تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۷:۲۸
کد خبر : 35964

ضرورت ثبت قرارداد اجاره و اخذ کد رهگیری برای شفاف سازی آمار خانه‌های خالی

ضرورت ثبت قرارداد اجاره و اخذ کد رهگیری برای شفاف سازی آمار خانه‌های خالی

در کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان اصفهان تاکید شد؛ ضرورت ثبت قرارداد اجاره و اخذ کد رهگیری برای شفاف سازی آمار خانه‌های خالی در سومین کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان اصفهان ضرورت ثبت قرارداد اجاره و اخذ کد رهگیری برای شفاف سازی آمار خانه های خالی تاکید

Print Friendly, PDF & Email

در کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان اصفهان تاکید شد؛

ضرورت ثبت قرارداد اجاره و اخذ کد رهگیری برای شفاف سازی آمار خانه‌های خالی

در سومین کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان اصفهان ضرورت ثبت قرارداد اجاره و اخذ کد رهگیری برای شفاف سازی آمار خانه های خالی تاکید شد.

به گزارش دنیای اسرار؛ سومین کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان با ارائه گزارشاتی از اقدامات بعمل آمده در راستای ساماندهی مشاورین املاک و تسریع در شناسایی خانه‌های خالی آغاز شد و در پایان مواردی نیز جهت اجرا به تصویب رسید.

یاسر دستمالچیان نماینده وزارت راه و شهرسازی در کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات در این نشست پس از استماع گزارشات ارائه شده اظهار کرد: در رابطه با خانه‌های خالی بحث ثبت معاملات بین مستاجر و مالک و اخذ کد رهگیری از چندین منظر بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: نداشتن کد رهگیری علاوه بر ایجاد مشکلات امنیتی، موجب اخلال در بازار می شود همچنین برای جلوگیری از فرار مالیاتی نیز کمک کننده است.

نماینده وزارت راه و شهرسازی در کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات با بیان اینکه مقرر است صدور کدرهگیری در کمترین زمان ممکن در استان اصفهان پیاده سازی شود، گفت: با صادر شدن کد رهگیری خالی بودن خانه مشخص می شود که این موضوع سیاست گذار را در تصمیم گیری‌ها یاری می‌رساند.

وی افزود: اخذ کدرهگیری از منظر حقوقی تقدم و تاخر معامله و شفاف شدن آمار تعداد املاک خالی نیز دارای اهمیت است.

دستمالچیان بیان کرد: در گام بعدی خانه خالی به سازمان امور مالیاتی معرفی می شوند و این سازمان به اشخاص پیام می دهد و سپس وارد فرآیند جرائم می‌شود.

وی از مردم درخواست کرد: با توجه به نیاز استان اصفهان به خانه، افرادی که خانه خالی دارند اجاره دهند در غیر این صورت مشمول مالیات می‌شوند.

نماینده وزارت راه و شهرسازی در کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات با اشاره به پیشرو بودن استان اصفهان در مبحث کدرهگیری عنوان کرد: مقرر است این اقدام ظرف ۲۰ روز آینده در استان پیاده سازی شود.

گفتنی است: کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان اصفهان به ریاست سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان با حضور یاسر دستمالچیان نماینده وزارت راه و شهرسازی در کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات و دیگر اعضا برگزار شد و فرمانداران و رؤسای ذیربط در شهرستان‌های استان اصفهان نیز از طریق برقراری ارتباط ویدئویی در این کارگروه حضور داشتند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اجتماعی

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان