تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۹:۴۰
کد خبر : 38205

مراکز علمی کاربردی اصفهان برای دانشجویان خود ضمانت شغلی دارند

مراکز علمی کاربردی اصفهان برای دانشجویان خود ضمانت شغلی دارند

به گزارش دنیای اسرار:غلامرضا مالکی، سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان درتشست خبری بااصحاب رسانه به اهمیت نقش خبرنگاران اشاره کردوافزود: ارتباط میان خبرنگاران و دانشگاه بسیار اهمیت داردواین خبرنگاران و رسانه‌ها هستند که کمک می‌کنند تا دانشگاه، فعالیت‌ها و دستاوردهای آن دیده شود سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی اصفهان ادامه داد: این دانشگاه به

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار:غلامرضا مالکی، سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان درتشست خبری بااصحاب رسانه به اهمیت نقش خبرنگاران اشاره کردوافزود: ارتباط میان خبرنگاران و دانشگاه بسیار اهمیت داردواین خبرنگاران و رسانه‌ها هستند که کمک می‌کنند تا دانشگاه، فعالیت‌ها و دستاوردهای آن دیده شود
سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی اصفهان ادامه داد: این دانشگاه به لحاظ مدرسان خبره‌ای که انتخاب می‌کند متمایز از دیگر زیر نظام‌ها است. مدرسان خبره مدرسانی هستند که صاحب فن بوده و حتی ممکن است بدون داشتن مدرک تحصیلی اما با ۴۰ سال تجربه عملی در محیط کار، در این دانشگاه تدریس کنند. دانش پنهانی که در هیچ منبع مکتوبی نمی‌توانید پیدا کنید از طریق این مدرسان خبره به مهارت‌پذیرها آموزش می‌دهیم.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان با اشاره به ویژگی منحصر به فرد این مرکز علمی اظهار کرد: به‌رغم اینکه این مجموعه دولتی است، تمام دوره‌ها را خودگردان برگزار می‌کند و حتی در اکثر مراکز یارانه پرداخت می‌کند.
این عضو هیئت‌ علمی دانشگاه اظهار کرد: دوره‌های ما غالباً در یک واحد کاری واقعی برگزار می‌شود، این از ویژگی‌های مهم دانشگاه علمی کاربردی به شمار می‌آید که به‌ندرت در سایر مراکز آموزش عالی دیده می‌شود
سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان د

