تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹
کد خبر : 34780

مسیری هموار و مطمئن برای تقویت روابط میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای منطقه و جهان

مسیری هموار و مطمئن برای تقویت روابط میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای منطقه و جهان

دیپلماسی علمی و فرهنگی: مسیری هموار و مطمئن برای تقویت روابط میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای منطقه و جهان رئیس دانشگاه اصفهان گفت: دیپلماسی علمی و فرهنگی راهی مطمئن برای تقویت روابط میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای منطقه و جهان است. به گزارش دنیای اسرار، دکتر حسین هرسیج اظهار داشت: دانشگاه اصفهان به

Print Friendly, PDF & Email

دیپلماسی علمی و فرهنگی: مسیری هموار و مطمئن برای تقویت روابط میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای منطقه و جهان
رئیس دانشگاه اصفهان گفت: دیپلماسی علمی و فرهنگی راهی مطمئن برای تقویت روابط میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای منطقه و جهان است.
به گزارش دنیای اسرار، دکتر حسین هرسیج اظهار داشت: دانشگاه اصفهان به عنوان دانشگاه برتر و جامع این آمادگی را دارد به شکلی فعال و اثربخش فرایند دیپلماسی علمی را در جهت تقویت صلح و توسعه پایدار تحقق بخشد.
وی بیان داشت: برای توسعه و تقویت روابط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بین المللی ضروری است به این موضوعات توجه شود: تقویت تعاملات علمی، فرهنگی و تمدنی؛ تبادل استاد و دانشجو و تعامل فعال در حوزه های مختلف آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری.
دکتر هرسیج گفت: برگزاری نخستین کنگره دیپلماسی ملل با حضور فرهیختگان دانشگاهی و دیپلمات ها و سیاستمداران داخلی و خارجی به این فرایند کمک خواهند کرد.
دکتر هرسیج افزود: دیپلماسی علمی نوعی از انواع دیپلماسی عمومی محسوب می‌شود که یک ارتباط دوسویه بین علما، دانشمندان، نخبگان دانشگاهی از یک سو و سیاستمداران و دیپلماتها از سوی دیگر ایجاد می‌کند برای دستیابی به اهداف ارزشمندی چون صلح و ثبات بین المللی و حل مسائل و معضلات منطقهای و بین المللی.
وی گفت: انتظار ما از دانشگاهیان این است که مسائل منطقه‌ای و بین المللی را به شکلی علمی تحلیل و راهکارهایی مؤثر و پایدار ارائه کنند.
رئیس دانشگاه اصفهان تصریح کرد: از دیگرسو انتظاری که از سیاستمداران و دیپلماتها می‌رود این است که از تصمیمهای آنی و غیرکارشناسی بپرهیزند و برای حل مشکلات داخلی، منطقه‌ای و بین المللی از ظرفیتهای دانشگاهیی و علمی بیشترین بهره را ببرند.
وی افزود: نبود پیوند بین دانشگاهیان و سیاستمداران باعث شکل‌گیری بحرانهای مختلفی مانند محیط زیست و تنشها می‌شود و برای رسیدن به صلح و توسعه پایدار راهی جز این نیست که این دو در کنار یکدیگر و با استفاده از ظرفیتهای یکدیگر مشکلات و مسائل را به شکلی مؤثر و اصولی برطرف کنند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.