تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸
کد خبر : 33754

٢۵٠٠ دستگاه آبگرمکن خورشیدی برای مناطق جنگلی اصفهان نیاز است

٢۵٠٠ دستگاه آبگرمکن خورشیدی برای مناطق جنگلی اصفهان نیاز است

 رییس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان گفت: برای کاهش وابستگی به چوب ساکنان مناطق جنگی استان، ٢ هزار و ۵٠٠ دستگاه آبگرمکن خورشیدی نیاز است. به گزارش دنیای اسرار:امین حافظی اظهار داشت: این تعدادآبگرمکن بعلاوه ٨٠٠ دستگاهی که در سال های گذشته در این مناطق نصب شده است نقش

Print Friendly, PDF & Email

 رییس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان گفت: برای کاهش وابستگی به چوب ساکنان مناطق جنگی استان، ٢ هزار و ۵٠٠ دستگاه آبگرمکن خورشیدی نیاز است.

به گزارش دنیای اسرار:امین حافظی اظهار داشت: این تعدادآبگرمکن بعلاوه ٨٠٠ دستگاهی که در سال های گذشته در این مناطق نصب شده است نقش بسزایی در کاهش مصرف چوب درختان برای مباحث گرمایشی دارد.

وی ادامه داد: تامین و تخصیص اعتبار برای تهیه هرچه بیشتر آبگرمکن خورشیدی از جمله ضروریات مناطق جنگلی استان با هدف حفاظت از پوشش گیاهی به شمار می رود.

حافظی افزود: از سوی دیگر توزیع سیلندر گاز بین ساکنان مناطق جنگلی بویژه غرب استان را در سال‌های گذشته در دستور کار قرار داده‌ایم.

رییس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان خاطرنشان کرد: درختان بعنوان ذخایر اصلی جنگل ها باید با اجرای طرح های مورد نظر و افزایش آن، حفظ و حراست شود.

حافظی اضافه کرد: ببشتر جنگل‌های زاگرسی استان در شهرستان فریدونشهر در غرب استان و به مساحت‌۴٠ هزار هکتار قرار دارد.

استان اصفهان ۱۰.۷ میلیون هکتار دارد که بیش از ۹۰ درصد آن معادل حدود ۹.۸ میلیون هکتار را عرصه‌ منابع طبیعی و ملی و از این میزان حدود ۴۰۳ هزار هکتار را جنگل(معادل ۴ درصد)، ۶ میلیون هکتار را مرتع(معادل ۶۴ درصد) و سه میلیون هکتار را بیابان(معادل ۳۲ درصد) دربرگرفته است.

استان اصفهان از نظر تقسیم‌بندی نواحی رویشی در ۲ ناحیه رویشی زاگرسی و ایران تورانی قرار گرفته است که ناحیه رویشی زاگرسی، غرب و جنوب استان را شامل می‌شود و بقیه مناطق جزو ناحیه رویشی ایرانی تورانی به شمار می‌رود.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان