تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳
کد خبر : 38157

بیشترین حوادث چهارشنبه سوری گروه سنی ۵ تا ۱۹سال است

بیشترین حوادث چهارشنبه سوری گروه سنی ۵ تا ۱۹سال است

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان: بیشترین حوادث چهارشنبه سوری گروه سنی ۵ تا ۱۹سال است اپیدمیولوژیست و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: بیشترین حوادث چهارشنبه سوری مربوط به گروه سنی 5 تا 19سال می باشد. به گزارش دنیای اسرار:فاطمه سادات عسگریان با اشاره به انجام مطالعه ای 8 ساله در

Print Friendly, PDF & Email

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان:

بیشترین حوادث چهارشنبه سوری گروه سنی ۵ تا ۱۹سال است

اپیدمیولوژیست و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: بیشترین حوادث چهارشنبه سوری مربوط به گروه سنی 5 تا 19سال می باشد.

به گزارش دنیای اسرار:فاطمه سادات عسگریان با اشاره به انجام مطالعه ای 8 ساله در خصوص حوادث چهارشنبه سوری افزود: با توجه به افزایش اطلاع رسانی، همچنان بروز حوادث چهارشنبه سوری  در کشور بالاست.

وی، با بیان اینکه تعداد این حوادث طی سال های 88 تا 95، در حدود30 هزار نفر بوده، تصریح کرد: بیشترین بروز حوادث مربوط به سال 95 با 38.4 در صد هزار نفر بوده است و کمترین آن مربوط به سال 91 با 22.4 در صد هزار نفر بوده است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان یادآور شد: میزان بروز حوادث در تمام سال های مورد بررسی در زنان نسبت به مردان کمتر است و بیشترین فراوانی حوادث چهارشنبه سوری مربوط به استفاده از ترقه با 48.1 درصد و پس از آن استفاده از کپسول با 9.87 درصد و استفاده از آتش با 8.88درصد بود و دربقیه سالها نیز بیشترین فراوانی حوادث مربوط به همین سه نوع وسیله بوده است.

عسگریان اظهار داشت: مطالعات زیادی در سراسر جهان برروی حوادث ناشی از برگزاری جشنواره‌های مردمی انجام شده است ولی آنچه مشهود است این است که میزان بروز حادثه در حوادث چهارشنبه سوری نسبتا بالاست.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: در اکثر جشنواره‌ها مراسم آتش بازی در مکان مشخصی و توسط افراد حرفه ایی انجام شده و مردم عموما نظاره گر آن می باشند درحالی که درکشور ما عموما آتش بازی توسط خود مردم مخصوصا نوجوانان انجام شده علاوه براینکه تجربه کافی نداشته ، از وسایلی استفاده می کنند که عموما از ایمنی کافی برخوردار نیست.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان تصریح کرد: همچنین بخشی از حادثه مربوط به افرادی است که در حین ساختن این وسایل دچار آسیب می شوند.

خبرنگار:منصوره عزیز

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.