تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶
کد خبر : 37870

تغذیه سالم باید  به یک مطالبه عمومی تبدیل شود 

تغذیه سالم باید  به یک مطالبه عمومی تبدیل شود 

  رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تنها با افزایش سواد سلامت مردم، تغذیه سالم  به یک مطالبه مردمی تبدیل خواهد شد.   به گزارش دنیای اسرار: دکتر شاهین شیرانی در مراسم افتتاحیه کنگره اظهارداشت: سلامت حق مردم است و تامین سلامتی  وظیفه حاکمیت که یکی از مهمترین مولفه های آن  ایمنی و امنیت تغذیه

Print Friendly, PDF & Email

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تنها با افزایش سواد سلامت مردم، تغذیه سالم  به یک مطالبه مردمی تبدیل خواهد شد.

 

به گزارش دنیای اسرار: دکتر شاهین شیرانی در مراسم افتتاحیه کنگره اظهارداشت: سلامت حق مردم است و تامین سلامتی  وظیفه حاکمیت که یکی از مهمترین مولفه های آن  ایمنی و امنیت تغذیه است.

 

وی بیان داشت:  رشته تغذیه یکی از رشته های استراتژیک در دنیا است و همواره در جنگ ها از ابزار تحریم غذا بر مردم  بهره می برند و این نشان از اهمیت و جایگاه آن دارد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از تغییر ذائقه مردم طی سالهای اخیر اشاره کرد و افزود : باید از توان گروه های مختلف از جمله متخصصین حوزه تغذیه ، اصحاب رسانه، فعالان  فضای مجازی برای افزایش دانش تغذیه مردم بهره برد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اعلام اینکه اهمیت تغذیه سالم هنوز برای جامعه و گروهای مختلف مردمی  شناخته شده  نیست ، اعلام کرد: با تغذیه سالم، وزن مناسب و مصرف ریز مغذی های لازم  به بدن می‌توان از بار بیماریهای غیر واگیردار پیشگیری کرد.

 

وی با بیان اینکه  تغذیه باید به یک مطالبه مردمی تبدیل شود، اعلام کرد: تنها در سایه ارتقاء سواد سلامت و تغذیه ای  مردم می‌توان چالش های غذایی را حل و فصل کرد.

 

وی با بیان اینکه راهکارهای  تامین امنیت غذایی را باید از کاندیدهای نمایندگان مجلس پرسید، ادامه داد: جایگاه تغدیه در کاهش یا افزایش بار بیماری‌ها باید برای تصمیم گیران مشخص و محرز شود.

 

وی یکی از دستاوردهای انقلاب را ارتقاء نظام سلامت نام برد و افزود: هدف نهایی نظام سلامت افزایش امید به زندگی است که پس از انقلاب اسلامی امید به زندگی 25 سال به طول عمر مردم ایران اضافه شده است.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.