تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
کد خبر : 34799

سفیر کره جنوبی در ایران ،خواستار توسعه مرکز آموزش زبان کره در دانشگاه اصفهان شد

سفیر کره جنوبی در ایران ،خواستار توسعه مرکز آموزش زبان کره در دانشگاه اصفهان شد

  توسعه مرکز آموزش زبان کره ای در دانشگاه های کشور به خصوص دانشگاه اصفهان مورد تاکید سفیر کره در ایران است. به گزارش دنیای اسرار:یون کانگ هیون، سفیر کره جنوبی در ایران:در کره جنوبی یک ضرب المثلی است که می گوید «اگر شما صلح می خواهید، باید آماده بشوید برای جنگ»، بر همین استناد

Print Friendly, PDF & Email

 

توسعه مرکز آموزش زبان کره ای در دانشگاه های کشور به خصوص دانشگاه اصفهان مورد تاکید سفیر کره در ایران است.

به گزارش دنیای اسرار:یون کانگ هیون، سفیر کره جنوبی در ایران:در کره جنوبی یک ضرب المثلی است که می گوید «اگر شما صلح می خواهید، باید آماده بشوید برای جنگ»، بر همین استناد امروز قدرت ششم نظامی و قدرت نهم اقتصادی در دنیا هستیم و قدرت های نظامی قوی در اطراف خود داریم از جمله چین، کره شمالی و روسیه و این را می دانیم که برای ما قدرت نرم ارزش بالایی دارد ولی علیرغم آنکه ما در قدرت نظامی از نقط قوت برخورداریم ولی هرگز نمی توانیم نقش و اهمیت قدرت نرم را نادیده بگیریم و بر همین اساس دیپلماسی برای ما اهمیت راهبردی دارد.
وی خواستار توسعه مرکز آموزش زبان کره در دانشگاه اصفهان شد و اعلام داشت تلاش مشابهی برای ایجاد مرکز آموزش زبان کره ای در دانشگاه تهران صورت گرفته است لیکن مورد موافقت قرار نگرفته است. در حالی که شاهد ایجاد مراکز آموزش زبان ژاپنی و چینی در دانشگاه تهران بوده ایم.هستیم،بنابر این از دولت ایران درخواست می گردد تا با ایجاد مراکز آموزش زبان کره ای در دانشگاه های ایران موافقت نماید.
یون کانگ هیون ، سفیر کره جنوبی در ایران گفت: کره جنوبی و ایران به یکدیگر در سطوح بالایی نیاز دارد به طوری که کره جنوبی وارد کننده ۹۸ درصد انر‌‌ژی است و ایران به خاطر ذخایر غنی انر‌ژی برای ما اهمیت دارد.
وی با بیان اینکه منتظر تغییر شرایط هستیم، افزود: تحریم های آمریکا به شرکت های کره ای آسیب وارد کرده است و اثر بدی داشته است و ۹۸ درصد تجارت ما کاهش یافته است و اگر شرایط تحریم تغییر کند برنامه های توسعه بسیار خوبی برای ایران داریم و آن را دنبال خواهیم کرد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.