تاریخ انتشار : شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۳
کد خبر : 32984

اختصاص ۸۰۰ میلیارد تومان به تکمیل حلقه چهارم ترافیکی شهر اصفهان/مهم‌ترین راهبرد شورای ششم حرکت به سمت شهر هوشمند

اختصاص ۸۰۰ میلیارد تومان به تکمیل حلقه چهارم ترافیکی شهر اصفهان/مهم‌ترین راهبرد شورای ششم حرکت به سمت شهر هوشمند

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان از اختصاص ۸۰۰ میلیارد تومان برای اجرای رینگ چهارم حفاظتی خبرداد. به گزارش دنیای اسرار، محمد نورصالحی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان،در سومین نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز شوراها با بیان اینکه رینگ چهارم از شمال اصفهان آغاز و بخشی از آن اجرا شده است،گفت: در سال

Print Friendly, PDF & Email

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان از اختصاص ۸۰۰ میلیارد تومان برای اجرای رینگ چهارم حفاظتی خبرداد.

به گزارش دنیای اسرار، محمد نورصالحی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان،در سومین نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز شوراها با بیان اینکه رینگ چهارم از شمال اصفهان آغاز و بخشی از آن اجرا شده است،گفت: در سال جاری ۸۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه اعتبار اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه بودجه اجرای قطار شهری در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته دو برابر شده است، اضافه کرد: در حال حاضر بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان بودجه برای قطار شهری اختصاص یافته است که از این میزان فقط ۳۰۰ میلیارد تومان توسط دولت و اوراق مشارکت تأمین می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: در تلاش هستیم تا بخشی از خط قطار شهری اصفهان را از سمت زینبیه تا میدان قدس یا میدان امام علی (ع) راه اندازی کنیم و پس از آن در میدان امام حسین (ع) این خط را به خط یک قطار شهری متصل کنیم.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین دستاوردها و اقدامات خوب این دوره مدیریت شهری، طرح شفافیت است که در این عرصه، میزان سهم و کمک به مراکز فرهنگی و مساجد، تاریخ و تعداد هیئت مدیره های مساجد مراکز فرهنگی شفاف مشخص شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: در بحث کمک به مساجد نیز طبق قانون، سقف حداکثری وجود دارد، بنابراین امکان کمک‌های میلیاردی در این زمینه وجود ندارد، چراکه حداکثر سقف کمکی مدیریت شهری به هر مسجد ۲۶۰ میلیون تومان تعیین شده است همچنین از شروط کمک مدیریت شهری به مساجد آن است که به هر میزان مبلغی که به مسجد کمک شود، هیئت مدیره موظف به تأمین سه برابر آن میزان کمکی از طریق مباحث و منابع مردمی است.

مهم‌ترین راهبرد شورای ششم حرکت به سمت شهر هوشمند
وی گفت: حرکت به سمت شهر هوشمند جزو رویکردهای اصلی شهرداری به شمار می‌آید و حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برای این موضوع هزینه شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه توجه به مناطق محروم و کم برخوردار شهری و توسعه عدالت‌محوری از دیگر اولویت‌ها و راهبردهای این دوره شورای اسلامی شهر اصفهان است، ادامه داد: در این راستا ۹۰ محله کم‌تر برخوردار شهر اصفهان شناسایی و ۳۰ محله در سال ۱۴۰۱ انتخاب و برای آن‌ها ردیف‌های بودجه عمرانی و فرهنگی برای ارتقای سطح امکانات و بهبود وضعیت اختصاص داده شد، همچنین امسال ۱۵ محله دیگر به این عدد افزوده شده و برای آن ردیف‌های بودجه اختصاص داده شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در ارتباط با کارخانه ریسباف توضیح داد: بیش از ۱٠ سال است که قرار بر این شد که این مکان با همت بانک ملی یا وزارت راه و شهرسازی به موزه تبدیل شود که از زمان شروع کار شورای ششیم تلاش کردیم این موزه راه‌اندازی شود اما سیستم دولتی همکاری لازم را نداشت و بخش‌های تاریخی این کارخانه در حال تخریب است.

وی در خصوص توسعه حمل و نقل عمومی در شهر اصفهان بیان کرد: حداقل هزار و ۲٠٠ دستگاه اتوبوس برا ی حمل و نقل عمومی شهر اصفهان نیاز است که در این راستا ۲۸۵ اتوبوس خریداری و ۲۴٠ اتوبوس را نیز بازسازی کردیم.

نورصالحی با اشاره باینکه از اوایل امسال با جریان آب در زاینده‌رود مواجه بودیم ، افزود: دبیرخانه فرهنگی زاینده‌رود وظیفه انعکاس مطالبات مردم را دارد که در این راستا مسؤولان استان بیش از هر زمان دیگری پیگیر موضوع آب استان هستند اما این کارها نیاز به همت ملی دارد و تصویب پروژه‌ها و بودجه‌ها در اختیار مقامات ملی است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در ارتباط با هتل جهان‌نما نیز گفت: جهان‌نما در زمان طراحی ۴ فاز داشت که فاز اول و دوم آن هتل بوده و تا مرحله سفت‌کاری پیش‌ رفته و فاز سوم و چهارم که تجاری و اداری است و در سال‌های اول تکمیل و فروخته شد.

وی با بیان اینکه فازهای هتل به یکی از نهادهای عمومی واگذار شد اما به شهرداری بازگردانده شد، افزود: اخیرا قرارداد آن منعقد و سرمایه‌گذار بخش خصوصی آن را آغاز کرد و در این راستا دنبالیم ساختمان‌های نیمه‌کاره و ناتمام را ارتقا کیفیت دهیم تا به وضعیت مطلوب بازگردد.

نورصالحی در ارتباط با برنامه های مجموعه مدیریت شهری اصفهان بیان کرد: بازنگری برنامه چشم انداز ۱۴٠۵ اصفهان در حال انجام است که در این مسیر شعار اصفهان شهر زندگی چشم‌انداز ما است و برای رسیدن به آن در تلاش هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص فعالیت‌های شورای ششم گفت: طی ۲۱ ماه گذشته، ۱۲ طرح خود شورا و ۴٠٠ لایحه شهرداری داشته ایم ودر این راستا اعضای شورا حدود ۵٠ هزار ساعت وقت‌گذاری داشته‌اند.

خبرنگار:علیرضاهژبری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اجتماعی

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان