تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴
کد خبر : 35154

اولین نشست رویدادهای طلایی در دانشگاه علمی کاربردی

اولین نشست رویدادهای طلایی در دانشگاه علمی کاربردی

    به گزارش دنیای اسراربه نقل ازاحوال نیوز: اولین نشست رویدادهای طلایی از سلسله نشست های فرصت های برابر در کسب و کار چهارشنبه ۱۸ مردادماه ۱۴۰۲ در دانشگاه علمی کاربردی اصفهان سیتی سنتر برگزار شد. فائزه روحانی طباطبایی با اشاره به اینکه هدف از راه اندازی دپارتمان کسب و کار در دانشگاه علمی

Print Friendly, PDF & Email

 

 

به گزارش دنیای اسراربه نقل ازاحوال نیوز: اولین نشست رویدادهای طلایی از سلسله نشست های فرصت های برابر در کسب و کار چهارشنبه ۱۸ مردادماه ۱۴۰۲ در دانشگاه علمی کاربردی اصفهان سیتی سنتر برگزار شد.

فائزه روحانی طباطبایی با اشاره به اینکه هدف از راه اندازی دپارتمان کسب و کار در دانشگاه علمی کاربردی اصفهان ایجاد فرصت های برابر برای کارآفرینان و ایده پردازان کسب و کار است، عنوان نمود؛ تلاشی که در آغاز راه آن هستیم پرورش دانشجویانی است،که بتوانند پس از گذراندن دوره های حرفه ای با ارائه طرح های خوب و با استفاده از اساتید موفق با مشاوره گرفتن از آنها این طرح ها را جامع و قابل ارائه نموده و بسرعت و در مسیر درست وارد دنیای کسب و کار نمایند.

رئیس دپارتمان کسب و کار علمی کاربردی سیتی سنتر درادامه افزود: چشم انداز این طرح بهرمندی کارآفرینان از مشورت و حمایت های علمی و معنوی این دپارتمان همچنین کمک به کارآفرینان در ارتقا، توسعه و راه اندازی کسب و کارهای موفق است.

وی با عنوان نمودن این مطلب که این شروع یک کار بزرگ با چشم اندازی بسیار رویایی و به ظاهر دست نیافتنی است گفت: تیم سختکوش این دپارتمان تصمیم دارد این رویا را با افزایش کیفیت علمی و کاربردی و استفاده از تجارب بهترین ها در حوزه کارآفرینی ایران و جهان دست یافتنی کند.

روحانی طباطبایی با تاکید براینکه، این دپارتمان آمادگی آن را دارد تا بستر رشد را برای ایده های نوآورانه آماده نموده و پل ارتباطی بین صنایع و دانشجویان باشد گفت: از مهم ترین اهداف این دپارتمان ایجاد انجمن دانش آموختگان است که با راه اندازی این انجمن نیازهای آموزشی روزآمد دانش آموختگان همچنین ظرفیت های کارآفرینی شناسایی و با برگزاری دوره های آموزشی تکمیلی فرصت های ارتقا علمی، فنی و کاربردی بهتری را برای فارغ التحصیلان این دانشگاه فراهم خواهیم نمود.

دکتر محمدطالاری استاد دانشگاه از سخنرانان این نشست درمورد “آشنایی با مدل های ارزش آفرینی فردی” مطالب ارزنده ای را جهت کسب وکارآفرینی و فرصت سازی و مهارت آموزی به حاضران ارائه نمود.

مشاور حوزه راهبردهای کسب و کار و استراتژیست سازمانی با ارائه این مدل یادآور شد که این روزها در کل دنیا مهارت های مدیریتی ارزش خیلی بالایی پیدا کرده است. فناوری ها و تغییر درخواست ها و تمایلات مشتری و در کل تغییر و تحولات شدید در بازار همه جزو عواملی هستند که مدیران و صاحبان مشاغل و یا حتی کسانی که تازه قصد ورود به بازار کار را دارند را متوجه این موضوع کرده است که اگر به دنبال رشد شغلی و افزایش درآمد هستند، باید با زبان بازار و مهارتهای به روز مدیریت و کسب و کار آفرینی جهانی آشنا شوندو این امکان پذیر نیست مگر حضور در دوره هایی که می تواند این مهارت هارا به روز شده در اختیار کارآفرینان و صاحبان مشاغل، آموزش داده و با مشاوره دادن به آنها مسیر موفقیت را برایشان هموارتر نمایند.

دکتر کوروش خسروی استاد دانشگاه، سخنران دیگر این نشست در مورد “طراحی مناسب رشد اقتصادی فردی” که لازمه آن علاوه بر هوش، استعداد و علاقمندی داشتن دانش مدیریت و روانشناسی فردی نیز هست و تقویت دانش ها وجود یک کارآفرین را کارآفرین می کند، مطالبی را بصورت فشرده به علاقمندان ارائه نمود.

عضو کمیسیون آموزش و پژوهش اتاق بازرگانی اصفهان همچنین با اشاره به اینکه علاوه برتمام توانمندی ها، محیط نیز باید شرایط لازم را برای رشد یک کارآفرین و ایده پرداز خوب فراهم کند گفت: فرصت های کارآفرینی گاهی انسان هایی هوشمند و توانمند هستند که یا به دلیل ناکافی بودن شرایط محیطی مهاجرت می کنند و یا در شخص نابود می شوند و بسیاری از انسان هایی که می توانستند برای خود و جامعه مفید باشند بی آنکه بتوانند از این توانمندی ها برای ارتقا خود و جامعه بهرهمند شوند از دنیا می روند و همه تلاش این مجموعه این است که اجازه ندهند این اتفاق در اصفهان رخ دهد.
خسروی همچنین با معرفی “شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان” به عنوان بزرگترین محل اجماع شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری در کشور و همچنین شرکت “شتاب دهنده تریگ آپ” و معرفی” تیم بزرگ ایرانیکارت ” خاطر نشان نمود تمام این مراکز ارزشمند در چند قدمی کارآفرینان و جوانان نخبه اصفهان است که اکثر آنها از فعالیت های بسیار با ارزش این مراکز بخصوص جذب کارآفرینان، ایده پردازان و سرمایه گذاری روی آنها بی خبرند و از حاضرین در این نشست خواست تا با تحقیق وپژوهش روی این مراکز به بهترین شکل از فرصت هایی که آنها برایشان فراهم می آورند استفاده نمایند.

درپایان، زیباترین بخش این نشست راشاهد بودیم ؛ حضور کارآفرین برتر کشور مسعود صرامی بنیانگذار سیتی سنتراصفهان به عنوان میهمان ویژه و سخنران شیرین زبان این نشست. مردی موقر، شایسته، خوش اخلاق و فروتن که دردهای مردم را می شناسد و ازجنس آنهاست.

انسانی که بقول خودش از پایین ترین وسخت ترین مشاغل شروع و آنها را تجربه نموده و زندگی ساده او درکنار مردم و کارمندانش نشان می دهد او گذشته اش را فراموش نکرده و همواره با یاد آوری آن خود را باز یابی و بهبود بخشیده و تلاش نموده اگر تغییر می کند حتما نسخه ای بهتر از دیروزش باشد.
صرامی صندوق قرض الحسنه خدا را بهترین صندوق برای سرمایه گذاری معرفی نمود و گفت ؛من با خدا معامله ای کرده ام و او به من عقلی داده است تا هر چالشی که برایم بوجود بیاید با همین عقل بتوانم از پس آن چالش برآیم.

وی در ادامه افزود؛ همواره با حداقل پنج نفر از کسانی که بهتراز شما وموفق تر از شما هستند ارتباط برقرار کنید تا بتوانید موفقیت های بزرگ را تجربه کنید.

از دیدگاه این کارآفرین باتجربه و نمونه ، هرگز برای کسب درآمد بیشتر فعالیت نکرده است بلکه تلاش او همواره به این دلیل بوده است که به پوچی نرسد و این هدف اکثر کارآفرینان جهان است.

وی گفت انجام هرکاری باید به هدف پویا ماندن خودمان باشد و اگر از زندگی مان راضی و خشنودیم حتما پویا بوده وپویا مانده ایم.صرامی درادامه افزود ؛ تلاش کنیم دردی را از دردمندی کم کنیم ، حق طلبی را به همدیگر و به جامعه آموزش بدهیم و حتی برای آنها که برای ما بد خواستند و می خواهند خوبی آرزو کنیم،آنوقت از صندوق حمایتی و قرض الحسنه خداوند تا هر زمانی که چنین اندیشه ای داشته باشیم بی نهایت برخوردارخواهیم شد و می توانیم مفید برای خود، خانواده و جامعه خود باشیم.

یادآوری این نکته ضروری است که “رویدادهای طلایی” نخستین روی داد از سلسله رویدادهای” فرصت های برابر کسب وکار” است که به همت “فائزه روحانی طباطبایی” رئیس دپارتمان کسب و کاردانشگاه علمی وکاربردی اصفهان درکشور اتفاق افتاد.
لازم به توضیح است:مجموعه اصفهان سیتی سنتر یا قلب شهر مجتمعی تجاری، تفریحی و گردشگری در جنوب شهر اصفهان واقع در بزرگراه شهید دستجری است. مجموعهٔ قلب شهر اصفهان شامل ۷ طبقه است. از این ۷ طبقه، دو طبقه به صورت پارکینگ مسقف با ظرفیت بیش از ۵۵۰۰ خودرو ایجاد شده‌است. اولین طبقهٔ تجاری آن شامل فروشگاه زنجیره‌ای هایپراستار است و طبقات دوم و سوم شامل واحدهای تجاری است و در طبقات سه و چهار این مجموعه، پردیس سینمایی، شهربازی، استدیو استارتاپ، باشگاه ورزشی، فود کورت، سالن‌های مختلف و “مرکز جامع علمی کاربردی اصفهان” سیتی سنتر واقع شده‌است. سومین شعبه از فروشگاه‌های زنجیره‌ای هایپراستار نیز در این مجتمع قرار دارد. این مجتمع دومین مرکز خرید بزرگ ایران پس از ایران مال تهران و هشتمین مرکز خرید بزرگ دنیا است.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.