تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۴۱
کد خبر : 34866

حجاب و عفاف برای تمامی آحاد جامعه امنیت آفرین است 

حجاب و عفاف برای تمامی آحاد جامعه امنیت آفرین است 

فرمانده انتظامی استان حجاب و عفاف را برای تمامی آحاد جامعه امنیت آفرین دانست و آن را مقاوم ترین سنگر در برابر توطئه استعمارگران برای تسلط بر کشور عنوان کرد. به گزارش دنیای اسرار، سردار” حمید علینقیان پور” فرمانده انتظامی استان اصفهان در پیامی روز عفاف و حجاب را گرامی داشت. در متن این پیام

Print Friendly, PDF & Email

فرمانده انتظامی استان حجاب و عفاف را برای تمامی آحاد جامعه امنیت آفرین دانست و آن را مقاوم ترین سنگر در برابر توطئه استعمارگران برای تسلط بر کشور عنوان کرد.

به گزارش دنیای اسرار، سردار” حمید علینقیان پور” فرمانده انتظامی استان اصفهان در پیامی روز عفاف و حجاب را گرامی داشت. در متن این پیام آمده است:

« ۲۱ تیرماه ۱۳۱۴ شمسی جلوه ای از پایبندی و مقاومت مردم ایران برسر اعتقادات، ارزش ها، اصالت، هویت و میراث نیاکانشان است. بنابر اسناد موجود در چینین روزی بیش از هزار نفر از مردم مشهد مقدس که برای دفاع از حیثیت و عفت بانوان ایرانی در مسجد گوهر شاد و در حرم امن حضرت ثامن الحجج تحصن کرده بودند توسط مزدوران رضاخان به خاک و خون کشیده شدند و این روز در تاریخ پر از حماسه مردم بزرگ ایران جاودانه شد.

البته این واقعه پایان ماجرا نبود و رضاخان که پس از سفر به ترکیه علت پیشرفت و ترقی این کشور را بی حجابی و آزادی بی قید زنان تصور می کرد با حمایت اربابان غربی و روشنفکران غرب زده خود دستور داد تا به زور حجاب از سر بانون عفیفه ایران بردارند و به همین جهت نیز بسیاری از زنان عفیفه و پاکدامن در دوران کشف حجاب رضاخانی سال ها در خانه ماندند تا به دست پاسبان های رژیم نیفتند و حجاب از سرشان برداشته نشود. بسیاری از بانوانی هم که در این دوران برای حفظ چادرشان برابر زورگویی پاسبان ها مقاومت می کردند به شهادت رسیده و جانشان را پای ارزش ها و اعتقادات خود فدا کردند.

تاریخ نشان داد که کشف حجاب رضاخانی نه تنها پیشرفت و ترقی برای کشور به همراه نداشت بلکه زنان و مردان جوان را به سمت فساد و بی بند وباری و لااوبالی گری سوق داده و بیشتر مصرف کننده لوازم آرایش و لباس های غربی کرد و کم کم فرهنگ و سبک زندگی غربی را در خانواده های ایرانی رسوخ داد و روز بروز کشور ما به دولت های استعماری و سرمایه داران غربی وابسته تر شد.

سرانجام اما با مقاومت مردم قانون کشف حجاب رضاخان شکست خورد و زنان عفیفه ایران با حضورحماسی وپرصلابت خود درراهپیمایی های ابتدای انقلاب دودمان رژیم پهلوی را بر باد داده و به جهانیان ثابت کردند که حجاب محدودیت نیست بلکه مصونیت است و امروز زنان ایرانی دوشادوش مردان در تمامی صحنه ها حضور می یابند و نقش بسزایی در پیشرفت و آبادانی و توسعه و امنیت کشور دارند. بی تردید حجاب و عفاف که هم امری فطری و هم فرمان خداوند بوده نه تنها برای بانوان بلکه برای تمامی آحاد جامعه امنیت آفرین است و مقاوم ترین سنگر در برابر توطئه استعمارگران برای تسلط بر کشور به شمار می آید.

این جانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای واقعه تاریخی ۲۱ تیرماه سال ۱۳۱۴شمسی و همه مردان و زنان شهید راه حجاب و عفاف و ارزش های اصیل ایرانی – اسلامی و شهید غیرت “حمیدرضا الداغی ” تاکید می کنم که نیروهای انتظامی به عنوان خادمان مردم برابر وظایف شرعی و قانونی خود تا پای جان خود از حریم عفاف و حجاب حراست کرده و در این راه با هم افزایی سایر دستگاه ها و همکاری نهادهای مردمی از هیچ کوششی برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب دریغ نخواهد کرد. »

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.