تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴
کد خبر : 13621

افتتاح ایستگاه های آتش نشانی گامی در جهت ایجاد شهرهای پایدار و تاب آور

افتتاح ایستگاه های آتش نشانی گامی در جهت ایجاد شهرهای پایدار و تاب آور

ایستگاه شماره ۲۵ آتش نشانی اصفهان افتتاح شد؛ افتتاحایستگاه های آتش نشانی گامی در جهت ایجاد شهرهای پایدار و تاب آور شهردار اصفهان گفت: امیدوارم تملک زمین های مربوط به فضای سبز و احداث پارک و مجموعه فرهنگی تجاری در محله اطشاران هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود. به گزارش دنیای اسرار:ایستگاه آتش نشانی شماره

Print Friendly, PDF & Email

ایستگاه شماره ۲۵ آتش نشانی اصفهان افتتاح شد؛

افتتاحایستگاه های آتش نشانی گامی در جهت ایجاد شهرهای پایدار و تاب آور

شهردار اصفهان گفت: امیدوارم تملک زمین های مربوط به فضای سبز و احداث پارک و مجموعه فرهنگی تجاری در محله اطشاران هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود.

به گزارش دنیای اسرار:ایستگاه آتش نشانی شماره ۲۵ شهرداری اصفهان واقع در محله اطشاران با حضور شهردار اصفهان، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان، مدیران شهری، مدیرکل مدیریت بحران استانداری و جمعی از مردم و ساکنین منطقه افتتاح شد.

قدرت اله نوروزی، شهردار اصفهان در آیین بهره برداری از این ایستگاه با بیان اینکه منطقه ۱۰ از ظرفیت های بسیار زیادی برخوردار است، اظهار کرد: این منطقه باید بتواند در جایگاه واقعی خود قرار گرفته و مسائل ورودی اطشاران و شهرک میلاد هر چه سریعتر مرتفع شود؛ درست است که حل این مسائل به ۶۰ میلیاردتومان هزینه نیاز دارد با این وجود حل این مشکلات در اولویت قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: امیدوارم تملک زمین های مربوط به فضای سبز و احداث پارک و مجموعه فرهنگی تجاری در محله اطشاران هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود؛ گام های موثری در این خصوص برداشته شده و این چند مسئله در اولویت کاری مدیر منطقه ۱۰ شهرداری قرار گرفته است تا در سریعترین زمان ممکن شاهد بهبودی اوضاع این محله باشیم.

شهرداراصفهان ادامه داد: خوشحالم که افتتاح بیست و پنجمین ایستگاه آتش نشانی امروز به بارنشست و بسیار خرسندم که در منطقه ناژوان، منطقه یک و هشت و در کنار نمایشگاه بین المللی قرار است هر چه زودتر اقدامات لازم برای افتتاح ایستگاه های آتش نشانی برداشته شود.

وی با بیان اینکه این موارد گام های موثری برای تحقق شعار تاب آوری شهری است، افزود: تاکنون چیزی گفته نشده که به آن عمل نشده باشد و به طور حتم این موارد و قول های داده شده مانند افتتاح ایستگاه های آتشنشانی در مناطق مختلف نیز عملی می شود.

نوروزی تاکید کرد: آرزوی ما بهبودی وضع شهر و ایجاد فضای امن برای همگان است، این کارها با همدلی و مشارکت مردم شدنی است.

ایستگاه آتش نشانی شماره ۲۵ اصفهان افتتاح شد 

اختصاص ۵۰ میلیاردتومان اعتبار برای تقویت امکانات آتش نشانی

ایستگاه آتش نشانی کوی میلاد واقع در محله اطشاران منطقه ۱۰ شهر اصفهان در راستای افزایش تاب آوری شهر با صرف اعتباری افزون بر شش میلیارد تومان با حضور مدیران شهری و استانی و اهالی منطقه ۱۰ مورد بهره برداری قرار گرفت.

بهگزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در این آیین ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: اصفهان جانشین مدیریت بحران تهران بزرگ بوده و معین هشت استان اطراف و عهده دار وظایف مدیریت بحران است ، سیل سال جاری اگرچه فاجعه هایی به بار آورد با این وجود دارای برکاتی مانند جاری کردن آب رودخانه زاینده رود بود.

شیشه فروش تصریح کرد: استان اصفهان اگرچه بی بهره از اثرات سیل نبود با این وجود استان معین استان های لرستان و خوزستان بود، در لحظات اولیه وقوع سیل در این دو استان شهردار اصفهان به همراه تیم ۸۰ نفره شهرداری اصفهان و شهرداری های اطراف قبل از هر استانی در محل وقوع حادثه حضور پیدا کردند که نمونه یک مدیریت بحران کارآمد است.

وی افزود: عوامل مدیریت بحران استان و شهرداری عهده دار دیواره سازی روزانه یک و نیم کیلومتر برای جلوگیری از ورود آب رودخانه کارون به شهر اهواز بودند، تخلیه پساب از منطقه نیز از دیگر اقداماتی بود که طی این مدت انجام شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تاکید کرد: در استان لرستان استان اصفهان قرار است ۴ هزار واحد مسکونی را بازسازی کند همانگونه که استان اصفهان در زلزله سرپل ذهاب کرمانشاه خوش درخشید و موفق شد ۱۲ هزار واحد مسکونی را بازسازی کند.

وی با بیان اینکه سال گذشته با حمایت شهرداری و شورای شهر ۵۰ میلیاردتومان اعتبار برای تقویت امکانات آتش نشانی شهر تخصیص یافت، اضافه کرد: اگر امروز ایستگاه آتش نشانی شماره ۲۵ شهرداری اصفهان مورد بهره برداری قرار گرفته است به دلیل توجه مدیریت شهری به مسئله ایمنی شهر اصفهان است، اجرای این برنامه ها در راستای گام هایی است که در جهت ایجاد شهرهای ایمن برداشته می شود.

شیشه فروش گفت: طی یکسال گذشته حدود ۲۸ دستگاه خودرو سبک و سنگین امدادی به ناوگان اتش نشانی اصفهان اضافه شده که این برای شهر اصفهان بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه  آمار نشان می دهد آتش نشانی اصفهان طی یکسال گذشته ۲۰۰ هزار نفر را تحت آموزش قرار داده است، افزود: ۴ هزار نفر نیز از حوادث یکسال گذشته نجات پیدا کرده اند و لازم است امکانات بسیج شود تا مولفه های ماندگاری و تاب آوری شهری مورد تقویت قرار بگیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تاکید کرد: شهر اصفهان در پاییز و زمستان دچار آلودگی می شود که در همین راستا شهرداری اصفهان گامی را در جهت پایش آنلاین هواشناسی برداشته و ایستگاه سنجش آلاینده ها را تقویت کرده است.

بودجه صد میلیاردی برای ایمنی شهر

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در این آیین با بیان اینکه شورای اسلامی شهر اصفهان دارای وظایف متعددی است که سه وظیفه انتخاب شهردار، بستن بودجه سالیانه و نظارت بر عملکرد شهرداری های مناطق و سازمان های وابسته آن برجسته است، اظهار کرد: وظیفه نخست با بررسی صلاحیت بیش از ۴۰ نفر برای تصدی پست شهردار اصفهان و انتخاب دکتر نوروزی به عنوان شهردار اصفهان به خوبی انجام شد و اعضای شورای شهر از اینکه سکان شهر به دست چنین شهردار و مدیرانی افتاد خداوند را شاکر است.

علیرضا نصر اصفهانی تصریح کرد: دومین ماموریت شورا موضوع تصویب بودجه پس از تدوین توسط شهرداری است که در این موضوع نیز با هماهنگی و همدلی خوبی که میان اعضای شورا و شهرداری وجود دارد با حداقل تغییر، این بودجه به تصویب می رسد.

 رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به روز هفتم مهرماه روز آتش نشانی وایمنی، ادامه داد: طی دو سال گذشته یکی از مواردی که مورد توجه مدیریت شهری قرار گرفت موضوع  آتشنشانی بود زیرا بخش عمده ای از امنیت شهروندان به تلاش های نیروهای خدوم این عرصه مربوط می شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بودجه ای نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان و امسال نیز بودجه ای به همین اندازه برای آتش نشانی و خدمات ایمنی در نظر گرفته شد، اضافه کرد: اگر مدیریت شهری برای محله ای پروانه های بلندمرتبه سازی صادر کرده و مجوز انبوه سازی می دهد مامور به این است نیازهای مردم آن مناطق را نیز مانند نیازهایی فضای سبز، ایجاد فضاهای آموزشی، ایجاد خیابان ها و گذرگاه ها و تامین ایمنی و آسایش مردم که در قالب آشیانه و ایستگاه های آتش نشانی مطرح می شود مرتفع کند.

 نصر نظارت بر مصوبات شورای شهر در شهرداری را سومین وظیفه مهم شورای شهر ذکر کرد و افزود: تلاشمان بر این است این نظارت به خوبی انجام گرفته و به گونه ای برنامه ریزی شود که تمام پروژه های شهر دارای مصوبه بوده، جابه جایی کمتر صورت بگیرد، حق و حقوق مردم مورد در مناطق مختلف توجه قرار گرفته و ما بتوانیم توزیع خدمات را به شکل مطلوبی در تمام مناطق شهر اصفهان داشته باشیم.

وی اضافه کرد: امروز مامور به این هستیم خدمات را به صورت عادلانه توزیع کرده و شرایط لذت بردن از زندگی در همه مناطق ایجاد شود، باید شرایط به گونه ای فراهم شود که هر شهروندی که محلی را برای سکونت خود انتخاب می کند از سکونت در آن منطقه لذت ببرد، احساس تعلق و مشارکت داشته و احساس کند منطقه ای که در آن زندگی می کند از بهترین مناطق شهر اصفهان است.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در کنار این ماموریت ها مشارکت شهروندان و معتمدین بسیار حائز اهمیت است، لازم است مردم به مدیریت شهری کمک کنند زیرا مدیریت شهری بر این باور است هر کجا حضور مردم پررنگ بود بیشترین بهره را مدیریت شهری می برد حتی جاهایی که ممکن است این مشارکت شکل انتقاد نیز به خود بگیرد.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری همه انتقادات را برمی تابد و در راستای توسعه و آبادانی شهر به کار می گیرد، تاکید کرد: مردم همراهان امینی برای مدیریت شهری بوده که من از آنها سپاسگزارم.

سیمای محرومیت از محله اطشاران زدوده می شود

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان نیز در این آیین با بیان اینکه آغاز عملیات اجرایی ایستگاه آتش نشانی شماره ۲۵ از سال ۹۴ آغاز شده است، ‌اظهار کرد: با این وجود عملیات اجرایی این ایستگاه در کوران کار دچار مشکل شده و پروژه تعطیل شده بود، در دی ماه سال گذشته پس از تاکید شهردار اصفهان برای تعیین تکلیف پروژه همت ویژه ای صورت گرفت تا امروز شاهد افتتاح این ایستگاه با هزینه ای بالغ بر ۶ میلیارد تومان در محله اطشاران باشیم.

حمید شهبازی تصریح کرد: امیدوارم با تجهیزاتی که در این ایستگاه مستقر می شود بتوانیم به سمت شهر تاب آور و شهر ایمن حرکت کنیم.

وی ادامه داد: مردم محله اطشاران و کوی میلاد مردم بسیار خوبی هستند و می طلبد نگاه خاص و ویژه ای را به این عزیزان داشته باشیم تا بتوانیم خدمات شایسته ای را به این مردم که بیشتر از قشر زحمتکش فرهنگیان و پاسداران هستند ارائه دهیم .

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با بیان اینکه این محله ۷ شهید مدافع حرم را تقدیم کرده، تاکید کرد: ما وظیفه داریم با توزیع عادلانه امکانات سیمای محرومیت را از این منطقه بزداییم.

وی اضافه کرد: منطقه ۱۰ به عنوان یکی از مناطق پرجمعیت شهر اصفهان نقش بی بدیلی را در تحولات شهر اصفهان داشته و امیدواریم تا سال ۱۴۰۰ اقدامات خوبی در این منطقه رخ دهد.

شهبازی افزود: موضوع آزادسازی خیابان اطشاران یکی از مسائل مهم این منطقه است که بیش از ۶۰ میلیارد تومان نیز برای آزادسازی این خیابان نیاز است، امیدوارم با نگاه ویژه مدیریت شهری بتوانیم هر چه سریعتر این مسیر را آزادسازی کنیم، همچنین امیدواریم کمیسیون ماده پنج برای تغییر کاربری زمین های کنار این مسیر همراهی و مساعدت های ویژه ای را با شهرداری داشته باشند تا بتوانیم این خدمت را هر چه سریعتر به شهروندان ارائه دهیم.

وی با اشاره به ایجاد فضای سبز و کمبود این سرانه در محله اطشاران، گفت: با نگاه ویژه شهردار زمینی را برای این موضوع در حال تملک هستیم تا یک فضای سبز در خور شأن شهروندان و مجموعه مسکونی میلاد ایجاد شود.

برگزاری مناقصه خرید ۱۰ میلیارد تومان تجهیزات برای آتش نشانی اصفهان

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان نیز در این آیین با بیان اینکه روز هفتم مهرماه به عنوان روز آتش نشانی و ایمنی نامگذاری شده است، اظهار کرد: افتتاح ایستگاه شماره ۲۵ و کلنگ زنی احداث چند ایستگاه در نقاط مختلف شهر در آستانه روز ایمنی و آتش نشانی انجام شد که اقدام بسیار ارزشمندی در راستای افزایش ایمنی شهر است.

محسن گلابی تصریح کرد: این نوید را به مردم محله اطشاران می دهم که همکاران من موضوع آموزش را در رابطه با حوادث برای ساکنین این محله مدنظر قرار داده اند.

وی با بیان اینکه آتش نشانی شغل نیست بلکه عشق است، افزود: آتش نشانی شغلی است که  فرد جان خود را برای نجات جان دیگری به خطر می اندازد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه در یکسال اخیر اقدامات خوبی برای افزایش امکانات آتش نشانی و ایمنی شهر انجام شده است، افزود: از جمله این اقدامات خرید ۲۰ دستگاه خودروی آتش نشانی بوده که درحال تجهیز آن ها هستیم.

وی با بیان اینکه روز گذشته مناقصه خرید ۱۰ میلیارد تومان تجهیزات برای آتش نشانی اصفهان برگزار شد؛ تاکید کرد: همچنین طی روزهای گذشته چهار دستگاه فوق سنگین شاسی اسکانیا خریداری شده و تا چند روز آینده نیز چهار دستگاه دیگر خریداری می شود.

گلابی با تاکید بر اینکه تا پایان سال جاری کلنگ ۶ ایستگاه آتش نشانی دیگر در نقاط مختلف شهر به زمین زده می شود، گفت: احداث دو ایستگاه در ناژوان یک ایستگاه در منطقه هشت، یک ایستگاه در منطقه هفت، یک ایستگاه در منطقه یک و ایستگاه دیگری در جنوب شهر در دستور کار قرار گرفته است.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.