تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۹
کد خبر : 38468

۸۰ درصد بخش‌های ۳ بیمارستان‌ تامین اجتماعی اصفهان نوسازی شد

۸۰ درصد بخش‌های ۳ بیمارستان‌ تامین اجتماعی اصفهان نوسازی شد

در ۲ سال گذشته ۸۰ درصد بخش‌های ۳ بیمارستان‌ تامین اجتماعی اصفهان نوسازی شد مدیر درمان تامین اجتماعی اصفهان گفت: بمنظور بهبود شرایط فیزیکی و ارائه خدمات درمانی بهتر، از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون حدود ۸۰ درصد بخش‌های سه بیمارستان‌ این سازمان در استان بهسازی و نوسازی شده است. به گزارش دنیای اسراربه نقل ازایرنا:محمد

Print Friendly, PDF & Email

در ۲ سال گذشته
۸۰ درصد بخش‌های ۳ بیمارستان‌ تامین اجتماعی اصفهان نوسازی شد
مدیر درمان تامین اجتماعی اصفهان گفت: بمنظور بهبود شرایط فیزیکی و ارائه خدمات درمانی بهتر، از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون حدود ۸۰ درصد بخش‌های سه بیمارستان‌ این سازمان در استان بهسازی و نوسازی شده است.

به گزارش دنیای اسراربه نقل ازایرنا:محمد رجالی افزود: برای بهبود شرایط فیزیکی بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان، استقرار «سیستم هتلینگ» و انجام اقدامات عمرانی، پروژه بهسازی و نوسازی بیمارستانی در دستور کار مدیریت درمان سازمان تامین اجتماعی قرار گرفت و از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون حدود ۸۰ درصد بخش‌های سه بیمارستان‌ ملکی سازمان در استان بهسازی و نوسازی شده است.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم برای نخستین‌بار مرکز «جراحی قلب بیمارستان دکتر شریعتی اصفهان» راه‌اندازی شد که با توجه به نیاز استان به این مرکز و هزینه‌های بالای جراحی قلب، هزینه‌ درمان در این بخش برای بیمه‌شدگان رایگان است.

رجالی خاطرنشان کرد: سال پیش افزون بر ۳۵۰ عمل در مرکز جراحی قلب بیمارستان دکتر شریعتی اصفهان انجام شد و درصددیم، امسال تعداد عمل‌های جراحی در این مرکز درمانی را افزایش و خدمات موثرتری را به بیمه‌شدگان ارائه دهیم.

وی گفت: در «اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت»، سال گذشته بخش زنان و مامایی بیمارستان‌های شریعتی و شهید غرضی اصفهان با بودجه ۴۵۰ میلیارد ریالی به بخش‌های«LDR» (بخش ویژه زایمان) مجهز و عملیات استقرار آن در بیمارستان حضرت زهرا(س) نجف‌آباد نیز از بهمن پارسال آغاز شد و تا پایان امسال این بیمارستان هم‌ به این بخش مجهز می‌شود.

رجالی گفت: در راستای توسعه خدمات اورژانس در بیمارستان شریعتی، با توجه به تعداد زیاد بیمارانی که از خدمات اورژانس این مرکز درمانی استفاده می کنند، عملیات توسعه آن از سال گذشته آغاز شد و بزودی۳۷۰ مترمربع به مساحت اورژانس‌ شریعتی اضافه می شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی اصفهان یادآور شد: در بحث بیمارستان جایگزین قرار است بجای بیمارستان قدیمی شریعتی یک بیمارستان جدید ۵۰۰ تختی در منطقه شهید کشوری اصفهان ساخته شود و تاکنون مجوزهای احداث آن هم اخذ شده و کارهای اولیه پروژه مربوطه نیز توسط ستاد مرکزی سازمان در تهران در حال پیگیریست.

توسعه درمانگاه‌های تامین اجتماعی در شهرستان‌های اصفهاتن

مدیریت درمان سازمان تامین اجتماعی استان اصفهان گفت: این سازمان در ۲ سال گذشته برای توزیع بهتر و موثرتر خدمات درمانی در درمانگاه ها و مراکز درمانی سرپایی خود اقدامات زیادی انجام داده است.

رجالی افزود: با توجه به قدمت بیشتر درمانگاه‌های تامین اجتماعی استان، در این مدت اقدامات عمرانی زیادی برای بهسازی درمانگاه های ملکی سازمان در بیشتر شهرستان های استان صورت گرفته است.

وی یادآور شد: سال گذشته مجوز بازسازی درمانگاه «شهید برهانیان» در خیابان‌ مسجد سید شهر اصفهان اخذ و از ابتدای پارسال عملیات بازسازی و احداث ساختمان جدید این درمانگاه آغاز شد.

رجالی اضافه کرد: پارسال مجوز احداث درمانگاه فریدونشهر نیز دریافت شد و از ابتدای امسال عملیات ساخت آن‌ با زیربنای افزون بر سه هزار مترمربع آغاز خواهد شد.

وی یادآور شد: عملیات مقدمانی تاسیس درمانگاه شهرستان هرند نیز آغاز و نقشه‌های گام(فاز) نخست آن تهیه شده است که پس از تایید و تکمیل نقشه گام دوم، از اواسط امسال عملیات احداث این درمانگاه وارد مرحله اجرایی خواهد شد.

وی گفت: سال گذشته مجوز احداث درمانگاه فولادشهر از هیات مدیره سازمان اخذ شد و اکنون در حال تحویل زمین از شرکت عمران فولادشهر هستیم تا عملیات اجرایی این پروژه نیز آغاز شود.

این مقام تامین اجتماعی اصفهان افزود: در شهرهای پیربکران و دُرچه هم با تصمیم هیات مدیره، در صورت تامین زمین، درمانگاه‌های تامین اجتماعی آنها احداث خواهد شد و در زمان حاضر منتظر تامین زمین از سوی شهرداری و شورای شهر این مناطق هستیم.

رجالی اضافه کرد: با توجه به قدمت درمانگاه شاهین شهر، عملیات ساخت درمانگاه جدید با زیربنای سه هزار و ۵۰۰ مترمربع در این شهرستان در سال جاری آغاز خواهد شد و زمین این درمانگاه نیز خریداری شده است.

حمایت بیشتر از بیماران خاص تامین اجتماعی

مدیریت درمان سازمان تامین اجتماعی استان اصفهان همچنین گفت: این سازمان از سال گذشته با تاسیس صندوق حمایت از بیماران صعب‌العلاج(سخت درمان) به ۱۰۷ بیماری سخت، خدمات درمانی بیشتری ارائه کرده است.

وی ادامه داد: بیشتر بیماران صعب‌العلاج استان، بیماران سرطانی، ژنتیکی و مادرزادی هستند و سال گذشته ۴۷۰ میلیارد ریال به ۲ هزار و ۴۰۰ بیمار خاص علاوه بر هزینه خدمات درمانی پایه و ارائه خدمات رایگان در مراکز ملکی سازمان، پرداخت شد.

 

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.