تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ تیر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۳
کد خبر : 26346

مراسم تکریم و معارفه مدیرکل جدید اداره‌کل زندان‌های استان اصفهان برگزار شد

مراسم تکریم و معارفه مدیرکل جدید اداره‌کل زندان‌های استان اصفهان برگزار شد

به گزارش دنیای اسرار _ مراسم تکریم محمود ضیایی‌فرد و معارفه علیرضا بابایی فارسانی مدیرکل زندان‌های استان اصفهان، عصر امروز پنجشنبه سوم تیرماه در تالار شهید مرادخانی زندان مرکزی اصفهان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار شد.در این جلسه که با حضور محمدمهدی حاج‌محمدی رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، محمدرضا حبیبی

Print Friendly, PDF & Email


به گزارش دنیای اسرار _ مراسم تکریم محمود ضیایی‌فرد و معارفه علیرضا بابایی فارسانی مدیرکل زندان‌های استان اصفهان، عصر امروز پنجشنبه سوم تیرماه در تالار شهید مرادخانی زندان مرکزی اصفهان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار شد.
در این جلسه که با حضور محمدمهدی حاج‌محمدی رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، محمدرضا حبیبی رئیس‌کل دادگستری استان، علی اصفهانی دادستان عمومی و انقلاب اصفهان و جمعی از مسئولین استانی برگزار شد، محمود ضیایی‌فرد ضمن تشکر از زحمات همکاران خود در اداره‌کل زندان‌های استان و آرزوی موفقیت برای علیرضا بابایی فارسانی در سمت جدید خود، گفت: حوزه اشتغال که مهمترین بخش در زندان‌بانی ما است چرا که هر چه اشتغال بیشتری ایجاد کنیم بازگشت کمتری خواهیم داشت و در زمان ورود بنده تقریبا ۴۵۰۰ نفر زندانی مشغول کار بودند که اکنون این رقم پس گذشت ده ماه به ۵۹۰۰ رسیده است و این نشانه تلاش شبانه‌روزی همه همکاران در این حوزه بوده است.
وی افزود: با شعار تبدیل هر اندرزگاه یک کارگاه تولیدی کرامت محور کار آغاز شد و امیدواریم که محقق گردد.
مدیرکل سابق زندان‌های استان اصفهان با اشاره به راه‌اندازی اولین مرکز جذب کمک‌های مردمی و مدیریت گروه‌های جهادی در استان تصریح کرد: این مرکز قبل از دستورالعمل تشکیل قرارگاه شهید لاجوردی تشکیل شده بود.
وی ادامه داد: همچنین طرح حاج قاسم سلیمانی را نیز اجرا کردیم.
ضیایی‌فرد گفت: در حوزه عمرانی توانستیم پس از ۱۲ سال با تلاش و کوشش مسئولین اجرایی استان، پروژه زندان کاشان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
وی افزود: همچنین پروژه احداث یک اندرزگاه ویژه زندانیان جرائم مالی و غیر عمد که با کمک خیرین عزیز در کنار ساختمان اصلاح و تربیت آماده بهره‌برداری است.
به گفته محمود ضیایی‌فرد، در سال گذشته آزادی مشروط نسبت به سال قبل ۵۴ درصد رشد داشت و دادرسی الکترونیک نیز از بیست درصد به ۷۰ درصد رشد رسید.
مدیرکل جدید زندان‌های استان اصفهان با تشکر از زحمات مدیرکل سابق زندان‌های استان و همکاران در این سازمان گفت: امیدوارم در طول دوران خدمت خود شرمنده شهدا و خانواده معظم این عزیزان نشوم.
وی استان اصفهان را استان شگفتی‌ها خواند و گفت: استان اصفهان می‌تواند برای کشور پیشران باشد و تحقق اهداف سند تحول قضایی، عنایت و لطف مجموعه قضایی را می‌طلبد.
در ادامه محمدمهدی حاج‌محمدی رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی، شرط موفقیت در زندان‌ها را محبت و عشق به ماموریت زندان‌بانی دانست و گفت: از روز اول دغدغه ما این بود که طبق فرمایش امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری مدظله‌العالی، زندان آموزشگاه نیکی‌ها شود و زندان را به این هدف گذاری نزدیک‌تر کنیم.
وی افزود: اگر قرار باشد زندان آموزشگاه شود شرط اول این است که آموزگاران و مربیان خوبی داشته باشد، این دغدغه بخش قابل توجهی از برنامه‌های ما را به خود اختصاص داده که پرسنل چطور نقش مربیگری و آموزگاری را به خود بگیرند و در این زمینه باید تلاش کنیم.
محمدمهدی حاج‌محمدی با بیان اینکه زندانیان و برنامه‌های فرهنگی تربیتی عمیق و توجه ویژه به خانواده زندانیان از راه‌های تبدیل زندان به آموزشگاه نیکی‌ها است اظهار کرد: هدف، ایجاد اشتغال پایدار است که زندانی پس از آزادی نیز بتواند در جامعه فعالیت کند.
وی ادامه‌ داد: فراموش نکنیم جمعیتی که در زندان هستند اگر اینجا آموزشگاه نیکی‌ها نشود، آموزشگاه بدی‌ها می‌شود و این افراد مولد بدی در جامعه می‌شوند.
رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور ضمن قدردانی از زحمات مدیرکل سابق زندان‌های استان اصفهان، در مورد مدیرکل جدید زندان‌های استان اصفهان، گفت: آقای بابایی یکی از افراد بسیار با حوصله و صبور در سازمان زندان‌ها است و اطمینان قلبی دارم که با حضور مدیرکل جدید شاهد روزهای بهتری باشیم.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.