تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱
کد خبر : 35616

هدف از طرح پویش اتصال دانشجویان به بازار کار است

هدف از طرح پویش اتصال دانشجویان به بازار کار است

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان اعلام کرد: هدف از طرح پویش اتصال دانشجویان به بازار کار است رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان گفت: طرح ملی پویش، طرحی است که برای اولین بار توسط دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در راستای کمک به معضل اشتغال دانشجویان ارائه شد و از سال ۱۳۹۸ تاکنون در

Print Friendly, PDF & Email

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان اعلام کرد:
هدف از طرح پویش اتصال دانشجویان به بازار کار است

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان گفت: طرح ملی پویش، طرحی است که برای اولین بار توسط دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در راستای کمک به معضل اشتغال دانشجویان ارائه شد و از سال ۱۳۹۸ تاکنون در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در حال اجرا است.

به گزارش دنیای اسرار ، پیام نجفی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: بیش از سه هزار دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان ) در طرح پویش ویژه اشتغال شرکت کردند که تاکنون حدود ۱۰ درصد از آنها استخدام شده‌اند.

وی اضافه کرد: در طرح پویش برای دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برنامه‌ای تعریف می‌شود که دانشجویان می‌توانند در کنار آموختن آموزش‌های تئوری، ارتباط با صنعت را نیز تجربه کنند.

وی ادامه داد: در طرح پویش ، افراد علاقه‌مند می‌توانند همزمان با تحصیل تعدادی از واحدهای کارآموزی خود را در محیط کار واقعی تجربه و از شرایط اشتغال برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه حدود دو سال است که این طرح را به‌‍صورت جدی پیگیر هستیم ، گفت: بسیار خوشحال هستم که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هم از این ایده‌ها استفاده می‌کند.

نجفی با بیان اینکه اشتغال یکی از دغدغه‌های اصلی دانشجویان است، گفت: طرح پویش بر اساس اعلام نیاز صنایع مختلف شکل گرفته و دانشجویان علاقه‌مند به شرکت در این طرح این فرصت را در اختیار دارند که همزمان با تحصیل، یک صنعت یا بنگاه اقتصادی مرتبط با رشته تحصیلی خود را انتخاب و تجربه کنند.

وی در ارتباط با رشته های مشمول این طرح توضیح داد: طرح پویش تنها محدود به رشته های فنی و مهندسی نبوده و رشته‌های علوم پایه و علوم انسانی و کشاورزی نیز در این مقوله مشارکت داشته و در این راستا ارتباط موثر و سازنده ای با اتاق بازرگانی اصفهان و اداره کار استان اصفهان باعث رسیدن به نتایج ارزنده شده است.

رییس دانشگاه آزاد اصفهان با اشاره باینکه واحدهای صنعتی و خدماتی با کمبود نیروی انسانی در برخی از حوزه ها مواج هستند، افزود: در طرح پویش ویژه اشتغال، دانشجویان همزمان با تحصیل، با صنعت ارتباط دارند و می‌توانند از شرایط اشتغال برخوردار و استخدام شوند.

وی بیان داشت: گذراندن طرح پویش جزو واحدهای درسی اختیاری این دانشگاه است و مدت زمان گذراندن این طرح ۲۴۰ ساعت است و دانشجویان می توانند در هشت ترم تحصیلی از آن استفاده کنند.

در ادامه این نشست خبری نیز معاون فناوری دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان در ارتباط با تعداد دانشجویان گفت: بالغ بر ۸۲ هزار نفردانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان هستند که بالغ بر ۳۲ هزار و چهارصد دانشجوی فعال در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

اکبر پیرستانی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان به‌عنوان بزرگ‌ترین مرکز دانشگاهی کشور محسوب می‌شود، افزود: در این دانشگاه، ۱۰۱ رشته در مقطع کارشناسی ارشد، ۹۰ رشته در مقطع دکتری، ۷۵ رشته در کارشناسی و بالغ بر ۸۰ رشته مهارتی، در دوره تکنسین و کاردانی تدریس می‌شود.

وی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) پس از جامعه المصطفی بیشترین آمار در خصوص تعداد دانشجویان خارجی در کشوررا دارد بطوریکه در این دانشگاه ۵ هزار و ۵۰۰ دانشجوی غیر ایرانی نیز در حال تحصیل هستند.

معاون فناوری دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان با بیان اینکه حضور دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه ظرفیت مناسبی برای توسعه گردشگری ایجاد می‌کند، گفت: در حال حاضر حدود سه هزار دانشجوی بین‌المللی از کشورهای عراق، افغانستان، لبنان، سوریه و پاکستان در این دانشگاه تحصیل می کنند.

 

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.