تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۹
کد خبر : 38130

۴۰ درصد سهم اشتغال کشور و استان بر عهده کمیته امداد است/ احداث بیش از 941 واحد مسکونی برای مددجویان

۴۰ درصد سهم اشتغال کشور و استان بر عهده کمیته امداد است/ احداث بیش از 941 واحد مسکونی برای مددجویان

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان : ۴۰ درصد سهم اشتغال کشور و استان بر عهده کمیته امداد است/ احداث بیش از 941 واحد مسکونی برای مددجویان مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره)استان اصفهان گفت: ۴۰ درصد سهم اشتغال در کشور و استان بر عهده کمیته امداد می باشد. به گزارش دنیای اسرار:کریم زارع درنشست خبری

Print Friendly, PDF & Email

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان :

۴۰ درصد سهم اشتغال کشور و استان بر عهده کمیته امداد است/ احداث بیش از 941 واحد مسکونی برای مددجویان

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره)استان اصفهان گفت: ۴۰ درصد سهم اشتغال در کشور و استان بر عهده کمیته امداد می باشد.

به گزارش دنیای اسرار:کریم زارع درنشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت سالروز تأسیس کمیته امداد و هفته احسان و نیکوکاری بیان داشت: کمیته امداد واسطه‌ای بین مردم و خیران است تا حمایت‌های خیران را با حفظ کرامت به دست نیازمندان برساند، کمیته امداد یکی از سالم‌ترین و بی‌حاشیه‌ترین نهاد کشوری است ،با پیشرو بودن ماه رمضان نیز همانند گذشته انتظار می‌رود خیران و نیکوکاران در خصوص خدمت‌رسانی به نیازمندان به‌ویژه ایتام و محسنین کمک‌کار باشند.

وی گفت: کمیته امداد یکی ازمؤثرترین سازمان ها در ایجاد اشتغال پایدار و کاهش نرخ بیکاری است بطوریکه۴۰ درصد سهم اشتغال در کشور و استان را به عهده دارد.

وی ادامه داد: ایجاد ۱۲ هزار شغل در سال جاری را به عهده داشتیم که ۱۰۰ درصد آن تحقق داشته و اعتباری که تاکنون از طریق سیستم بانکی و دولت برای این امر دریافت شده حدود یکهزار و ۶۵۰ میلیارد تومان تسهیلات شغلی بوده و این نشانه تلاش و دغدغه‌مندی برای استقلال مالی خانواده‌هاست.

زارع در خصوص  مستمری مددجویان کمیته امداداظهارداشت: حداقل مستمری ۷۵۰ هزار تومان تا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به خانواده های یک تا پنج نفره پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه همه خانواده ها تحت پوشش بیمه سلامت هستند، افزود: بیش از ۵ هزار بیمار صعب العلاج وزمین گیر در استان اصفهان داریم که هزینه‌های سنگین درمان در قالب بیمه تکمیلی پرداخت می شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان با اشاره باینکه تامین لوازم ضروری مددجویان از اقدامات کمیته امداد است، گفت: ۸ هزار قلم  کالای ضروری خانه بر اساس اولویت بندی و نیازسنجی برای خانواده ای نیازمند تأمین شده است.

وی با بیان اینکه تأمین لوازم‌خانگی ضروری از دیگر اقدامات کمیته امداد است، گفت: در این راستا ۸ هزار قلم از لوازم ضروری خانه بر اساس اولویت‌بندی و نیازسنجی تأمین شده که در سال جاری ۳ هزار از این اقلام به کمک خیران توزیع شده و نزدیک به هزار و ۵۰۰ قلم نیز طی یک ماه اخیر توزیع می‌شود و برای تأمین اقلام بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان قدم بلندی برداشته شد.

وی در راستای ترویج ازدواج آسان عنوان کرد: در چند سال اخیر ۵ قلم اساسی یخچال، لباس‌شویی، تلویزیون، اجاق‌گاز و جاروبرقی برای نوعروسان تحت پوشش تهیه شده است و در سه سال گذشته نوعروسی که منتظر تأمین جهزیه و پشت نوبت باشد نداریم .

وی با بیان اینکه حوزه فرهنگ و آموزش از دیگر دغدغه‌های کمیته امداد است، افزود: در حال حاضر بیش از ۴۰ هزار دانش‌آموز و ۳ هزار دانشجو تحت پوشش کمیته امداد هستند و در زمینه‌های مختلف در تأمین هزینه‌های تحصیلی و لوازم مربوطه و کمک‌هزینه تحصیلی در حد وسعمان انجام می‌شود.

زارع در ارتباط با خدمات کمیته امداد گفت: این خدمات در ۱۷ عنوان کلی و ۱۲۰ سرفصل در راستای توانمندی مددجویان در ابعاد فرهنگی و اقتصادی و خروج از چرخه فقر و ایجاد اشتغال و حمایت‌های دانشجوها و دانش‌آموزان ارائه می شود.

وی با بیان اینکه ۱۶۰ میلیارد تومان وام ودیعه مسکن به مددجویان کمیته امداد پرداخت شده است ، افزود: این پرداختی‌ها و حمایت‌های صورت گرفته از سوی کمیته امداد با نیاز مددجویان تناسب ندارد و هرساله رشد بالای اجاره مسکن باعث شده تا تایمن نیازمددجویان از توان این نهاد خارج باشد و نتوانیم همه هزینه ها را تامین کنیم.

زارع گفت: طی سال گذشته ۱۰۰۴ واحد مسکن روستایی تحویل مددجویان کمیته امداد شد و امسال نیز بیش از ۹۴۱ واحد خریداری و احداث شده است.

مدیر کل کمیته امداداستان اصفهان گفت: با اعتمادی که مردم به نهاد کمیته امداد داشته اند در سال جاری شاهد رشد ۴۵ درصدی در تمام سرفصل‌های مشارکتی بوده و سعی کردیم حداقلی نیازهای مردمی را تامین کنیم.

وی با بیان اینکه شعار محوری کمیته امداد حفظ کرامت افراد است ، افزود:کل هزینه‌های کمیته امداد توسط حاکمیت مشخص می‌شود و ریالی از کمک‌های مردم صرف امور اجرایی نمی‌شود.

وی در خصوص میزان مشارکت صنایع و سازمان‌ها در قالب مسئولیت اجتماعی گفت: فولاد مبارکه، پتروشیمی و صنایع کوچک و بزرگ همراهی و رشد خوبی داشته‌اند هرچند برای رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم و در این میان فولاد مبارکه سهم بهتری داشته است

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان گفت: امسال حدود ۶۰ میلیارد تومان درآمد از صندوق صدقات معابر، مغازه‌ها و خانواده‌ها داشتیم که با این میزان نصف مستمری یک ماه را می‌توانیم پرداخت کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان در پایان گفت: جشن نیکوکاری در روز ۱۷ اسفندماه در بیش از ۳ هزار پایگاه مستقر در استان و در روز جمعه ۱۸ اسفندماه در مصلی ها و میعادگاه‌های نماز جمعه برپا می شود.

خبرنگار:علیرضاهژبری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.