تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۹:۵۱
کد خبر : 10789

محفل اُنس با قرآن کریم نخستین تجربه طرح “شب‌های روشن اصفهان”

محفل اُنس با قرآن کریم نخستین تجربه طرح “شب‌های روشن اصفهان”

محفل اُنس با قرآن کریم نخستین تجربه طرح “شب‌های روشن اصفهان” نخستین برنامه طرح “شب‌های روشن اصفهان” به محفل انس با قرآن کریم با عنوان «به بالا نگاه کن» اختصاص داده شد. به گزارش دنیای اسرار:رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان با حضور در ویژه‌برنامه اُنس با قرآن کریم با عنوان «به بالا نگاه

Print Friendly, PDF & Email

محفل اُنس با قرآن کریم نخستین تجربه طرح “شب‌های روشن اصفهان”


نخستین برنامه طرح “شب‌های روشن اصفهان” به محفل انس با قرآن کریم با عنوان «به بالا نگاه کن» اختصاص داده شد.

به گزارش دنیای اسرار:رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان با حضور در ویژه‌برنامه اُنس با قرآن کریم با عنوان «به بالا نگاه کن» اظهار داشت: طرح “شب‌های روشن اصفهان” اخیراً به تصویب اعضای شورای شهر رسیده که هدف از آن، اجرای برنامه‌های گوناگون متناسب با مناسبت‌ها و مکان‌های مخصوص این برنامه‌ها در شهر اصفهان است.

فریده روشن ادامه داد: به‌منظور فراهم کردن فضای عبودیت و بندگی برای شهروندان و به خصوص جوانان در ایام ماه مبارک رمضان، نخستین برنامه طرح شب‌های روشن اصفهان را به محفل انس با قرآن کریم با عنوان «به بالا نگاه کن» اختصاص دادیم.

او با اشاره به برگزاری این ویژه‌برنامه در گذر فرهنگی چهارباغ گفت: باید برای هر مناسبت و متناسب با نیازهای اقشار مختلف جامعه برنامه‌های فرهنگی برگزار کنیم و برگزاری برنامه به بالا نگاه کن با هدف تحقق این امر در فضای باز و مصفای چهارباغ اصفهان برگزار شد.

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان نیز با اشاره به برگزاری محفل بزرگ اُنس باقرآن کریم در گذر فرهنگی چهارباغ، تزریق نشاط معنوی به فضای شهر را از وظایف این سازماندر ایامی چون ماه مبارک رمضان دانست.

محفل بزرگ اُنس با قرآن کریم با عنوان «به بالا نگاه کن»، ساعت ۲۰:۳۰ چهارشنبه هشتم خردادماه از سوی معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان و برای نخستین بار در فضای باز پیاده‌راه چهارباغ عباسی اصفهان برگزار شد.

این برنامه معنوی با حضور استاد حمیدرضا احمدی وفا و استاد کریم منصوری از قاریان ممتاز بین‌المللی، دکتر مسعود نیکدستی قاری بین‌المللی و استاد موسی معتمدی از حافظان برتر کشور و اجرای گروه بین‌المللی همنوایی «شمیسا» برگزار شد.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان درباره برگزاری این ویژه‌برنامه اظهار داشت: یکی از وظایف معاونت فرهنگی و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ارتقای فضای معنوی یا نشاط معنوی در شهر اصفهان است؛ به خصوص اینکه در ایام ماه مبارک رمضان هستیم و باید این نشاط معنوی را به فضای شهر تزریق کنیم.

محمد عیدی با بیان اینکه معتقدیم برنامه‌های فرهنگی باید به استقبال مخاطب بروند، افزود: طبیعتاً برنامه‌های قرآنی که مُقَوم فضای شهر است باید در عرصه اجرا شود تا فضای معنوی حاصل از آن احساس شود و بتواند نشاط معنوی و اجتماعی متناسب با ماه مبارک رمضان را به شهروندان عزیز اصفهانی منتقل کند.

او ادامه داد: یکی از شاخص‌های موردنظر ما تحقق شهر فرهنگی است که شهری نمادگرا است و خداوند در کُنه و بُنه آن حضور دارد؛ به خصوص شهری مانند اصفهان که در دینداری دارای پیشینه طولانی و در مذهب حقه تشیع پیشگام است.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: با اجرای این برنامه‌ها و برنامه‌های دیگر نشان می‌دهیم که اصفهان شهری دین‌مدار است، همان‌طور که پیشینیان ما متناسب با انگاره‌های دینی شهروندان، شهری زیست‌پذیر ایجاد کردند و ما نیز با اجرای چنین برنامه‌هایی به زیست‌پذیری شهر در حیات معنوی خود کمک می‌کنیم.

علیرضا رضایی قاری مشهدی و نفر نخست مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در سال  ۹۷ نیز برگزاری محفل انس با قرآن در فضای باز را ایده بسیار خوبی دانست و بیان داشت: شنیدن آیات قرآن برای شهروندانی که حتی در حال عبور از مکان برگزاری برنامه بودند جذاب بود و صوت نورانی قرآن و فضای دلنشین اجرای برنامه می‌تواند در جذب جوانان و خانواده‌ها بسیار موثر باشد.

او با اشاره به استقبال خوب شهروندان اصفهانی از این برنامه افزود: اگر چنین محافلی باز هم در فضای باز برگزار شود، در جذب مستمعان بسیار تأثیرگذار است و امیدوارم برگزاری این برنامه‌ها در سال‌های آینده نیز ادامه پیدا کند.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان نیز درباره ویژه‌برنامه به بالا نگاه کن اظهار داشت: زمانی که ادعا می‌‌کنیم چهارباغ گذری فرهنگی است، قطعاً مناسبات دینی به عنوان غنی‌ترین و محکم‌ترین ریشه‌های فرهنگی شهر اصفهان باید در اجرای برنامه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

مرتضی رشیدی ادامه داد: بر همین اساس معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تصمیم گرفت با اجرای برنامه انس با قرآن کریم در گذر فرهنگی چهارباغ، مردم را به شنیدن آوای ملکوتی قرآن در فضای فرهنگی چهارباغ دعوت کند تا شهروندان از این فضای معنوی بهره‌مند شوند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.