تاریخ انتشار : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۸
کد خبر : 38871

بهینه‌سازی و بهره‌برداری از جرثقیل 90 تنی فولاد مباركه

بهینه‌سازی و بهره‌برداری از جرثقیل 90 تنی فولاد مباركه

مدیر حمل‌ونقل و پشتیبانی خبر داد: بهینه‌سازی و بهره‌برداری از جرثقیل 90 تنی فولاد مباركه جرثقیل نیمه‌سنگین 90 تنی فولاد مبارکه اصفهان که در اثر کارکرد بالا دچار استهلاک و از مدار خارج شده بود، با اتکا به دانش فنی بخش‌های مختلف فولاد مبارکه و شرکت‌های داخلی مورد بازسازی و بهینه‌سازی قرار گرفت و مجدداً

Print Friendly, PDF & Email

مدیر حمل‌ونقل و پشتیبانی خبر داد:
بهینه‌سازی و بهره‌برداری از جرثقیل 90 تنی فولاد مباركه
جرثقیل نیمه‌سنگین 90 تنی فولاد مبارکه اصفهان که در اثر کارکرد بالا دچار استهلاک و از مدار خارج شده بود، با اتکا به دانش فنی بخش‌های مختلف فولاد مبارکه و شرکت‌های داخلی مورد بازسازی و بهینه‌سازی قرار گرفت و مجدداً برای پشتیبانی از تعمیرات خطوط تولید به کار گرفته شد.

به گزارش دنیای اسرار:رسول شفیع‌زاده، مدیر حمل‌ونقل و پشتیبانی فولاد مبارکه، ضمن تأیید این خبر گفت: این عملیات تعمیراتی برای نخستین بار با تکیه‌بر توان داخلی و کارگروهی متشکل از واحدهای تعمیرگاه ماشین‌آلات حمل‌ونقل (تعمیرگاه دیزلی)، دفتر فنی حمل‌ونقل، بازرسی فنی، ایمنی فنی مرکز، تعمیرگاه و تعمیرات مرکزی، شرکت بازرسی صحت‌سنج سپاهان و شرکت تعمیراتی پویاماشین در مدت 150 روز کاری در تعمیرگاه ماشین‌آلات حمل‌ونقل فولاد مبارکه انجام شد و جرثقیل نیمه‌سنگین 90 تن مِلکی (TADANO) پس از بازسازی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی افزود: با بازسازی و به‌روزرسانی موفقیت‌آمیز این جرثقیل، علاوه بر اینکه دانش فنی تعمیر و بازسازی این قبیل مکانیسم‌ها در فولاد مبارکه با کمترین هزینه نهادینه شد، درعین‌حال این مکانیسم که به دلیل کارکرد زیاد و کاهش ایمنی از سرویس خارج شده بود، بازسازی و برای پشتیبانی از تعمیرات خطوط تولید آماده‌سازی شد.

در همین زمینه، سرپرست تعمیرگاه دیزلی و رئیس واحد حمل‌ونقل چنین گفتند:

محسن قاسمی، سرپرست تعمیرگاه دیزلی:

اجرای پروژه بازسازی در چهار محور اصلی

با عنایت به اینکه واحد تعمیرات مکانیسم‌های حمل‌ونقل فولاد مبارکه (تعمیرگاه دیزلی) رسالت تعمیر و نگهداری مکانیسم‌های ملکی شرکت را به عهده دارد، در ابتدای سال 1402 حسب سیاست‌گذاری‌های ناحیه حمل‌ونقل و پشتیبانی در راستای وظیفه و رسالت قسمت مبنی بر بازسازی و رفع مغایرت‌های ایمنی مکانیسم‌های ملکی فولاد مبارکه، تعمیر اساسی و نوسازی مکانیسم مهم و کاربردی جرثقیل90 تنی در دستور کار قرار گرفت.

این پروژه در چهار محور اصلی نیروی محرکه، برق و الکترونیک، هیدرولیک و سیستم باربرداری تعریف و پیاده‌سازی شد. در فاز اول، نسبت به تعمیر اساسی دو عدد موتور بالا و پایین اقدام شد. در ادامه، تمامی سیستم برق‌کشی و مصرف‌کننده‌ها اعم از کولر، بخاری، آمپرها و… با هدف ارتقای این جرثقیل تعویض و به‌روزرسانی شد.

در گام بعدی، علاوه‌بر موارد یادشده، تجهیزات و مدارهای هیدرولیکی مستهلک و فرسوده که به‌دلیل عمر بالا و انجام تعمیرات سطحی و اضطراری دچار مشکل جدی شده بودند، بازسازی شد.

در فرایند این عملیات، یکی از مهم‌ترین و ارزشمندترین دستاوردها نهادینه شدن دانش فنی تعمیر و بازسازی این قبیل جرثقیل‌ها در فولاد مبارکه بود.

یکی دیگر از اقدامات انجام‌شده و تجارب به‌دست‌آمده در این پروژه پیرامون آسیب‌دیدگی پفکی انتهای بوم اصلی جرثقیل بود که در این ‌خصوص با برش‌کاری قسمت‌های آسیب‌دیده و تحلیل متریال دکل نسبت به نقشه‌کشی قسمت‌های موردنظر و ساخت قطعات جایگزین با ابعاد مشابه توسط قسمت اسکلت فلزی واحد تعمیرگاه مرکزی اقدامات لازم انجام شد و در ادامه، جوشکاری قطعات با توجه ‌به WPS تهیه‌شده و زیر نظر واحد بازرسی فنی با انجام تست جوش و صدور گواهینامه با موفقیت انجام شد.

فرهاد حسینی، منجزی رئیس حمل‌ونقل:

جلوگیری از خروج مبالغ قابل‌توجهی ارز از کشور

در انجام عملیات تعمیرات نواحی و تعویض تجهیزات و قطعات یدکی به مکانیسم‌های خاصی نیاز داریم که بدون آن‌ها امکان انجام کارها میسر نیست؛ بنابراین در فضای تحریم‌ها خوشبختانه توانستیم با همت کارگروه یادشده به این موفقیت نائل شویم و از خروج مبالغ قابل‌توجهی ارز برای خرید و واردکردن تجهیز مشابه و همچنین از خارج ماندن دستگاه از سرویس‌دهی جلوگیری شد.

از تلاش تمامی واحدهای درگیر این پروژه ازجمله همکاران واحدهای حمل‌ونقل جاده‌ای، دفتر فنی، ایمنی مرکز، بازرسی فنی، تعمیرگاه و تعمیرات مرکزی و شرکت‌های بازرسی صحت‌سنج سپاهان و تعمیراتی پویاماشین تشکر و قدردانی می‌نماییم.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان