تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
کد خبر : 20482

مدیرکل زندان های استان اصفهان در مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان:بررسی افزایش اعتبارات و بودجه/ارتقای وضعیت بهداشتی و درمانی زندانیان

مدیرکل زندان های استان اصفهان در مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان:بررسی افزایش اعتبارات و بودجه/ارتقای وضعیت بهداشتی و درمانی زندانیان

به گزارش  دنیای اسرار،نشست مجمع نمایندگان استان اصفهان با هدف برسی مسائل و مشکلات زندانها و زندانیان در ستاداداره کل زندانهای استان برگزار شد.در این نشست که به دعوت مدیرکل زندان های استان برگزار گردید،پیرامون بررسی افزایش اعتبارات و بودجه /اجرای قانون تسری ویژه کارکنان مصوب سال ۹۱/رفع مشکلات بهداشتی ودرمانی زندانیان و همچنین معیشت

Print Friendly, PDF & Email


به گزارش  دنیای اسرار،نشست مجمع نمایندگان استان اصفهان با هدف برسی مسائل و مشکلات زندانها و زندانیان در ستاداداره کل زندانهای استان برگزار شد.
در این نشست که به دعوت مدیرکل زندان های استان برگزار گردید،پیرامون بررسی افزایش اعتبارات و بودجه /اجرای قانون تسری ویژه کارکنان مصوب سال ۹۱/رفع مشکلات بهداشتی ودرمانی زندانیان و همچنین معیشت واشتغال و آموزش خانواده های آنان بحث و بررسی شد.
ضیائی فرد مدیرکل زندان های استان در این نشست با تسلیت ایام عزاداری سرور و سالارشهیدان وگرامی داشت یادو خاطره شهیدان رجایی وباهنر از حضور نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در مجموعه زندان مرکزی اصفهان قدردانی کرد.
وی بااشاره به کار زندانبانی گفت: یکی از سخت ترین مشاغل در نظام جمهوری اسلامی شغل زندانبانی است که امروز علیرغم تمامی مسائل و مشکلات موجود- پرسنل زندانهای استان باحضوری ایثارگرانه تلاش وافر دارند.
ضیائی فرد اظهار کرد:در طی مدتی که ویروس منحوس کرونا در کشور واستان انتشار یافته،کارکنان زندانهای استان نه تنها از موضوع دورکاری و مرخصی های مربوطه ولازم استفاده نکرده اند ،بلکه بصورت شیفت های ۲۴ ساعته در زندانها حضور و به انجام وظیفه پرداخته اند.
مدیرکل زندان های استان ادامه داد:متاسفانهعلیرغم تمامی تلاش و کار شبانه روزی کارکنان در طی سال جاری بدلیل نبود اعتبار وبودجه کارکنان از دریافت هرگونه رفاهیات من جمله اضافه کاری –پاداش وغیره محروم بوده و فقط حقوق ماهیانه دریافت کرده اند که بدلیل نوع سختی کار و حضور های شبانه روزی ملزم به پرداخت حق آنان هستیم.
ضیایی فرد در ادامه سخنانش به بخش دیگری از مسائل و مشکلات اشاره کرد و افزود:تراکم موجود در برخی زندان های استان ،من جمله زندانهای شهرضا-خمینی شهر-زرین شهر-مرکزی و کاشان بدلیل فرسودگی نیازمندعزم جدی تر جهت تکمیل-احداث و بهره برداری زندان های جدید در خارج از شهرها دارد که باید با تمامی توان و تعامل ملی و استانی به سرانجام لارم برسد.
وی با تحلیلی از آمار موجود در زندانها ادامه داد:امار ها نشان می دهد حدود۷۵ درصد جمعیت زندانیان استان افراد کمتر از ۴۴ سال سن هستند که این سن اوج شور آفرینی –کارآفرینی-اثربخشی و کارایی محسوب می شود وحضور این افراد در زندانها حاکی از حجم و انباشتگی مسائل و مشکلات اقتصادی اجتماعی فرهنگی در جامعه است که باید مرتفع گردد.
ضیائی فرد در بخش پایانی به اقدامات صورت گرفته و دستاوردهای حاصل شده در زندانها پرداخت وخواستار توجه جدی به مسائل حمل ونقل،معیشت –بهداشت و درمان- آموزش وپیشگیری از آسیب های اجتماعی زندانیان و خانواده های آنان گردید.
در این نشست پس از بحث وبررسی پیرامون مسائل مطرح شده با دیگر نمایندگان،خاتمی رئیس مجمع نمایندگان استان در طی سخنانی از فعالیت ها و تلاش های جهادگونه و ایثارگرانه پرسنل قدردانی کردو پیرامون پیگیری اعتبارات و مصوبه سال ۹۱ مجلس در خصوص قانون تسری قول مساعد داد.
وی گفت: حل مشکلات زندانها پس ازمکاتبه استان در کمیته های حقوقی و قضایی مجلس که خوشبختانه دو تن از نمانیدگان مردم استان در آن حضور دارند بررسی و تا حصول نتیجه پیگیری خواهد شد.
رئیس مجمع نمایندگان استان در پایان سخنانش همچنین با تاکید بر اشتغال هر چه بیشتر مددجویان در زندانها و خارج از زندانها با حضور بخش خصوصی از نمایندگان خواست تا جهت برون رفت از مشکلات موجود با ارائه طرح ها وقوانین لازم –گره ای از مشکلات زندانها بازگشایی کنند.
شایان ذکر است:قبل از نشست،نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی از زندان مرکزی اصفهان بازدید و از نزدیک آخرین وضعیت را بررسی کردند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.