تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۱
کد خبر : 39393

کاهش 10 درصدی وقوع سرقت در اصفهان

کاهش 10 درصدی وقوع سرقت در اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان خبرداد؛ کاهش 10 درصدی وقوع سرقت در اصفهان به گزارش دنیای اسرار:سردار حمید علینقیان پور در اولین نشست خبری بااصحاب رسانه ضمن تبریک دهه کرامت ،با اشاره به اقدامات پلیس استان در حوزه مبارزه با مواد مخدر و سوداگران مرگ گفت:در بازه زمانی ۴۵ روز ابتدایی سال جاری یک و نیم

Print Friendly, PDF & Email

فرمانده انتظامی استان اصفهان خبرداد؛

کاهش 10 درصدی وقوع سرقت در اصفهان

به گزارش دنیای اسرار:سردار حمید علینقیان پور در اولین نشست خبری بااصحاب رسانه ضمن تبریک دهه کرامت ،با اشاره به اقدامات پلیس استان در حوزه مبارزه با مواد مخدر و سوداگران مرگ گفت:در بازه زمانی ۴۵ روز ابتدایی سال جاری یک و نیم تن انواع مواد مخدر کشف و در این خصوص بیش از ۱۰۰ نفر قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شده‌اند که این آمار به جز معتادان متجاهر و خرده‌فروشان است.

سردارعلینقیان‌پور با بیان اینکه پلیس به عنوان ضابط قضائی وظیفه پیشگیری از تخلف و جرم را به عهده دارد، گفت: فرهنگ سازی به ویژه در خصوص مبارزه با مواد مخدر در دستورکار است و در این زمینه توجه ویژه به جوانان و دانش‌آموزان شده است؛ کارشناسان زبده نیز به مدارس، مراکز عمومی و مساجد فرستاده می‌شوند تا با مشارکت مردمی برای مقابله با مواد مخدر اقدام شود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان  گفت: درمجموع وقوع تصادفات فوتی و جرحی در راه های شهری و برونشهری  9 درصد کاهش داشت ولی میزان تصادفات فوتی در راه های برون شهری تا 5 درصد افزایش یافته بود گه به منظور کاهش تصادفات منجر به فوت در جاده های برون شهری استان 2 جلسه فوری با حضور استاندار برگزار کرده وضمن بررسی علل و عوامل این تصادفات تمهیداتی را پیش بینی کردیم که ان شاء الله در ادامه سال کمتر شاهد جان باختن افراد در تصادفات راه های برونشهری استان باشیم.

وی کاهش آمار جرایم و افرایش امنیت اجتماعی در سطح استان را از دستاوردهای اجرای موفق طرح امنیت محله محور عنوان کرد و افزود: اجرای موفقیت‌آمیز این طرح سبب شد تا به‌عنوان یک اصل در فراجا تثبیت شود.

سردارعلینقیان پوربااشاره به افزایش 100 درصدی کشف انواع کالای قاچاق در سال 1402 گفت: در سال گذشته 66 درصد افزایش کشف سوخت قاچاق را داشتیم و در همین رابطه انهدام باند ها و شبکه های سازمان یافته قاچاق کالا که به اقتصاد و بازار کشور وبه خصوص بازار اصفهان ضربه می زدند هم بالغ بر 4 درصد رشد داشت.

این مقام ارشد انتظامی در خصوص اقدامات فرماندهی انتظامی استان در سال گذشته گفت: ما در حالی سال 1402 را به پایان رساندیم که به لطف خداوند و همت همکاران عزیزمان در وقوع انواع سرقت ها بیش از 5 درصد نسبت به سال 1401 را تجربه کردیم و از سو دیگر نیز در زمینه کشف سرقت ها نسبت به سال قبل 30 درصد افزایش کشف داشتیم.

وی  ادامه داد: در زمینه جرایم خشن مانند قتل، آدم ربایی، سرقت های به عنف، زورگیری و … 24 درصد کاهش وقوع را بدست آوردیم که البته 80 درصد هم در این حوزه افزایش کشف رخ داد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان بیان کرد: در سال گذشته بالغ بر 4 میلیون و 500 هزار مورد تماس با مرکز فوریت های پلیسی 110 برقرار شده که از این تعداد 2 میلیون و 900 هزار تماس آن عملیاتی شده و مابقی جنبه پاسخگویی، راهنمایی و مشاوره داشتند که این موضوع نشان دهنده اعتماد مردم به خدمتگزاران خود در پلیس استان است.

وی ادامه داد: سال گذشته 13 هزار و 800 تماس با 197 برقرار شده که از نظر تعداد تماس 5 هزار و 800 مورد انتقاد از عملکرد پلیس، 4 هزار و 200 مورد ثبت پیشنهادات شهروندان به پلیس، 3 هزار و 700 مورد تقدیر و تشکر از پلیس و 56 مورد ثبت شکایت از پلیس بوده که توسط بازرسی بررسی و نتیجه به صورت تلفنی به شهروندان اطلاع داده شده است.

سردار علینقیان پور به اقدامات پلیس استان در حوزه مشاوره و مددکاری پرداخت و گفت: در سال گذشته 75 هزار و 550 پرونده که اکثر آنها اختلافات خانوادگی، مسائل حقوقی و نزاع و درگیری بر سر مسائل جزئی بودند به دفاتر مشاوره و مددکاری کلانتری ها ارجاع شدند که خوشبختانه با تلاش مشاوران مجرب پلیس 73 درصد  پرونده ها منجر به صلح و سازش شده و از ارجاع آنها به مراجع قضائی جلوگیری به عمل آمد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در همین مدت 10 هزار و 658 نفر از شهروندان به مرکز مشاوره و مددکاری آرامش واقع در معاونت فرهنگی اجتماعی استان مراجعه کرده و خدمات مشاوره ای رایگان دریافت کردند که در نظرسنجی های انجام شده مشاوره های انجام شده را بسیار مفید و مؤٍثر دانستند.

سردار علینقیان پور گفت: دربازه زمانی 45 روز ابتدای سال جاری یعنی از اول فروردین تا 15 اردیبهشت ماه هم الحمدلله شاهد رشد اقدامات مؤثر پلیس استان اصفهان بودیم به گونه ای که در حوزه  سرقت 10 درصد کاهش وقوع و 36 درصد هم افزایش کشف را داشتیم.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه در این مدت میزان  وقوع جرایم خشن در سطح استان هم بیش از 30 درصد کاهش یافته و 74 درصد هم افزایش کشف این گونه جرایم  را داشتیم  گفت: این اتفاق خوب حاوی یک پیام است و آن اینکه به اندازه ای حضور پلیس در جامعه مقتدرانه بوده که مجرمان جرأت ایجاد نا امنی برای مردم را نداشتند.

سردار علینقیان پور اظهار داشت: در همین مدت 33 باند بزرگ سرقت در استان منهدم شده و بالغ بر 6 هزار و 450 میلیارد ریال اموال مسروقه کشف و بخش زیادی از آنها به مال باختگان مسترد شده و در تلاش هستیم که مابقی این اموال هم به مال باختگان واقعی آنها بازگردانده شود.

وی با اشاره به  کشف بیش از 173 هزار و 417 لیتر سوخت قاچاق   در 45 روز اول سال جاری خاطر نشان کرد:  در زمینه کشف کالاهای قاچاق 106 درصد افزایش را شاهد بودیم و 447 نفر نیز در رابطه با تهیه و توزیع کالاهای قاچاق دستگیر شدند.

سردار علینقیان‌پور در باره قتل ۲ دختربچه در فاصله زمانی اواخر سال گذشته تا یک ماه پیش گفت: وظیفه پلیس در این باره جمع‌آوری مستندات و ادله جُرم، راستی‌آزمایی و در نهایت ارجاع متهمان به دستگاه قضایی است.

وی یادآور شد: در زمان گزارش وقایع جنایی برای کودکان، پلیس سریعتر از هر زمان دیگر با تمام تجهیزات مورد نیاز شامل بالگرد، سگ‌های زنده‌یاب و دیگر ملزومات در صحنه حاضر می شود و به بررسی دقیق موضوع تا دستیابی به مدارک و مستندات می‌پردازد.

خبرنگار:علیرضاهژ بری

 

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان