تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲
کد خبر : 35139

ساخت۴ هزار واحد مسکونی تا پایان سال۱۴۰۴درشهرستان تیران

ساخت۴ هزار واحد مسکونی تا پایان سال۱۴۰۴درشهرستان تیران

  مدیر بنیاد مسکن شهرستان تیران عنوان کرد: پیش بینی ما برای سال آینده حدود ۴۵۰ واحد  در بخش روستایی و یکهزارو۲۰۰واحد نیز در برنامه‌ریزی شهری تیران دیده شده است و می‌توان انتظار داشت مجموع ساخت‌وسازهای این شهرستان تا پایان سال ۱۴۰۴ به ۴هزار واحد مسکونی برسد. به گزارش دنیای اسرار:مسعود مرادیان در حاشیه بازدید

Print Friendly, PDF & Email

 

مدیر بنیاد مسکن شهرستان تیران عنوان کرد: پیش بینی ما برای سال آینده حدود ۴۵۰ واحد  در بخش روستایی و یکهزارو۲۰۰واحد نیز در برنامه‌ریزی شهری تیران دیده شده است و می‌توان انتظار داشت مجموع ساخت‌وسازهای این شهرستان تا پایان سال ۱۴۰۴ به ۴هزار واحد مسکونی برسد.

به گزارش دنیای اسرار:مسعود مرادیان در حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژه‌های روستایی بنیاد مسکن شهرستان تیران، بااشاره به اینکه پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن تیران و کرون در غالب بنیاد ساخت و گروه ساخت است، اظهار کرد:در۲ سال اخیر طرح نهضت ملی مسکن در دو فاز مسکن شهری با ۱۸۵ واحد مسکونی، درغالب نهضت ملی به صورت بنیاد ساخت و۶۶۰ واحد مسکونی درغالب گروه ساخت در ۲ شهر رضوانشهر با۲۶۰واحد وشهرتیران با ۴۰۰واحد مسکونی  دردست اقدام است وزمینها تحویل متقاضیان شده  است

مرادیان افزود: در بخش مسکن روستایی ۸ نقطه از اراضی ملی طرح‌گذاری شده که بالغ بر یکهزارو۲۰۰ واحد مسکونی بااستفاد از تسهیلات ویژه بهسازی بنیاد مسکن وارزان قیمت  در مرحله ساخت و تحویل به متقاضیان طرح  می باشد.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان تیران عنوان کرد: پیش بینی مابرای سال آینده حدود ۴۵۰ واحد  در بخش روستایی و یک هزار و۲۰۰واحد نیز در برنامه‌ریزی شهری تیران دیده شده است و می‌توان انتظار داشت مجموع ساخت‌وسازهای این شهرستان تا پایان سال ۱۴۰۴ به ۴هزار واحد مسکونی برسد.

وی عنوان کرد: سال گذشته یکهزار و ۲۸۳ تن قیر دولتی ورایگان در ۱۷ روستای شهرستان تیران  توزیع شد ،حدود ۲۶ هزار تن برای آسفالت  معابر روستایی اجرا شده وبا همیاری ومشارکت دهیاران در این طرح اجرای آسفالت حدود ۱۸۰ هزار متر مربع در معابر این شهرستان انجام شد.

مرادیان با بیان اینکه دو روستای هدف گردشگری در شهرستان تیران وجود دارد، گفت: روستای جاجا در بخش مرکزی و روستای کرد علیا در بخش کرون از روستاهای هدف گردشگری این شهرستان هستند و از دو سال گذشته اقدام به اجرای طرح‌های عمرانی در سطح روستا در قالب سنگ‌فرش، جداره‌سازی و اجرای بدنه دیوارهای روستا انجام شده است.

وی تاکید کرد: تاکنون بالغ بر ۱۴ هزار جلد سند روستایی و شهری در قالب قانون الحاق در سطح شهرستان تیران و کرون صادر و تحویل متقاضیان شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان تیران و کرون دارای ۴۳ روستای بالای ۲۰ خانوار و ۲۰ روستای زیر ۲۰ خانوار دارد، ادامه داد: ۷۰ درصد جمعیت شهرستان روستا نشین هستند.

محمدی کیا فرماندار تیران و کرون دراین بازدید اظهار داشت: در راستای تأمین زمین برای متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن طی ۲ سال اخیر در سه شهر تیران، رضوان شهر و عسگران اقدام شد.

وی از الحاق ۳۷ هکتار زمین جدید به محدوده شهرستان تیران خبر داد و افزود: به دنبال سفر استاندار اصفهان به رضوان شهر و ابلاغ طرح تفصیلی تأمین زمین در حوزه رضوان شهر صورت گرفت.

فرماندار تیران و کرون ادامه داد: برای تأمین زمین در شهر عسگران نیز تفاهم نامه‌ای بین شهرداری و اداره راه و شهرسازی انجام شده است و ۱۳ هکتار زمین نیز برای احداث طرح نهضت ملی مسکن در این شهر پیش بینی شده است.

وی افزود: در شهر تیران ۶۶۰ واحد به صورت برون ساخت پیش بینی شده است که با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان تیران و راه و شهرسازی انجام می‌گیرد وهمچنین برای اقشار خاص مثل فرهنگیان نیز مجموعه ۱۰۰ واحدی و ۱۸۵ واحدی ساخته شده است که به مرحله اسکلت و تیغه چینی رسیده است.

محمدی کیا از ساخت یکهزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در ۸ مجموعه روستایی خبر داد وگفت: بخشی از واحدها تا پایان امسال و بخشی دیگر تا پایان سال ۱۴۰۴ تحویل داده می‌شودو ساخت و سازهای روستایی با آورده شخص و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان انجام می‌گیرد.

فرماندار تیران و کرون گفت: در حوزه شهرستان تیران و کرون رشد جمعیتی نسبت به استان اصفهان بالاتر هست اما بارگذاری‌ها بسته به نیاز متقاضیان است که بر اساس فراخوان و ثبت نام در مسکن ملی اراضی در اختیار آنها گذاشته شده است.

محمدی کیا به اجرای کامل طرح هادی در روستاهای شهرستان اشاره کرد و گفت: این طرح با مشارکت دهیاری‌ها و بنیاد مسکن اجرا شده است.

فرماندار تیران و کرون گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از شهروندان تیران و کرون از طریق سامانه راه و شهرسازی ثبت نام کرده و واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن هستند.

خبرنگار:علیرضاهژبری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.