تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳
کد خبر : 34332

تولید سوخت هواپیما در پالایشگاه اصفهان افزایش می‌یابد

تولید سوخت هواپیما در پالایشگاه اصفهان افزایش می‌یابد

مدیرعامل شرکت اکسیر ایرانیان گفت: با راه اندازی واحد تصفیه نفت سفید امکان تبدیل کامل محصول نفت سفید تولیدی پالایشگاه اصفهان به سوخت هواپیما و همچنین تبدیل کامل محصول دیزل پالایشگاه با استاندارد یورو۵ فراهم می شود. به گزارش  دنیای اسرار، لیلا جعفری با اشاره به اهداف و اقدامات شرکت اکسیر ایرانیان از زیر مجموعه‌های

Print Friendly, PDF & Email

مدیرعامل شرکت اکسیر ایرانیان گفت: با راه اندازی واحد تصفیه نفت سفید امکان تبدیل کامل محصول نفت سفید تولیدی پالایشگاه اصفهان به سوخت هواپیما و همچنین تبدیل کامل محصول دیزل پالایشگاه با استاندارد یورو۵ فراهم می شود.

به گزارش  دنیای اسرار، لیلا جعفری با اشاره به اهداف و اقدامات شرکت اکسیر ایرانیان از زیر مجموعه‌های هلدینگ پتروپالایش اصفهان اظهار داشت: این شرکت به منظور استفاده بهینه از محصولات تولیدی پالایش نفت اصفهان، ساخت و راه‌اندازی واحد گوگرد‌زدایی را با هدف افزایش کیفی محصولات تولیدی مطابق با استاندارد‌های بین‌المللی و زیست محیطی برای تبدیل به نفت‌سفید تصفیه شده و استفاده از آن برای تولید محصولات با‌ارزش افزوده بالا و تکمیل زنجیره محصولات پایین‌دستی آغاز کرده‌است.

وی بیان کرد: تجهیزات این واحد خریداری، امکان‌سنجی‌ها انجام و کار اجرای فونداسیون نیز آغاز شده است.

جعفری با بیان اینکه با راه‌اندازی واحد گوگرد‌زدایی روزانه ۳۰ هزار بشکه در روز نفت سفید تصفیه و به  سوخت هواپیما تبدیل می شود، یاد‌آور شد: گوگرد‌زدایی با هدف جلوگیری از خسارات وارده به واحد‌های پایین‌دستی و مصارف سوختی در راستای رعایت استاندارد، بهینه‌سازی می‌شود یعنی گوگرد نفت سفید از ۳ هزارppm به زیر یک PPm کاهش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت پتروپالایش اکسیر ایرانیان گفت: عمده کاربرد نفت سفید تصفیه شده علاوه بر سوخت هواپیما در تولید LAB  و LABSA به عنوان ماده اولیه شوینده‌ها است.

وی خاطر‌نشان کرد: نفت سفید به هیدروکربورهایی که در محدوده دمایی میان ۱۵۰ تا ۳۰۰ درجه سانتی‌گراد به‌دست می‌آید و عمدتاً از سه نوع هیدروکربور پارافینی، نفتنی و آروماتیکی تشکیل شده است اطلاق می شود.

جعفری افزود: در واحد گوگرد‌زدایی با استفاده از کاتالیست و در مجاورت هیدروژن و در داخل راکتور تحت فشار و دمای بالا واکنش هیدروژناسیون انجام و ناخالصی‌ها از نفت سفید جدا می‌شود.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.