تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹
کد خبر : 35088

ماینرها در تابستان داغ، به سردی کار خود را دنبال کنند

ماینرها در تابستان داغ، به سردی کار خود را دنبال کنند

به گزارش دنیای اسرار:سعید دولتشا مدیر روابط عمومی توزیع برق لرستان-آنچه موجب نگرانی صنعت برق به ویژه در پیک مصرف برق تابستان شده است، از سرگیری استخراج رمزارز به طور غیرمجاز در گوشه و کنار کشور است چرا که هر ماینر به اندازه یک کولر گازی برق مصرف می‌کند. استفاده غیرمجاز ماینرها از برق خانگی

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار:سعید دولتشا مدیر روابط عمومی توزیع برق لرستان-آنچه موجب نگرانی صنعت برق به ویژه در پیک مصرف برق تابستان شده است، از سرگیری استخراج رمزارز به طور غیرمجاز در گوشه و کنار کشور است چرا که هر ماینر به اندازه یک کولر گازی برق مصرف می‌کند.
استفاده غیرمجاز ماینرها از برق خانگی برای استخراج رمزارز می‌‌تواند بار شبکه توزیع برق را افزایش داده و سبب ایجاد اختلال در پایداری شبکه و تامین برق مشترکان شود، از این رو بهتر است تا دارندگان ماینر اقدام به دریافت مجوز استفاده از برق برای ماینرها کرده و در مناطق تعیین شده مانند شهرک‌های صنعتی، به استخراج مرزارز بپردازند.
در طرف دیگر ماجرا، خوشبختانه شاهد نظم بیشتر در فرآیند صدور مجوز تاسیس و پروانه بهره‌برداری مراکز استخراج در ایران بوده‌ایم و به نظر می‌رسد امسال صاحبان مزارع کار راحت‌تری برای اخذ آن داشته باشند.
با این حال احتمالا در در فصول گرم سال جاری، شاهد توقف اجباری مراکز استخراج خواهیم بود. درضمن باید در نظر داشت با افزایش قیمت دلار، هزینه‌های جاری مراکز ماینینگ در ایران به شدت افزایش پیدا کرده است.
به گفته مسئولان ذیربط، در تابستان امسال امکان خرید برق برای ماینرها از ساعت ۱۲ شب تا ۷ صبح فراهم بوده و امکان خرید برق از شبکه برق تجدیدپذیر هم برای استخراج‌کنندگان رمزارز مهیا است که در بحث قیمت‌گذاری آن‌ها دولت دخالتی ندارد و استخراج کنندگان و شرکت‌های خصوصی تولید برق تجدیدپذیر می‌توانند با هم به تفاهم برسند.
کشور ترجیح می‌دهد که استخراج‌کنندگان از برق تولیدی از منابع تجدیدپذیر و ترجیحا برق خورشیدی استفاده کنند و دولت هم در این زمینه تسهیل‌گری می‌کند. هم اکنون ۱۵۳ مرکز مجاز استخراج رمزارز در کشور وجود دارد که ۲۳۸ مگاوات ظرفیت مصرف دارند. مراکز مجاز، مراکزی هستند که از وزارت صمت پروانه تأسیس داشته باشند و از برق یارانه‌ای استفاده نکرده و در زمان پیک فعالیت نکنند، اما دارندگان قانونی ماینرها نباید با مصرف بی قاعده، چراغ‌های تابستان امسال را خاموش کنند.
مصرف برق ماینرها در سال ۲۰۲۲ حدودا ۱۲۷ تراوات بر ساعت تخمین زده شده است.
با توجه به اهمیت تولید ارز دیجیتال از یک طرف و تابستان داغ پیش رو از طرف دیگر، برخی روشهای کاهش مصرف برق در استخراج ارز دیجیتال باید مورد توجه قرار گیرند.
برای صرفه‌جویی در مصرف برق، در مواردی که دارای مجوز قانونی است، می‌توان روش‌های زیر را انجام داد:
۱٫ استفاده از تجهیزات مخصوص ماینینگ با کارایی بالا
بهتر است از تجهیزات مخصوص ماینینگ با کارایی بالا استفاده کنید. این تجهیزات، به طور کلی برای محاسبات سریع‌تر و با کارایی بیشتر طراحی شده‌اند و به دلیل شاخص کارایی (mining hash rate) بالا، می‌توانند با مصرف انرژی کمتر، محاسبات بیشتری را انجام دهند.
۲٫ رعایت دمای قابل قبول برای تجهیزات
تجهیزات ماینر با مصرف بالای برق، گرم شده و گرمای زیادی را تولید خواهند کرد. بنابراین، برای کاهش مصرف برق، باید با رعایت دمای قابل قبول برای تجهیزات ماینر، از آنها استفاده کنید. به عنوان مثال، در محیطهای نگهداری، تهویه‌ مطبوع برای پایدار نگهداشتن دمای محیط کمک کنید.
۳٫ استفاده از سیستم خنک کننده با کارایی بالا
سیستم خنک کننده مناسب می‌تواند به‌طور معقولی میزان مصرف برق را کاهش دهد. در سیستم‌هایی که امکان دسترسی به خنکایی بالا دارد، بهتر است از یک سیستم خنک کننده با کارایی بالا استفاده کرد.
۴٫ استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر
استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر مانند انرژی خورشیدی، باد، آب، نه تنها موجب کاهش مصرف برق می‌شود، بلکه می‌تواند هزینه‌های برق را نیز کاهش دهد.
در زمینه مصرف انرژی برای استخراج ارز دیجیتال، پایداری و صرفه‌جویی دو شاخص مهم محسوب می‌شوند که نباید از تاثیر خاص آن‌ها غافل شد.

روابط عمومی شرکت توزیع برق استان اصفهان

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.