تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۷
کد خبر : 38470

صادرات گیاهان دارویی اصفهان به ۱۱ میلیون دلار رسید

صادرات گیاهان دارویی اصفهان به ۱۱ میلیون دلار رسید

در سال ۱۴۰۲ صادرات گیاهان دارویی اصفهان به ۱۱ میلیون دلار رسید مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: ارزش صادرات انواع گیاهان دارویی از این استان به خارج از کشور در سال گذشته حدود ۱۱ میلیون دلار بود که نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش یافته است. به گزارش دنیای اسرار:احمدرضا رییس‌زاده  افزود: میزان

Print Friendly, PDF & Email

در سال ۱۴۰۲
صادرات گیاهان دارویی اصفهان به ۱۱ میلیون دلار رسید
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: ارزش صادرات انواع گیاهان دارویی از این استان به خارج از کشور در سال گذشته حدود ۱۱ میلیون دلار بود که نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش یافته است.

به گزارش دنیای اسرار:احمدرضا رییس‌زاده  افزود: میزان صادرات گیاهان دارویی و فرآورده‌های آن که بخش قابل توجهی از آن را گلاب و انواع عرقیجات تشکیل می‌دهد در سال گذشته بالغ بر ۲۴ هزار تن بود.

وی ادامه داد: شیرین بیان، موسیر، زعفران، باریجه و آنغوزه انواع گیاهان دارویی صادر شده از استان اصفهان به کشورهای دیگر است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان تصریح کرد: آلمان، سوئد، پاکستان، عراق و برخی از کشورهای عربی مقصد صادرات گیاهان دارویی استان اصفهان هستند و قصد داریم امسال با بهره گیری از تسهیلات ارزان قیمت به توسعه این صنعت کمک کنیم.

رییس‌زاده افزود: با توجه به ظرفیت مناسب کشت انواع گیاهان دارویی در استان در فصل‌های مختلف، در صورت حمایت بیشتر شاهد رونق تولید، اشتغالزایی، درآمدزایی و ارزآوری در این بخش خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: بالغ بر ۲ هزار واحد سنتی و حدود ۳۰ واحد صنعتی در بخش فرآوری، بسته‌بندی و صادرات گیاهان دارویی و داروهای گیاهی در استان به کار مشغولند که مجموع تولید آنها در یک سال به ۷۰ هزار تن می‌رسد.

 

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.