تاریخ انتشار : جمعه ۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴
کد خبر : 35666

رشد تولید ضرورت اجتناب ناپذیر اقتصاد مقاومتی است/ تولید کشور را ارتقاء می‌دهیم

رشد تولید ضرورت اجتناب ناپذیر اقتصاد مقاومتی است/ تولید کشور را ارتقاء می‌دهیم

رئیس‌جمهور در مراسم راه اندازی فولاد مبارکه: رشد تولید ضرورت اجتناب ناپذیر اقتصاد مقاومتی است/ تولید کشور را ارتقاء می‌دهیم   رئیس‌جمهور در مراسم راه اندازی نیروگاه شهید کاظمی مجتمع فولاد مبارکه گفت: در حوزه‌های مختلفی موفقیت داشتیم که برای آن باید سپاسگزار خداوند باشیم، امروز یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر برای اقتصاد مقاومتی، استقلال در تولید و

Print Friendly, PDF & Email

رئیس‌جمهور در مراسم راه اندازی فولاد مبارکه:

رشد تولید ضرورت اجتناب ناپذیر اقتصاد مقاومتی است/ تولید کشور را ارتقاء می‌دهیم

 

رئیس‌جمهور در مراسم راه اندازی نیروگاه شهید کاظمی مجتمع فولاد مبارکه گفت: در حوزه‌های مختلفی موفقیت داشتیم که برای آن باید سپاسگزار خداوند باشیم، امروز یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر برای اقتصاد مقاومتی، استقلال در تولید و رشد و رونق تولید است.

 

به گزارش دنیای اسرار: پیش از ظهر امروز هفتم مهرماه، آیت الله سیدابراهیم رئیسی در جمع کارگران، مهندسان، مشاوران و مدیران صنعت فولاد ضمن قدردانی از به زحمات مدیر فولاد مبارکه، کادر مدیریتی و کارکنان این مجموعه، گفت: امروز تولید برای کشور یکی از ضرورت‌های جدی است.

وی ادامه داد: ما در حوزه‌های مختلفی موفقیت داشتیم که برای آن باید سپاسگزار خداوند باشیم، امروز یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر برای اقتصاد مقاومتی، استقلال در تولید و رشد و رونق تولید است.

دکتر رئیسی افزود: به ویژه نسبت به صنایع مادر و صنایعی که زیرساخت رشد تولید هستند، صنعت فولاد مادر صنایع است و رشد و تنوع تولید در فولاد، رشد کیفیت تولید را به دنبال دارد.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: نیروگاه فولاد مبارکه که امروز از ۳۰۰ مگاوات آن بهره‌برداری شد، گام بسیار مهمی برای جدا کردن برق خانگی از برق صنعتی است تا نوسانات برق در صنعت مشکلی ایجاد نکند.

تأکید رئیس جمهور به تولید فولاد سبز

دکتر رئیسی ادامه داد: گام بعدی تولید فولاد سبز است که برای کشور ما برخلاف برخی کشورها بسیار امکان پذیر است، چراکه به مواد اولیه دسترسی داریم.

وی افزود: این کار می‌تواند ایران را جزو برترین تولید کنندگان فولاد در جهان قرار دهد، امروز رتبه دهم تولید فولاد در جهان را داریم، اما به سرعت می‌توانیم در خودتامینی و خودکفایی قدم برداشته و فولاد ایران در رتبه عالی قرار گیرد.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: همه این‌ها تولید قدرت می‌کند همچنان که حضور رزمندگان در عرصه‌های مختلف برای دفاع از وطن تولید قدرت کرد، رشد تولید، تولید قدرت می‌کند و کشور را در اقتصاد قدرتمند می‌کند تا در مقابل تکانه‌ها اقتصاد ما تکان نخورد.

رئیس جمهور ادامه داد: دشمنان تصور کردند با ضربه به اقتصاد، سفره مردم و تولید در کشور می‌توانند به مردم ضربه بزنند، تمام تلاششان این است که تولید و اقتصاد را متوقف کنند وقتی اعلام می‌کنیم در بهار امسال رشد اقتصادی به ۶٫۷ درصد رسیده و طبق اعلام بانک مرکزی ۶٫۲ درصد و طبق اعلام مرکز آمار به بیش از ۷ درصد رسیده است، این دشمن را ناامید می‌کند، مگر می‌شود کشوری در حال تحریم و تهدید این میزان رشد داشته باشد.

تقدیر از جانفشانی های مردم اصفهان

دکتر رئیسی ادامه داد: اگر دشمنان ایران، اصفهان ما را می‌شناختند که مردمانش در هر کوی و برزن آمادگی دارند برای کشور خون بدهند.

وی افزود: اگر بشناسند مردمی که در هر شهر و روستا داریم آمادگی دارند برای اجرای امر ولی و امام مسلمین و آرامش در دل مردم شبانه‌روز تلاش کنند که محتاج دیگران نشویم، حتماً می‌دانستند فتنه‌ها بی اثر است و اشتباه محاسباتی جدی در مقابل کشور ما دارند؛ ما باید استقلال و آزادی نظام جمهوری اسلامی را حفظ کنیم و سرافرازانه در مقابل دنیا حاضر شویم.

تولید کشور را ارتقاء می دهیم

وی تصریح کرد: کارگران فولاد مبارکه می‌خواستند سلام آن‌ها را به مقام معظم رهبری برسانیم و بگوییم کارگران اجازه نمی‌دهند دشمن شاد شود، حتماً تولید کشور را ارتقاء خواهیم داد و رشد تولید را به آنجا می‌رسانیم که مقام معظم رهبری بتوانند کارنامه رشد صنعت فولاد را پیش روی خودشان ببینند؛ این با عزم و ارادی پولادین و با امید به آینده اتفاق می‌افتد.

رئیس جمهور ‌ادامه داد: کار در فولاد مبارکه با برنامه‌ریزی دقیق اتفاق می‌افتد و هدف‌گذاری‌های خوبی انجام شده است، در این راستا قطعاً این مجموعه به جایگاه برتر و در شأن خود می‌رسد؛ این برنامه داشتن برای خودتامینی، خودکفایی، استقلال و حرکت از سنگ تا رنگ و همه تبدیل‌هایی که در صنایع مختلف در زندگی مردم اتفاق می‌افتد و سنگ زیربنای آن فولاد است، ایجاد امید است.

ایمان و امید دو شرط موفقیت

رئیسی ادامه داد: مقام معظم رهبری ایمان و امید را به عنوان دو شرط اساسی موفقیت دانستند، در این راستا خوشبختانه در مجموعه فولاد مبارکه همه به آینده امید دارند و دل‌هایشان مملو از ایمان است و گام‌هایی برای رقم زدن آینده درخشان بر می‌دارند. این قابل تقدیر است و امید است گام‌های صنعت فولاد در جهت رفع مسائل و مشکلات منطقه اطراف فولاد مبارکه نیز اثرگذار باشد.

 

وی ادامه داد: مردم که می‌بینند صنایع فولادی این درآمد را دارند توقع دارند به اطراف خود توجه کند بیمارستان، مدرسه، خانه بهداشت احداث کند. در صنایع نیازمند سرمایه‌گذاری هستیم اگر سرمایه گذاری نکنیم پیشرفت نخواهیم داشت و صنایع فولادی پیشرفته و به روز نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: امروز کارهای بسیار ظریفی در فولاد مبارکه در دستور کار قرار گرفته است و آهن سخت به محصولاتی تبدیل می‌شود که در همه صنایع قابل بهره برداری باشد، اینها کارهای ارزشمندی است و نیاز به سرمایه گذاری دارد.

ضرورت سرمایه گذاری در صنایع

رئیس جمهور خطاب به همه صنایع کشور و مسئولان دولت، نمایندگان مجلس، دست‌اندرکاران و تصمیم گیران کشور، گفت: اگر در صنایع سرمایه‌گذاری نکنیم صنایع عقب مانده خواهد شد و پیشرفت مورد انتظار اتفاق نخواهد افتاد.

وی ادامه داد: امروز اگر در صنعت سرمایه‌گذاری نشود، نمی‌توان در آینده حرف اول را در جهان زد، این حرف برای همه صنایع صدق می‌کند، برهمین اساس ضرورت دارد که به خوبی سرمایه‌گذاری کنیم، انجام اقدامات به‌روز و پرداخت هزینه‌ها بخشی از کار است، اما اگر بخواهیم از درآمدها در هزینه‌ها استفاده کنیم و در خود صنعت سرمایه‌گذاری نکنیم، سهم صنعت جهان را از دست می‌دهیم.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.