خاطرنشان کرد: بر اساس مُصوبه جدید، مراکز که از مهر سال ۱۴۰۲ راه‌اندازی می‌شود باید برای دانش‌آموختگان خود ضمانت شغلی داشته باشند.
مالکی یکی از مراکز علمی کاربردی اصفهان که برای دانشجویان خود ضمانت شغلی دارد را شهرک سلامت عنوان و اضافه کرد: برای حدود یکصد دانشجوی این مرکز پس از دانش آموختگی، ضمانت شغلی ایجاد شده است.
وی با بیان برگزاری بیشتر دوره‌های آموزشی این دانشگاه در محیطِ کارِ واقعی تصریح کرد: مراکزی مانند انتخاب، شهرک سلامت، سیتی سنتر و ذوب آهن در جوار محیطِ کارِ واقعی هستند.
وی ادامه داد: در این قبیل مراکز و دوره‌های آموزشی، دانشجویان فرایندهای شغلی را در محیط کار تجربه می‌کنند و با مهارت‌های مورد نیاز آشنا می شوند.
مالکی با اشاره به پایش رشته های تحصیلی در دانشگاه علمی کاربردی گفت: طبق این طرح، رشته‌های فاقد متقاضی یا بازار کار حذف خواهند شد.
وی تاکید کرد: دانشگاه علمی کاربردی برای راه‌اندازی رشته‌های مهارت‌محور با تقاضای اجتماعی قابل قبول و دارای تضمین شغلی تلاش می‌کند.
مالکی با بیان اینکه پارسال و ۶ ماه نخست امسال میزان اشتغال دانش‌آموختگان این دانشگاه در سطح استان رصد شد، اظهار کرد: حدود ۵۰ درصد از ورودی‌های ما شاغل هستند و با قصد مهارت‌آموزی به این دانشگاه می‌آیند، از سایر دانشجویان اگر افرادی که در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا ادامه تحصیل می‌دهند را جدا کنیم، حدود ۲۲ درصد آنها وارد محیط کار شدند.
وی با بیان‌اینکه در زمان حاضر مرکز تخصصی در حوزه کشاورزی در استان وجود ندارد اما رشته‌های مرتبط با آن در برخی شهرها مانند نایین ارائه می‌شود، اضافه کرد: طبق مصوبه‌های دانشگاه علمی کاربردی، ۲ مرکز جدید با تضمین شغلی برای دانش‌آموختگان خود ایجاد می‌شود.
سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان ادامه داد: این ۲ مرکز بر اساس نیاز بازار کار و بصورت تخصصی در زمینه‌های دامپروری و گل و گیاهان زینتی فعالیت خواهند کرد.
وی افزود: در حال حاضر ۲۵ مرکز فعال داریم که در بهمن سال جاری ۲۱ مرکز دانشجو جذب کردند و حدود ۱۰ هزار دانشجو در سطح استان داریم و چهار مرکز بر اساس مصوبه جدید سازمان امور استخدامی و با توجه به اینکه شائبه دولتی بودن آنها مطرح است، پذیرش دانشجو نداشتند.
مالکی در باره شهریه دانشگاه علمی کاربردی نیز توضیح داد: پس از افزایش ۴۰درصدی امسال برای هر ترم به دو و نیم تا سه و نیم میلیون رسیده است که در مقایسه با بسیاری از دانشگاه‌های کشور رقمی مطلوب به حساب می‌آید.
این عضو هیئت‌ علمی دانشگاه ، یکی از چالش های مراکز علمی کاربردی در گروه صنعت را هزینه‌های آنها برشمرد و افزود: این مراکز خصوصی و خودگردان هستند و هزینه برگزاری دوره‌های آموزشی آنها قابل توجه است، اگر این قبیل مراکز مورد حمایت دولتی قرار گیرند به بهبود کیفیت فعالیت آنها کمک می‌شود.

مالکی با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی مهارتی کوتاه‌مدت در این دانشگاه خاطرنشان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی تجربه های زیادی در این زمینه دارد و آماده همکاری با سایر دانشگاه‌ها در این زمینه است.
دراامه این نشست مجید وفادار رییس اداره گسترش و برنامه‌ریزی درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی اصفهان با بیان اینکه مهر امسال ۲۵ کد رشته جدید در مراکز مختلف علمی کاربردی اصفهان راه‌اندازی شد، افزود: پایش رشته های تحصیلی در دانشگاه علمی کاربردی از سال ۱۴۰۱ آغاز شد و رشته هایی که فاقد متقاضی یا نیاز در بازار کار بودند، حذف شدند.
وی افزود: تمام رشته‌ها و سرفصل‌هایی که در دوران‌های مقطع‌دار و کوتاه مدت اجرا می‌کنیم برگرفته از یک حوزه شغلی است.

وی ادامه داد: بر این اساس تعداد رشته‌های دانشگاه علمی کاربردی در سطح کشور از هشت هزار و ۷۷۵ کد رشته محل به پنج هزار و ۳۲۵ کد رشته در مهر امسال کاهش یافت.
وفادار درخصوص توسعه رشته های جدید، گفت: کد رشته‌های جدید طبق تقاضای نهادها و در چهار گروه اصلی صنعت، کشاورزی، مدیریت خدمات اجتماعی و «فرهنگ و هنر» و با توجه به سند آمایش سرزمین و نیاز بازار کار تعریف می‌شود.

خبرنگار :علیرضاهژبری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اجتماعی

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان