تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۵
کد خبر : 39305

فعالیت 255 کانون خدمت رضوی در اصفهان / بیش از 10 هزار خادم یاردراستان اصفهان

فعالیت 255 کانون خدمت رضوی در اصفهان / بیش از 10 هزار خادم یاردراستان اصفهان

  به گزارش دنیای اسرار: مصطفی حجه‌فروش در نشستی با اصحاب رسانه ضمن تبریک فرا رسیدن دهه کرامت  اظهار داشت:  امیدوارم آنچه که وظیفه اخلاقی و دینی ما در راستای کمک به مردم در مسائل اخلاقی، اجتماعی، فرهنگی و توانمندسازی است بتوانیم به خوبی عمل کنیم. وی افزود: همان طور که می‌دانید رئیس‌جمهور در زمان

Print Friendly, PDF & Email

 

به گزارش دنیای اسرار: مصطفی حجه‌فروش در نشستی با اصحاب رسانه ضمن تبریک فرا رسیدن دهه کرامت  اظهار داشت:  امیدوارم آنچه که وظیفه اخلاقی و دینی ما در راستای کمک به مردم در مسائل اخلاقی، اجتماعی، فرهنگی و توانمندسازی است بتوانیم به خوبی عمل کنیم.
وی افزود: همان طور که می‌دانید رئیس‌جمهور در زمان تولیت آستان قدس رضوی، بنا به فرمان مقام معظم رهبری درخصوص رسیدگی به امور مردم و برطرف کردن نیاز جامعه در راستای زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی و غیر، طرح خادم یاری را بر اساس ذوق و علاقه مردم به امام رضا(ع) و خدمت به زائران ایشان مطرح کردند.
استان اصفهان بیش از 10 هزار خادم یار دارد
مدیر کانون‌های خدمات رضوی استان اصفهان با بیان اینکه 150 هزار خادم و خادم یاری در سطح کشور فعالیت دارند،گفت: از این میزان حدود 10 هزار نفر در استان اصفهان هستند و در عرصه‌های مختلف به ویژه بخش فرهنگی و به منظور ارتقای سطح دینی مردم فعالیت می‌کنند.
وی افزود: در ده روز پیش رو با عنوان دهه کرامت، مجموعه مدیریت کانون خدمت رضوی برنامه‌های مختلف و متنوعی را برای شهرستان اصفهان و شهر اصفهان به دلیل گستردگی و متنوع بودن خدمات مردمی خادم یاری تدارک دیده است.
حجه‌فروش گفت: : ارتقا سطح دینی و فرهنگ مردم جامعه از اهداف اصلی خدمات ما است که خالصانه و بدون هیچ چشم داشتی برای خوشنودی خدا، امام رضا و مردم برای تأثیرگذاری در مسائل اخلاقی و فرهنگی جامعه انجام می‌شود؛ و برنامه‌های این ایام با هدف تاثیرگذاری در مسائل اخلاقی و دینی جامعه برگزار می‌شوند.
در ادامه این نشست سید محمد حسین امامی معاون کانون‌های خدمت رضوی اصفهان اظهار کرد: دهه کرامت فرصتی است که بتوانیم سبک زندگی رضوی و کریمانه را برای آرامش دل‌ها و نشاط معنوی جامعه ترویج کنیم و فرصت مغتنمی برای ایجاد وحدت و پیوند بین نسلی به ویژه نوجوانان و قوم بخشی به باورهای این نسل است.
وی با بیان اینکه در این دهه با نام امام مهربانی و رئوف اقداماتی را انجام می‌دهیم که نقطه عطف شبکه خادم یاری در سراسر استان و سراسر کشور است، ادامه داد: خدمت و گره گشایی از کار مردم با نام امام رضا و اهل بیت می‌تواند پیوند دینی مردم را هم با اهل بیت و معارف دینی اهل بیت بیشتر رقم بزند.
255 کانون خدمت رضوی در اصفهان فعالیت دارند
معاون خادم یاری کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان با اشاره به اینکه در ۲۴ مورد از شهرستان‌های استان اصفهان دفاتر نمایندگی وجود دارد، تصریح کرد: در ذیل دفتر مجموعه مدیریت خدمت رضوی استان اصفهان تعدادی از کانون‌های خدمت رضوی فعال و مشغول به خدمت هستند. به طور کلی در استان اصفهان نزدیک به ۲۵۵ کانون خدمت رضوی داریم که این کانون‌ها اعم از کانون‌های تخصصی و محلی بوده و در عرصه‌های ۱۹ گانه خدمتی ما در شبکه خادم یاری به ارائه خدمت به مردم می‌پردازند. تقریباً از ۲۵۵ کانون نزدیک به ۹۰ مورد در مرکز استان مستقر است
وی با بیان اینکه تقریبا از 255 کانون خدمت رضوی نزدیک به 90 کانون در کلان‌شهر اصفهان مستقر است، گفت: در کل استان اصفهان ما بیش از 11 هزار خادم یار و یاور رضوی داریم که خانم‌ها حدود 35 درصد ۶۵و درصد آنها را آقایان تشکیل می‌دهند.
امامی تاکید کرد: با توجه به افزایش کانون‌ها سال گذشته در شبکه خادم یاری رشد بیش از 145 درصدی داشتیم و تا این لحظه بیش از 125 هزار گزارش خدمت در سامانه خادم یاری استان ثبت شده است و شبکه خادم یاری استان بیش از 700 هزار خدمت مختلف به مردم ارائه داده است.
وی اظهار کرد: علاقه‌مندانی که دوست دارند خدمت رسانی داشته باشند می‌توانند از طریق جذب به صورت یاوران رضوی در کانون‌های خدمت رضوی اقدام کنند؛ این فرآیند به صورت محدود، سهمیه‌ای و در راستای میزان فعالیت افراد در کانون‌ها صورت می‌گیرد؛ به طوری که فرد به عنوان یاوران رضوی پس از شش ماه فعالیت به صورت مستمر با ثبت گزارشات خود در سامانه خادم یاری می‌توانند ارتفاع وضعیت یابند به خادم یاران رضوی در بیاید و به شکرانه آن خدمتی که در محل سکونت خود انجام می‌دهد توفیق خدمت در حرم مطهر را هم پیدا خواهد کرد.

بیش از هزار برنامه به مناسبت دهه کرامت در استان اصفهان برگزار می‌شود
امامی به تشریح برنامه‌های دهه کرامت در سطح استان پرداخت و گفت: در دهه کرامت بیش از هزار برنامه در سطح استان برگزار خواهد شد و قرار است که روز 21 اردیبهشت ماه مصادف با میلاد با سعادت حضرت معصومه(س)، برنامه‌های دهه کرامت با تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب و شهدا در محل گلستان شهدا آغاز شود و بعد از آن جشن ویژه دختر با عنوان ” دختر ماه” برگزار خواهد شد.
وی گفت: پنج پرچم مزین به نام مبارک امام رضا (ع) که متبرک شده به امام رئوف است را در پنج نقطه از شهر به اهتزاز در خواهیم آورد که یکی از آنها را نیز به صورت نمادین در میدان بزرگمهر رأس ۹ روز جمعه برافراشته خواهیم کرد.
امامی ادامه داد: در روز 26 اردیبهشت ماه به مناسبت سالروز اشغال فلسطین توسط رژیم منحوس صهیونیستی همایش و اجتماع ابنا الرضا(ع)، جوانان رضوی و مقاومت اسلامی در محل امامزاده محسن(ع) برگزار خواهد شد.
وی گفت: در روز میلاد رأس ساعت ۱۷ اجتماع بزرگ امام رضایی را در گذر فرهنگی چهارباغ که حرکت آنها از میدان انقلاب به میدان امام است را اجرا می‌کنیم و پس از اذان مغرب و عشا جشن بزرگ و مفصل میلاد را همراه با پخت کیک ۸۸ متری در میدان نقش جهان برگزار می‌کنیم.
وی تصریح کرد: از ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت ماه به مدت ۱۱ شب در گذر فرهنگی چهارباغ رواق‌های خدمت ما در عرصه‌های مختلف خدمت‌رسانی همچون مشاوره حقوقی، سلامت، بانوان و خانواده، کتاب و کتابخوانی و عرصه‌های خدمتی دیگر به ارائه خدمات می‌پردازند. همچنین هر شب به مناسبت دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع) جُنگ‌های شبانه خواهیم داشت و هر روز از ساعت ۱۷ تا ۱۹ رادیو رضوی را به صورت زنده ارائه خواهیم کرد.
معاون خادم یاری کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان با اشاره به سایر برنامه‌ها، اظهار کرد: در طرح «سفره کریمانه امام رضا» از اقشار مختلف مردم دعوت و پذیرایی خواهد شد؛ تجلیل از خدمات ملت به ویژه آتشفشان‌ها، اورژانس، پارکبان‌ها و مواردی از این دست را خواهیم داشت که با اهدای هدیه و حسن تجلیل از اجرا می‌شود، اعضای چندین دستگاه اتوبوس از افرادی که زائر اولی یا محروم هستند را به ویژه برای یک سری از افراد خاص همچون کودکان استثنایی، ناشنوایان، معلولین، بیماران خاص و… صورت خواهد گرفت، آزادی ۸ نفر از زندانیان را در قالب پویش «نذر امام» خواهیم داشت که این اقدام در طول سال نیز توسط شبکه خادم یاری و مدیریت کانون خدمت رضوی استان اصفهان انجام می‌شود اما به صورت نمادین در این ایام نیز ۸ نفر آزاد خواهند شد.
وی ادامه داد: طرح «محله کرامت» را با همکاری معاونت شهرداری مناطق و با استفاده از ظرفیت هیئات مذهبی، سازمان‌های مردم نهاد، مساجد و معتمدین هر محل توسط کانون‌های خدمت رضوی رقم خواهیم زد به طوری که در آن محله در ابعاد مختلفی همچون عمرانی و… اتفاقات خوبی خواهد افتاد. همچنین در طرح «ضامن آهو» به زندان‌ها می‌رویم و ضمن برگزاری جشن سعی داریم حال و هوای زندان‌ها را نیز امام رضایی کنیم؛ از طرفی در طرح «معین‌الضعفا» اردوهای جهادی عمرانی ما در چندین شهر برای بحث بهسازی و کمک به بازسازی و اماکن و منازل محرومین را خواهیم داشت.
امامی تصریح کرد: در طرح «نذر شفا» اعزام اردوهای جهادی سلامت در حوزه دندانپزشکی و اقدامات بالینی به سراسر استان را خواهیم داشت همچنین در طرح «نشان ارادت» تجلیل از مدال‌آوران را با همکاری امور ورزش جوانان استان خواهیم داشت، طرح «قائم آل‌محمد» تجلیل از نخبگان عینی را با همکاری کانون تخصصی علمی خود در مجموعه کانون خدمت رضوی استان در محل دانشگاه آزاد استان برگزار می‌کنیم.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان