تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۳
کد خبر : 39169

مشکل کمبود برق اصفهان در تابستان چقدر جدی است؟

مشکل کمبود برق اصفهان در تابستان چقدر جدی است؟

  یکی از چالشهای مهم استان صنعتی اصفهان، کاهش تولید در تابستان به دلیل کمبود و یا قطع برق است، این در حالی است که در سرتاسر این استان پهناور امکان تولید انرژی از خورشید به وفور فراهم است. به گزارش دنیای اسرار:مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای اصفهان درخصوص معضل کمبود برق در استان اشاره و

Print Friendly, PDF & Email

 

یکی از چالشهای مهم استان صنعتی اصفهان، کاهش تولید در تابستان به دلیل کمبود و یا قطع برق است، این در حالی است که در سرتاسر این استان پهناور امکان تولید انرژی از خورشید به وفور فراهم است.
به گزارش دنیای اسرار:مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای اصفهان درخصوص معضل کمبود برق در استان اشاره و اظهار کرد: توسعه صنعتی، کشاورزی و مصارف خانگی منجر به کمبود برق شده که چند پروژه جدید برای تأمین این نیاز پیش‌بینی شده و در حال اجرا است.

سعید محسنی افزود: پست جدید انتقال برق در حال احداث و راه‌اندازی است که پیش‌بینی می‌شود تا تابستان امسال در مدار قرار گیرد.

وی اضافه کرد: پست جدید نیز در دستور کار برای انتقال برق منطقه نجف‌آباد و حومه پیش‌بینی شده که این بستر نیز تا ۱۴۰۴ روی خط بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

به گفته مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای اصفهان تقاضا برای تأمین برق صنعتی و خانگی افزایش‌یافته و با توجه به هزینه‌های بالای تولید این انرژی، شرایط سخت اقتصادی برای وزارت نیرو به وجود آمده است.

وی مشارکت بین بخش‌های صنعتی و شرکت برق منطقه‌ای را راهکاری برای تأمین هزینه‌ها و تسریع در اجرای این پروژه اعلام کرد.

محسنی با بیان اینکه افت ولتاژ در بعضی از مناطق اصفهان داریم، تصریح کرد: فاصله زیاد پست توزیع با پست بالادستی منجر به این مشکل می‌شود که باید پست‌های جدید ایجاد شود
این در حالی است که مهندس دادخواه، یکی از عوامل موفقیت در گذر از پیک تابستان سال گذشته را استفاده از ساختار مشارکتی و کار تیمی دانستند. ایشان همچنین مدیریت منطقه‌ای در حوزه‌های جغرافیایی امورهای اجرایی را از دیگر عوامل این موفقیت دانست و در ادامه به تشریح این دو رویکرد پرداخت و گفت: تمرکز بر مدیریت منطقه‌ای در حوزه‌های جغرافیایی امور اجرایی و پشتیبانی
همه‌جانبه حوزه ستادی، نقشی اساسی در تحقق این امر ایفا نمود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان در تیرماه سال گذشته با اشاره به اینکه در اصفهان در ساعات اوج بار در شبانه روز ۶ هزار مگاوات مصرف داریم، اضافه کرد: در شبانه روز چهار هزار مگاوات در خود اصفهان برق تولید و ۲ هزار مگاوات دیگر از شبکه سراسری تأمین می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با تاکید بر اینکه در این مقطع از سال برق به خارج صادر نمی‌شود، تصریح کرد: دنیا به سمت توسعه انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر رفته و لازم است ما نیز به سمت استفاده از تجهیزات و تکنولوژی‌هایی حرکت کنیم که انرژی پاک تولید می‌کنند، مشکلات نیروگاه‌های فسیلی مانند تولید co2 را ندارند و برای تولید و مصرف انرژی هوشمندسازی مشترکان را در دستور کار قرار دهیم. وی خاطرنشان کرد: برای حل مشکل کمبود برق اجرای پروژه‌های بهینه‌سازی هم مهم است یعنی مصرف هم باید کنترل و واقعی شود بعبارت دیگر حرکت در مسیر صحیح تولید و مصرف منجر به این خواهد شد که تا ۲ سال آینده به طور کلی ناترازی رفع شود..

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان