تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۲
کد خبر : 38274

پالایشگاه اصفهان موزه شد/ احداث موزه باز لوازم خانگی و منسوجات قدیمی درشهرک شهید محمد منتظری

پالایشگاه اصفهان موزه شد/ احداث موزه باز لوازم خانگی و منسوجات قدیمی درشهرک شهید محمد منتظری

رئیس حوزه مدیریت هلدینگ پترو پالایش اصفهان: پالایشگاه اصفهان موزه شد/ احداث موزه باز لوازم خانگی و منسوجات قدیمی درشهرک شهید محمد منتظری رئیس حوزه مدیریت هلدینگ پترو پالایش اصفهان ازساخت موزه تجهیزات و ماکت ساخته شده درفضایی به وسعت ۷۰۰ مترمربع خبر داد و گفت: برای ساخت ماکت و تجهیزات مورد نیاز برای موزه

Print Friendly, PDF & Email

رئیس حوزه مدیریت هلدینگ پترو پالایش اصفهان:
پالایشگاه اصفهان موزه شد/ احداث موزه باز لوازم خانگی و منسوجات قدیمی درشهرک شهید محمد منتظری

رئیس حوزه مدیریت هلدینگ پترو پالایش اصفهان ازساخت موزه تجهیزات و ماکت ساخته شده درفضایی به وسعت ۷۰۰ مترمربع خبر داد و گفت: برای ساخت ماکت و تجهیزات مورد نیاز برای موزه مسقف پترو پالایش اصفهان حدود ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است .

به گزارش دنیای اسرار:ندا حاجی باقری با اشاره به اینکه طرح احداث موزه ها درپترو پالایش اصفهان درچند مرحله در حال انجام است ادامه داد: موزه ای که درمحوطه روابط عمومی احداث شده است شامل تجهیزاتی است که عمر آن ها به اندازه قدمت تاسیس پالایشگاه اصفهان است .

وی با اشاره به اینکه درآئین صد سالگی صنعت نفت در ایران، در تهران یک موزه صنعت نفت و در آبادان نیز یک موزه صنعت نفت راه اندازی شده است افزود:این در حالی است که پالایشگاه اصفهان درحرکتی خودجوش اقدام به تاسیس موزه بر مبنای قدمت پالایشگاه اصفهان نموده است. حائز اهمیت است که ما در آستانه نیم قرن شدن صنعت نفت در اصفهان هستیم.

حاجی باقری ، با اشاره به اینکه کار احداث موزه در پالایشگاه اصفهان در۳ فازدرپالایشگاه اصفهان انجام میشود ادامه داد: احداث موزه مسقف شامل ماکت پالایشگاه، لوازم و تجهیزات پالایشگاهی ، ابزارهای قدیمی و لوکس ، لباس ، تندیس،اسناد قدیمی و تاریخی، هدایایی اهداء شده به مدیران ، کتاب و غیره است که هریک از آن ها حرف های بسیاری برای گفتن دارد.

وی درباره عمر ماکت ساخته شده در موزه روابط عمومی هلدینگ پتروپالایش اصفهان گفت: این ماکت بسیار قدیمی بوده و در سال ۱۳۵۴ شمسی توسط مهندسان شرکت FLUORدر پالایشگاه اصفهان ساخته شد ه است ، به گونه ای که نظیر و نمونه این ماکت در کشور وجود ندارد به گفته متخصصان ماکت سازی این اثرقدیمی- تاریخی بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان ارزش گذاری شده است .

رئیس حوزه مدیریت هلدینگ پترو پالایش اصفهان ، با اشاره به اینکه موزه دیگری قرار است به صورت موزه بازدرشهرک شهید محمد منتظری ایجاد شود گفت:قراراست در این موزه خودروهایی که درزمان دفاع مقدس و در زمان بمباران پالایشگاه اصفهان مورد استفاده قرار می گرفت به نمایش درآید.

وی با اشاره به اینکه ۲ خودروی آمبولانس و یک خودروی آتش نشانی که درزمان جنگ اقدام به خدمات رسانی برای مجروحان می کردنند در موزه باز شهرک شهید منتظری قرار می گیرند افزود:قرار است برای خودرو ها سقف ایجاد شود تا در شرایط آب و هوایی تجهیزات درفضای باز ازبین نروند.

حاجی باقری ، با اشاره به اینکه قراراست یک موزه لوازم خانگی و منسوجات لوکس و قدیمی در شهرک شهید منتظری نیزایجاد شود تا محلی برای بازدید خانواده های کارکنان پالایشگاه اصفهان باشد افزود: این موزه نیز در سال آینده آماده سازی خواهد شد.

رئیس حوزه مدیریت هلدینگ پترو پالایش اصفهان ،با اشاره به اینکه پالایشگاه شمالی اصفهان خود به عنوان یه موزه زنده به شمارمیرود تصریح کرد: برای انجام امور موزه ای هیات مدیره پالایشگاه اصفهان در سال جاری مبلغ ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان برای این امراعتبار اختصاص داد که سعی کردیم همه این اقدامات را با مدیریت اقتصادی به جلو ببریم .

وی با اشاره به اینکه تمامی تجهیزات ارائه شده در موزه مسقف پالایشگاه اصفهان قدمتی به اندازه عمر پالایشگاه اصفهان و حدود ۵۰ ساله هستند افزود: از همکاران شاغل و بازنشسته و همچنین عموم مردم ایران می خواهیم که اگر مستندات ، آثاری ،عکس، تجهیزات و یا هرگونه وسایلی که از پالایشگاه است در دسترس دارند به دفترحوزه ریاست هلدینگ پترو پالایش اصفهان تحویل دهند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ازشهرهای تاریخی برای ساخت موزه ها در پالایشگاه اصفهان الگو گیری شده است افزود: درجهت تکمیل آثارموزه،هلدینگ پترو پالایش اصفهان آماده پذیرش آثاری که به هر نحو در مورد پالایشگاه اصفهان و صنعت نفت می باشد خواهد بود.

رئیس حوزه مدیریت هلدینگ پترو پالایش اصفهان ادامه داد: از کلیه واحد های هلدینگ پترو پالایش اصفهان که در ساخت و برپایی این موزه همکاری داشته اند قدر دانی نموده و از واحد روابط عمومی و بین الملل پالایشگاه اصفهان، واحد روابط عمومی شرکت سهروردی صفاهان ،واحد عملیات غیر صنعتی،شهرداری وواحد های تولید نیز برای ساخت و تکمیل این مکان تشکر می نمایم.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.