تاریخ انتشار : شنبه ۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۳
کد خبر : 38008

برگزاری هفدهمین کنفرانس ملی و یازدهمین کنفرانس بین‌المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی دردانشگاه اصفهان

برگزاری هفدهمین کنفرانس ملی و یازدهمین کنفرانس بین‌المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی دردانشگاه اصفهان

«هفدهمین کنفرانس ملی و یازدهمین کنفرانس بین‌المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی» از تاریخ ۸ الی ۱۰ اسفندماه ۱۴۰۲ به دو زبان فارسی و انگلیسی و با همکاری انجمن یادگیری الکترونیکی ایران و بنیاد علمی اکو به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود. به گزارش دنیای اسرار:هفدهمین همایش ملی و یازدهمین همایش بین‌المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی(ICeLeT

Print Friendly, PDF & Email

«هفدهمین کنفرانس ملی و یازدهمین کنفرانس بین‌المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی» از تاریخ ۸ الی ۱۰ اسفندماه ۱۴۰۲ به دو زبان فارسی و انگلیسی و با همکاری انجمن یادگیری الکترونیکی ایران و بنیاد علمی اکو به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش دنیای اسرار:هفدهمین همایش ملی و یازدهمین همایش بین‌المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی(ICeLeT ۲۰۲۴) 8تا 10 اسفند امسال با هدف ترویج و توسعه یادگیری و یاددهی الکترونیکی در نهادهای آموزشی و بهره‌گیری از آخرین دستاوردهای علمی، آموزشی و پژوهشی در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.

وی گفت :این رویداد بصورت ترکیبی(حضور فیزیکی و مجازی) و به زبان‌های فارسی و انگلیسی با همکاری انجمن یادگیری الکترونیکی ایران و «بنیاد علمی اکو» برگزار خواهد شد.

 

محمدرضا نیلی افزود: ۱۳۷ اثر علمی از کشورهای ایران، فرانسه، ایتالیا، کانادا، مالزی و اُزبکستان به دبیرخانه این همایش ارسال شد که شامل ۱۲۵ مقاله و ۱۲ گزارش از تجربه‌های موفق است. یکی از وجوه ممیزه کنفرانس امسال، این است که علاوه بر مقاله، تجارب موفق دانشگاه‌ها و مدارس را نیز در باب یادگیری الکترونیکی داریم.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد مقاله‌ها به زبان فارسی و ۵۰ درصد به انگلیسی است، اظهار کرد: از بین مقاله‌های پذیرفته شده ۴۲ مورد بصورت سخنرانی و ۲۸ مقاله پوستر ارائه می شود و 7گزارش نیز مربوط به تجربه‌های موفق یادگیری و یاددهی الکترونیکی در آموزش و پرورش، آموزش عالی و صنعت است.
نیلی با اشاره به ارائه ۶ سخنرانی کلیدی از ایران، آمریکا، هلند، استرالیا و انگلیس در این همایش سه روزه اضافه کرد: اعضای هیات علمی دانشگاه فرهنگیان نیز تجربه‌های موفق خود در این زمینه را در همایش ارائه خواهند کرد. تاکنون ۲ پیش‌نشست نیز در دانشگاه فرهنگیان اصفهان برپا شده است. نمایه‌شدن مقالات این کنفرانس در دو پایگاه ISC و IEEE نیز ویژگی و امتیاز مهم این رویداد محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اهمیت و جایگاه یادگیری الکترونیکی گفت: معلمان ما حتی در دورترین نقاط، امروزه با ابزار آموزش الکترونیکی آشنا هستند و یاددهی و یادگیری الکترونیکی بعنوان واقعیت پذیرفته شده در جامعه درآمده است.

نیلی با بیان اینکه امروزه به هیچ بهانه‌ای نمی‌توان آموزش را متوقف کرد، افزود: یکی از مهمترین مزیت‌های یادگیری و یاددهی الکترونیکی، تعمیم آموزش در سطح جامعه و برای همه مخاطبان است.

اعظم اسفیجانی، دبیر اجرایی هفدهمین همایش ملی و یازدهمین همایش بین‌‍‌المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی نیز در این نشست گفت: تاکنون دانشگاه‌های مختلفی میزبانی این کنفرانس را بر عهده داشته‌اند که دانشگاه تهران، خواجه نصیرالدین طوسی، امیرکبیر، سیستان و بلوچستان، کردستان و زنجان از جمله آن‌هاست. در این سالیان، موسساتی چون موسسه آموزش عالی مهر البرز نیز اجرای این برنامه را عهده‌دار شده‌اند. امسال شهر ما و دانشگاه اصفهان افتخار بزرگ میزبانی این رویداد مهم را به دست آورده است.

اسفیجانی، هدف از برگزاری این همایش را معرفی نوآوری‌ها در عرصه یادگیری الکترونیکی و تبادل تجربه‌ها و دستاوردها دانست و افزود: چهار نشست تخصصی با موضوع هایی مانند هوش مصنوعی و تجربه کشورهای عضو اکو در این همایش برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی کنفرانس در خصوص زمان برگزاری این رویداد تشریح کرد: هفدهمین کنفرانس ملی و یازدهمین کنفرانس بین‌المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی در ۸ اسفندماه ۱۴۰۲ و ساعت ۱۴ در تالار زیتون دانشکدۀ علوم پزشکی اصفهان افتتاح خواهد شد.

وی افزود: این کنفرانس با همکاری «انجمن یادگیری الکترونیکی ایران» معروف به «یادا» و «بنیاد علمی اکو» و با میزبانی و مشارکت دانشگاه اصفهان برنامه‌ریزی شده است. البته نهادهای مختلفی بودند که از این کنفرانس حمایت مادی و معنوی کردند. دفتر روابط بین‌الملل دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان حامی مادی و البته معنی این کنفرانس است. پالایشگاه نفت اصفهان، پالایش اکو، دیگر حامی مهم ما به شمار می‌آید.

اسفیجانی تصریح کرد: انجمن‌های متعدد نیز چون انجمن «فناوری آموزش ایران»، «آموزش مهندسی» و «برق و کنترل» با ما همکاری می‌کنند. به‌علاوه، دانشگاه‌ شهید چمران اهواز، امام‌خمینی(ره)، سیستان و بلوچستان و برخی نهادهای دیگر نیز جزو برگزار کنندگان این کنفرانس هستند. دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز که کنفرانس در تالار زیتون آن برپا خواهد شد، از حامیان بسیار جدی ماست.

وی خاطرنشان کرد: یک نشست تخصصی در باره دستاوردهای اجرای طرح «یونیتل»(UNITEL) با حضور متخصصان ایرانی و ایتالیایی در این همایش برگزار می شود.

وی، هدف از اجرای این طرح را مدرن سازی آموزش عالی خواند و توضیح داد: یونیتل(یادگیری ارتقا یافته به کمک فناوری در دانشگاه‌ها) یک طرح بین‌المللی است که با حمایت مالی اتحادیه اروپا اجرا می شود و اصفهان یکی از ۹ دانشگاه ایرانی فعال در آن است.

اطلاعات بیشتر در باره این رویداد در پایگاه اینترنتی هفدهمین کنفرانس ملی و یازدهمین کنفرانس بین‌المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی در دسترس است.

خبرنگار:علیرضاهژبری

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.