه ارتقاء دانش و اطلاعات تغذیه مردم یکی از ضروریات است، ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش به فراخور هر سنی باید یک راهنما وپیوست تغذیه تهیه و دانش آموزان را آموزش دهد که سفرای ما در خانواده ها شوند .

وی با بیان اینکه امروزه تبلیغاتی که از سوی رسانه ها منعکس میشود همراستا با سلامتی مردم نیست، ادامه داد: تغذیه نادرست مردم به علت عدم آگاهی مردم است واین وظیفه رسانه هاست که در حوزه تغذیه سالم وارد شوند.

وی با اظهار اینکه تغذیه پایدار به عوامل متعددی بستگی دارد و امروز با امنیت غذایی فاصله داریم، افزود: قدم های خوب و اقدامات خوبی را در حوزه امنیت غذایی پایدار آغاز کردیم اما سرعت پایین است و باید افزایش یابد .

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.