تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴
کد خبر : 35289

ثبت‌نام غیرحضوری وام بازنشستگان و مستمری بگیران

ثبت‌نام غیرحضوری وام بازنشستگان و مستمری بگیران

ثبت‌نام غیرحضوری متقاضیان تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی در سامانه ثبت‌نام مستقیم که بر روی تارنمای رسمی این سازمان به نشانی es.tamin.ir فعال و تا ۲۷ مردادماه ۱۴۰۲ انجام می‌شود. به‌ گزارش  دنیای اسرار، بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی می توانند با مراجعه به درگاه خدمات الکترونیکی سازمان تأمین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir

Print Friendly, PDF & Email

ثبت‌نام غیرحضوری متقاضیان تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی در سامانه ثبت‌نام مستقیم که بر روی تارنمای رسمی این سازمان به نشانی es.tamin.ir فعال و تا ۲۷ مردادماه ۱۴۰۲ انجام می‌شود.

به‌ گزارش  دنیای اسرار، بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی می توانند با مراجعه به درگاه خدمات الکترونیکی سازمان تأمین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir برای دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ۲۰ میلیون تومانی ثبت‌نام کنند که پس از بررسی و احراز شرایط متقاضیان، تعداد ۴۰ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ۲۰۰ میلیون ریالی به بازنشستگان و مستمری‌بگیران واجدشرایط سازمان تأمین اجتماعی پرداخت خواهد شد.

شایان ذکر است مهلت ثبت‌نام متقاضیان برای تسهیلات قرض‌الحسنه، از روز شنبه (۲۱ مرداد ۱۴۰۲) لغایت روز جمعه (۲۷ مرداد ۱۴۰۲) خواهد بود و این مهلت قابل تمدید نمیباشد. متقاضیان میتوانند در این فاصله با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir در منوی مستمری‌بگیران، نسبت به ثبت درخواست تسهیلات قرض‌الحسنه اقدام کنند.

شرایط دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ویژۀ بازنشستگان و مستمری‌بگیران، دارابودن ۲۰ سال سابقۀ بیمه‌پردازی و بیشتر، حداکثر مستمریِ دریافتی ۱۵۰ میلیون ریال، دارای سن ۵۰ تا ۷۸ سال، عدم مسدودی حساب، مالکیت تلفن‌همراه به نام شخص متقاضی، عدم سابقۀ چک برگشتی، عدم بدهی معوق به سیستم بانکی (بابت شخص متقاضی یا ضمانت وام دیگران)، عدم استفاده از تسهیلات مشابه طی ۳ سال گذشته و داشتن موجودی کافی در حساب بانکی شخص به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان اعلام شده است.

همچنین برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران ساکن در تمام شهرستان‌های سراسر کشور در این مرحله از پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه، براساس تعداد مستمری‌بگیران هر شهرستان سهمیه‌ای در نظر گرفته شده که در صورت ثبت‌نام بیش از سهمیه در نظر گرفته شده، افراد از طریق قرعه‌کشی انتخاب و به بانک رفاه کارگران جهت دریافت وام معرفی میشوند و افرادی که در این مرحله در صورت داشتن شرایط، موفق به دریافت تسهیلات مذکور نمیشوند، در مراحل بعدی که متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد، مجدداً میتوانند درخواست خود را ثبت کنند.

بازنشستگان و مستمری‌بگیران برای دریافت این تسهیلات، نیازی به مراجعه به هیچ مجموعه‌ای ندارند و درخواست خود را صرفاً باید به‌صورت غیرحضوری و از طریق درگاه معرفی‌شده ثبت کنند و در صورت داشتن هرگونه سوال یا ابهام به‌صورت ۲۴ ساعته میتوانند با شماره‌گیری تلفن ۱۴۲۰ با کارشناسان مرکز ارتباطات مردمی سازمان تأمین اجتماعی تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.