تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶
کد خبر : 34772

افزایش درآمد عملیاتی و سود شسپا

افزایش درآمد عملیاتی و سود شسپا

  مجمع عمومی سال مالی ۱۴۰۱ نفت سپاهان برگزار شد: افزایش درآمد عملیاتی و سود شسپا شسپا ۶۰۰ ریال سود به ازای هر سهم تقسیم کرد سود خالص شرکت به رقم بی سابقه ۴.۱۱۲ میلیارد تومان رسید که نسبت به سال مالی قبل از آن بیانگر رشد ۳۲ درصدی (سود خالص شرکت اصلی ۳۴ درصد)

Print Friendly, PDF & Email

 

مجمع عمومی سال مالی ۱۴۰۱ نفت سپاهان برگزار شد:

افزایش درآمد عملیاتی و سود شسپا

شسپا ۶۰۰ ریال سود به ازای هر سهم تقسیم کرد

سود خالص شرکت به رقم بی سابقه ۴.۱۱۲ میلیارد تومان رسید که نسبت به سال مالی قبل از آن بیانگر رشد ۳۲ درصدی (سود خالص شرکت اصلی ۳۴ درصد) است که بالاترین میزان سود شرکت در ادوار خود بوده است.

افزایش درآمد عملیاتی و سود شسپا

به گزارش دنیای اسرار؛ مجمع عمومی عادی سال مالی ۱۴۰۱ شرکت نفت سپاهان صبح امروز ۱۷ تیرماه با حضور ۸۸ درصدی سهامداران حقوقی و حقیقی این شرکت در سالن همایش‌های هتل ارم تهران برگزار شد.

بر اساس دستور کار جلسه، در ابتدای ارائه گزارش هیات مدیره، دکتر محمد امیر نیکوهمت مدیرعامل نفت سپاهان در خصوص عملکرد شرکت در سال مالی ۱۴۰۱ اظهار داشت: درآمد عملیاتی شرکت در سال مالی ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۹٫۰۵۳میلیارد تومان شد که نسبت به سال مالی قبل از آن ۴۳ درصد رشد را نشان می دهد. همچنین سود عملیاتی به ۴٫۴۷۴ میلیارد تومان رسید که حاکی از رشد ۴۲ درصدی است.

نیکوهمت افزود: سود ناخالص شرکت رقم ۵٫۳۷۷ میلیارد تومان را ثبت کرد که افزایش ۴۴ درصدی داشت. همچنین سود خالص شرکت به رقم بی سابقه ۴٫۱۱۲ میلیارد تومان رسید که نسبت به سال مالی قبل از آن بیانگر رشد ۳۲ درصدی (سود خالص شرکت اصلی ۳۴ درصد) است که بالاترین میزان سود شرکت در ادوار خود بوده است.

مدیرعامل نفت سپاهان اعلام کرد: ثبت رکوردهای فوق در حالی بود که هزینه ها و بهای تمام شده تولید رقم ۱۳٫۶۷۶ میلیارد تومان را تشکیل می دهد که در مقایسه با سال مالی ۱۴۰۰ به میزان ۴۳ درصد افزایش داشته است.

نیکو همت میزان تولید انواع روغن موتور خودرویی و صنعتی و فرآیندی و محصولات جانبی را ۷۲۱ هزار تن اعلام کرد که ۳۳ درصد تولیدات چهار شرکت اصلی تولید کننده روانکار کشور را در اختیار دارد. همچنین نفت سپاهان ۲۴ درصد سهم بازار روغن موتور بنزینی و دیزلی کشور را به خود اختصاص داد.

این فعال صنعت روانکار اظهار داشت: استانداردهای کیفی برای برخی محصولات مانند گریس اخذ شده که به سودسازی بیشتر شرکت کمک می کند. همچنین در تولید ۱۵ مگاوات برق خورشیدی مشارکت داشته ایم و پایانه صادراتی شرکت در بندرعباس تکمیل شده است.

مدیرعامل نفت سپاهان تصریح کرد: حجم فروش انواع روانکار این شرکت ۷۳۲ هزار تن به ارزش ۱۸٫۳۵۴ میلیارد تومان بود که در این میان ۲۷۴ هزار تن در بازار داخلی به ارزش ۹٫۰۳۶ میلیارد تومان و ۴۵۸ هزار تن به ارزش ۹٫۳۱۹ میلیارد تومان سهم فروش صادراتی بود.

نیکوهمت با اشاره به اینکه بازارکشورهای همسایه همچون عراق، افغانستان، ارمنستان، بازارها کشورهای آفریقایی و آمریکای جنوبی در استراتژی تنوع بخشی صادرات این شرکت قرار دارد، افزود: تامین خوراک، نوسان نرخ ارز، افزایش قیمت خوراک و هزینه های تولید و تحریمها را از جمله ریسک های شرکت به شمار می رود.

مدیرعامل نفت سپاهان در خصوص پروژه های توسعه ای شرکت اعلام کرد: شرکت نفت سپاهان به منظور گسترش فضای کسب وکار، ارتقای کیفیت محصولات و خدمات، تنوع بخشی به سبد محصولات، حفظ توان رقابتی در بازار و افزایش سودآوری ، اجرا ی پروژه های توسعه ای سه گانه را با ۱۵۰ میلیون دلار تامین مالی در دستور کار قرار داده که با بهره برداری از این پروژه ها، این شرکت انواع روغن‌های با کیفیت برتر و سازگار با محیط زیست‌ را مطابق بالاترین استانداردهای جهانی، تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی خواهد کرد.

این فعال صنعت روانکار گفت: در پروژه FRW هدف تبدیل محصول فعلی وکس اسلک به FRW با ارزش افزوده بالا همزمان با افزایش کیفی روغن پایه تولیدی به لحاظ شاخص نقطه ریزش در واحد موم گیری پالایشگاه نفت سپاهان است. با بهره برداری از این پروژه، ۶۰ هزار تن به ظرفیت فعلی ۹۰ هزار تنی سالانه تولید وکس نفت سپاهان اضافه شده و باعث افزایش ۲۰ درصدی تولید بیس اویل و افزایش بهینه سازی و کیفیت و افزایش درآمد شرکت خواهد شد. پروژه FRW در تابستان سال ۱۴۰۲ به بهره برداری خواهد رسید. این پروژه در پایان سال مالی ۱۴۰۱ به میزان ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که در آذرماه امسال به مرحله راه اندازی و بهره برداری می رسد.

نیکو همت اعلام کرد: در پروژه HDT احداث واحد تولید روغن های گروه ۲ و ۳ جهت تولید روغن پایه با کیفیت از طریق محصولات فعلی شرکت نفت سپاهان برای اولین بار در ایران در حال اجراست که زنجیره ارتقاء کیفیت و روغن های سازگار با محیط زیست را دنبال می کند. فاز مهندسی پروژه HDT در پایان سال ۱۴۰۱ به میزان ۳۰ درصد پیشرفت داشت و در سال ۱۴۰۳ به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل نفت سپاهان تصریح کرد: در پروژه TDAE هدف از اجرای آن، تولید روغن فرآیند سبز (دوستدار محیط زیست) از محصول جانبی اکسترکت است که در صنایع لاستیک¬سازی و تایرسازی کاربرد دارد و قرارداد EPC آن در سال گذشته منعقد شده و در سال ۱۴۰۴ به بهره برداری خواهد رسید.

نیکوهمت ادامه داد: تعداد شعب فروش شرکت پخش کیمیا اسپیدی قشم در استای توسعه فروش مویرگی و حذف واسطه ها در پایان سال ۱۴۰۱ به ۲۲ استان افزایش یافت. همچنین از دستاوردهای دیگر شرکت، فرمولاسیون و تولید ۱۸ محصول جدید بود که بیانگر تغییراز منوگرید به پلی گرید، است.

مدیرعامل نفت سپاهان تاکید کرد: ۵۰ درصد از جرایم گمرکی شرکت حل و فصل شده به گونه ای که تاکنون ۱۱۰ میلیارد تومان از این جرایم اصلاح شده است.

در ادامه مجمع، گزارش بازرس قانونی شرکت قرائت شد و گزارش عملکرد مالی شرکت را منصفانه ارزیابی کرد. همچنین سازمان حسابرسی اعتقاد دارد که شواهد حسابرسی کسب شده به عنوان مبنای اظهار نظر ، کافی و مناسب است. سپس صورت‌های مالی شرکت برای سال منتهی به ۲۹/۱۲/۱۴۰۱ و گزارش فعالیت هیئت مدیره مورد بررسی و تصویب مجمع قرارگرفت و تقسیم سود ۶۰۰ ریالی به ازای هر سهم شسپا مورد موافقت سهامداران و هیات مدیره قرار گرفت.

همچنین سازمان حسابرسی به‌ عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و سازمان حسابرسی به‌ عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شد.

روزنامه‌ اطلاعات هم به عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت تعیین شد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.