تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱
کد خبر : 37981

بانوان طلایه‌داران فرهنگ و هنر هر کشوری هستند

بانوان طلایه‌داران فرهنگ و هنر هر کشوری هستند

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان : بانوان طلایه‌داران فرهنگ و هنر هر کشوری هستند رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی شرکتی و عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان بیان کرد: بانوان نقش بسیار مهمی در شکل‌گیری فرهنگ یک کشور دارند چرا که با آموزش‌های آنها در خانواده است که فرهنگ یک جامعه ساخته می‌شود.   به

Print Friendly, PDF & Email

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان :

بانوان طلایه‌داران فرهنگ و هنر هر کشوری هستند

رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی شرکتی و عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان بیان کرد: بانوان نقش بسیار مهمی در شکل‌گیری فرهنگ یک کشور دارند چرا که با آموزش‌های آنها در خانواده است که فرهنگ یک جامعه ساخته می‌شود.

 

به گزارش دنیای اسرار:محمدرضا گل احمد در دیدار اعضای شورای‌عالی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان با آیوپوا ایرادا وزیر فرهنگ تاتارستان گفت: در کشور ما نیز زنان جایگاه ویژه‌ای در فرهنگ کهن ایران‌زمین داشته‌اند و به‌عنوان نمونه بانوانی که در این نشست حضور دارند از فعالان اقتصادی و بازرگانان برجسته اصفهان به شمار می‌آیند و در طول تاریخ نیز زنان اصفهان نقش مهمی در پیشرفت و توسعه این شهر داشته‌اند.

 

آیوپوا ایرادا (IRADA AYUPOVA) وزیر فرهنگ تاتارستان، در مورد ظرفیت‌های موجود در تاتارستان بیان داشت: تاتارستان در مرکز روسیه و هم‌جوار با شهرهای بزرگ قرار دارد. تاتارستان در مرکز روسیه است و از لحاظ جغرافیایی در موقعیت بسیار مناسبی واقع شده است. جاده بزرگی در بین مسکو و کازان ایجاد شده که از طریق آن می‌توان مستقیم با روسیه ارتباط برقرار کرد.

 

وی افزود:جمعیت تاتارستان بیش از ۴ میلیون نفر است و می‌توان گفت که یک شهر تولیدی است. تولید تاتارستان سالانه به چهل میلیون دلار می‌رسد. تولیدات تاتارستان بیشتر شامل محصولات نفتی و شیمیایی می‌شود. همچنین ماشین‌آلات با کیفیتی در حوزه‌های مختلف از جمله حمل‌ونقل، هواپیما، هلی‌کوپتر نیز تولید می‌شود.

 

وزیر فرهنگ تاتارستان گفت:تاتارستان در حوزه صنعت فناوری اطلاعات و آی‌تی نیز بسیار پیشرفت کرده و دستاوردهای خوبی داشته است. در حوزه سلامت و پزشکی نیز تاتارستان موفق بوده و به‌نوعی مرکز پزشکی محسوب می‌شود.

 

آیوپوا ایرادا، ضمن اشاره به تأکید خداوند در قرآن در رابطه ‌با جایگاه بالای زنان گفت: موارد زیادی در جهان به همت بانوان انجام می‌شود و زنان نقش مهمی در جوامع دارند. از اعضای شورای‌عالی بانوان اتاق بازرگانی دعوت می‌کنیم به تاتارستان سفر کنند و از نزدیک با ظرفیت‌های این منطقه آشنا شوند. در ماه می همایش بزرگ محصولات حلال را برگزار می‌کنیم که حضور زنان در آنجا پر رنگ است.

 

وی در رابطه ‌با حوزه صنایع‌دستی و میراث‌فرهنگی افزود: ایران یکی از کشورهای مطرح در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری است و توانسته سنت‌هایش را حفظ کند. حدوداً ۲۰۰ نوع صنایع‌دستی در ایران وجود دارد که برخی از آنها نیز در یونسکو به ثبت رسیده است. نکته جالب‌توجه این است که هیچ‌کدام از صنایع‌دستی ایران فراموش نشده؛ ولی در تاتارستان به‌رغم اینکه صنایع‌دستی شهر بسیار قوی است بخشی از آنها را فراموش کرده‌ایم.

 

وزیر فرهنگ تاتارستان بیان داشت: تلاش می‌کنیم با راه‌اندازی یک مرکز فرهنگی، صنایع‌دستی و سنت‌های فراموش شده را مجدد احیا کنیم و در این مرکز نه‌تنها صنایع‌دستی معرفی شود؛ بلکه معرف فرهنگ در عرصه بین‌المللی نیز باشد. این مرکز یک فرصت خوب برای فعالان فرهنگی و صنایع‌دستی ایران و اصفهان است که می‌توانند در آن به معرفی محصولات و خدمات خود بپردازند.

 

لیلا پهلوان‌زاده، فعال حوزه گردشگری و مرمت آثار تاریخی با بیان اینکه از زمان صفویه هیئت‌های تجاری در اطراف میدان نقش‌جهان شرکت‌هایی داشته‌اند، خاطرنشان کرد: وجود دفتر فرهنگی مشترک بین دو شهر می‌تواند ادامه همکاری‌های این حوزه را تداوم ببخشد .

 

علی مقتدری، مشاور بین‌الملل شهرداری اصفهان با اشاره به تفاهم‌نامه خواهرخواندگی بین اصفهان و سن‌پترزبورگ گفت: در سن‌پترزبورگ بلوار پرونزنسکی به نام اصفهان نام‌گذاری شد و قرار است یک مرکز فرهنگی در آن بلوار تأسیس شود. با گسترش ارتباطات فرهنگی ناخودآگاه موارد اقتصادی هم در آن مرکز به وجود می‌آید.

 

وی افزود: به طور مشابه درمورد کازان هم می‌توان چنین ابتکاری را پیاده‌سازی کرد و از هیئت تاتارستان تقاضا می‌کنیم از دولت تاتارستان مطالبه کنند که پروتکل تأسیس مراکز فرهنگی دوجانبه به‌صورت متقابل پیش‌بینی شود زمانی که توافق دولتی حاصل شود.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.