تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۷
کد خبر : 35190

بیش از ۱۷ هزار نفر تحت پوشش بیمه بیکاری در اصفهان /کاهش ۲۵ درصدی حوادت ناشی از کار در استان

بیش از ۱۷ هزار نفر تحت پوشش بیمه بیکاری در اصفهان /کاهش ۲۵ درصدی حوادت ناشی از کار در استان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان خبرداد؛ بیش از ۱۷ هزار نفر تحت پوشش بیمه بیکاری در اصفهان /کاهش ۲۵ درصدی حوادت ناشی از کار در استان   مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان بیان داشت: سال گذشته بالغ بر ۱۷ هزار نفر تحت پوشش بیمه بیکاری قرار گرفتند. به گزارش

Print Friendly, PDF & Email

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان خبرداد؛

بیش از ۱۷ هزار نفر تحت پوشش بیمه بیکاری در اصفهان /کاهش ۲۵ درصدی حوادت ناشی از کار در استان

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان بیان داشت: سال گذشته بالغ بر ۱۷ هزار نفر تحت پوشش بیمه بیکاری قرار گرفتند.

به گزارش دنیای اسرار، میثم مداحی در نشست خبری با اصحاب رسانه بابیان‌اینکه این اداره کل ۳۵۹ خدمت گوناگون به جامعه کارگری ارائه می‌دهد، گفت: یکی از مهمترین این خدمات رسیدگی به دعاوی کارگری و کارفرمای در مراجع تشخیص و حل اختلاف است و پارسال حدود ۳۴ هزار دادخواست کارگری و کارفرمایی در هیئت‌های تشخیص رسیدگی و برای ۲۹ هزار مورد دادنامه صادر شده است.

 

مداحی با بیان اینکه اداره کار استان ۴۹ هیئت تشخیص و ۲۱ هیئت حل اختلاف دارد، افزود: در مراجع تجدیدنظر و حل اختلاف استان بالغ بر هفت هزار دادخواست واصل و بیش از پنج هزار دادنامه صادر شده است.

 

وی با بیان اینکه بازرسی مستمر از کارگاه‌های فعال تولیدی باعث کاهش حوادت ناشی از کار شده است، گفت: طی سال گذشته بیش از ۲۹ هزار بازرسی انجام شده که ۲۵ درصد حوادث ناشی از کار در استان نسبت به سال ۱۴۰۰ کاهش یابد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان با بیان اینکه افزایش امنیت شغلی یکی ازخدمات اداره کار است، گفت: سال گذشته بالغ بر ۱۷ هزار نفر تحت پوشش بیمه بیکاری قرار گرفتند که بطور عمده کارگرانی بودند که به هر طریقی بیکار شده بودند.

 

مداحی با اشاره به وجود ۱۸۰ هزار بیکار در استان اصفهان اضافه کرد: یکی از وظایف مهم این مجموعه حاکمیتی ترسیم آینده مطلوب و تسهیل بازار کار متناسب با آن برای افراد جویای کار می باشد.

 

وی با بیان اینکه میزان نرخ بیکاری در استان اصفهان در بهار سال گذشته ۱۲.۶ درصد بود، گفت: بهار امسال این عدد به ۹.۲ کاهش یافت‌ بطوری که  در مدت یک سال شاهد کاهش ۳.۴ درصدی نرخ بیکاری در استان اصفهان بودیم.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با اشاره به تشکیل ۶۵ خانه کارگری و برگزاری ۲۲۵ دوره آموزشی و پیشگیری طی سال گذشته بیان کرد:در حوزه تعاون بالغ بر هفت هزار تعاونی ثبت شده که ۳۵۰۰ تعاونی فعال است و ۶۸ میلیون دلار محصول از تعاونی‌های استان در سال گذشته صادر شد.‌

 

وی در ارتباط با آمار بیمه شدگان استان گفت: اصفهان دومین استان از نظر تعداد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در کشور است و بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بیمه شده تأمین اجتماعی دارد.

 

مداحی در ارتباط با افزایش دادخواست‌های کارگری و کارفرمایی در استان توضیح داد: تعداد بالای بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در اصفهان در کنار صنعتی بودن این استان از عوامل افزایش دادخواست‌های کارگری و کارفرمایی تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی است.

 

وی ادامه داد: ناآگاهی کارگران از قوانین از دیگر دلایل افزایش طرح دعاوی در جوامع کارگری و کارفرمایی است که در این راستا آموزش قوانین در سطح کارشناسی و تشکلات را در پیش گرفته ایم.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: درحال حاضر برنامه‌های متعددی از جمله مشاوره رایگان و پیشنهادهای سازنده برای امور قراردادها کارگری در حال اجرا می باشد تا اطلاعات جامعه کارگری و کارفرمایی اصفهان از قوانین کار افزایش یابد.

 

مداحی در ارتباط با آمار یارانه بگیران در استان نیز توضیح داد: در استان اصفهان یک میلیون و ۷۰۰ هزار خانوار در ۹ دهک درآمدی یارانه دریافت می‌کنند که ۳۷۰ هزار خانوار در سه دهک ابتدایی یارانه‌بگیران قرار دارند .

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: طرح تشویقی دولت شامل سه دهک یارانه‌بگیر و افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی می‌شود و اگر این افراد ۵۰ درصد از یارانه معادل ۲۰۰ هزار تومان را از کالا برگ استفاده کنند، ۱۲۰ هزار تومان معادل ۳۰ درصد یارانه تشویقی به حساب آنان واریز می‌شود.

خبرنگار:محبوبه عزیز

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.