تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳
کد خبر : 35381

هلدینگ پتروپالایش اصفهان از خرید سهام شرکت نفت سپاهان منصرف شد

هلدینگ پتروپالایش اصفهان از خرید سهام شرکت نفت سپاهان منصرف شد

  هلدینگ پتروپالایش اصفهان از خرید ۳۳ درصد سهام شرکت نفت سپاهان به عنوان یکی از صنایع پایین دستی خود منصرف شد. به گزارش دنیای اسرار:روابط عمومی و بین الملل هلدینگ پتروپالایش اصفهان، با صدور بیانیه‌ای انصراف هلدینگ پتروپالایش اصفهان از خرید ۳۳ درصد سهام شرکت نفت سپاهان را اعلام کرد. متن این بیانیه‌ به

Print Friendly, PDF & Email

 

هلدینگ پتروپالایش اصفهان از خرید ۳۳ درصد سهام شرکت نفت سپاهان به عنوان یکی از صنایع پایین دستی خود منصرف شد.

به گزارش دنیای اسرار:روابط عمومی و بین الملل هلدینگ پتروپالایش اصفهان، با صدور بیانیه‌ای انصراف هلدینگ پتروپالایش اصفهان از خرید ۳۳ درصد سهام شرکت نفت سپاهان را اعلام کرد.

متن این بیانیه‌ به شرح زیر است….

“هلدینگ پتروپالایش اصفهان با تعریف چشم انداز ۱۴۰۵ رسیدن به بالاترین ضریب پیچیدگی در منطقه را برای خود ترسیم کرده و در نظر دارد برای تحقق این امر که اهدافی چون حفظ محیط زیست و افزایش سودآوری برای سهامداران را دنبال می‌کند، طرح‌های بهبود فرایند تولید را دنبال کند تا بتواند در کنار تولید سوخت پاک، در حوزه صادرات فرآورده‌های نفتی نیز ورود کند تا از این طریق سود سهامداران خود که از همه طیف های جامعه هستند را تامین کند.

از این رو این شرکت برای تحقق اهداف خود توسعه صنایع پایین دستی را نیز در دستور کار قرار داد و در قالب برنامه‌ریزی دقیق توانست ۴۸ درصد از سهام شرکت پتروشیمی اصفهان را خریداری و از ورشکستگی قطعی و بیکاری صدها نفر نیروی شاغل جلوگیری کند.

در ادامه مسیر این شرکت با تصمیم هیئت مدیره در سال گذشته خرید ۱۷ درصد از سهام نفت سپاهان را نیز انجام داد تا به اهداف خود در راستای تبدیل شدن به هلدینگ موفق پتروپالایشی نزدیک شود.

در سال جاری نیز پیشنهاداتی در خصوص خرید ۳۳ درصد دیگر از سهام شرکت نفت سپاهان به هیئت مدیره هلدینگ پتروپالایش اصفهان داده شد که این پیشنهاد در هیئت مدیره بررسی و پس از مطالعات و بازدید‌های میدانی با خرید سهام نفت سپاهان توسط هلدینگ شپنا به دلیل حفظ بیت المال و رعایت صرفه و صلاح شرکت و سرمایه سهامداران خرد که از سیاست های شرکت است، مخالفت شد و این هلدینگ انصراف خود را از خرید این سهام اعلام کرد.

باید توجه داشت که هرگونه تصمیم گیری‌های کلان در هلدینگ پتروپالایش اصفهان توسط هیئت مدیره و با مشورت سهامداران عمده صورت می‌گیرد و مدیرعامل محترم به تنهایی در تصمیمات نقشی ندارد.”

 

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.