تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۸:۰۰
کد خبر : 35199

کمبود نیروی انسانی و فضای آموزشی ۲ چالش مهم آموزش و پرورش فولادشهر

کمبود نیروی انسانی و فضای آموزشی ۲ چالش مهم آموزش و پرورش فولادشهر

  رئیس آموزش و پرورش فولادشهر با بیان اینکه فضای آموزشی فولادشهر متناسب با رشد جمعیتی این شهر نبوده است اظهار کرد: ۲۵ هزار دانش آموز در این شهر داریم که تنها در ۸۶ مدرسه مشغول به تحصیل هستند. به گزارش دنیای اسرار :محراب رحیمی  در گفتگو با خبرنگار دنیای اسرار، با بیان اینکه مهمترین

Print Friendly, PDF & Email

 

رئیس آموزش و پرورش فولادشهر با بیان اینکه فضای آموزشی فولادشهر متناسب با رشد جمعیتی این شهر نبوده است اظهار کرد: ۲۵ هزار دانش آموز در این شهر داریم که تنها در ۸۶ مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش دنیای اسرار :محراب رحیمی  در گفتگو با خبرنگار دنیای اسرار، با بیان اینکه مهمترین مشکل در فولادشهر مسئله کمبود فضای آموزشی است که متناسب با رشد جمعیت رشد نکرده است افزود: با توجه به اینکه رشد جمعیت این شهر حدوداً ۷ درصد می‌باشد در حالی که میانگین رشد جمعیت در اصفهان ۲ است و مسکن مهر حدود ۳۳ هزار واحد و مسکن ملی ۱۸ هزار واحد یعنی حدود ۵۰ هزار واحد مسکونی در این شهر وجود دارد که اگر هر خانواده را دارای یک فرزند در نظر بگیریم حداقل ۱۰۰ مدرسه احتیاج است.
رحیمی تصریح کرد :اکثر مدارس این شهر در مناطق قدیمی می باشد در حالی که مردم در محله‌های جدید زندگی می‌کنند.
وی افزود: در محله‌هایA1 تا A3 هشت مدرسه و در محلهB1که جمعیت کمتری در آن ساکن است ۶ مدرسه وجود دارد،این در حالی است که در محله C که جمعیت زیادی ساکن هستند ۳ مدرسه بیشتر وجود ندارد.

رییس اداره آموزش و پرورش فولادشهر با بیان اینکه ۴۵مدرسه داریم که از این تعداد۲۰مدرسه فرسوده است و باید نوسازی شود اظهار کرد: با توجه به اینکه فولادشهر را شهرهای جدید می‌نامند همه تصور می‌کنند نوساز است در حالی که برخی مدارس ما بانک یا کارگاه بوده و نزدیک به ۸۰ سال قدمت آن می‌باشد که ما آن را به مدرسه تبدیل کرده‌ایم.

وی عنوان کرد:اکثر مدارس ما دو نوبت است و این کیفیت آموزشی را پایین می‌آورد.

رحیمی افزود: منابع به صورت عادلانه توزیع نشده و آنگونه که باید به فولادشهر توجه نشده و همین مشکلاتی را به وجود می‌آورد.
وی با اشاره به تنوع قومیت های مختلف ساکن در فولادشهر اظهار کرد: اینجا ایرانی کوچک است که در آن اقشار مختلف با خورده فرهنگ های مختلف حضور دارند و این منجر به یکسری مشکلات می شود واتفاقاتی مانند اغتشاشاتی که در سراسر کشور ایجاد می شود در این شهر نیز به دلیل این تنوع فرهنگی بیشتر است.
رییس اداره آموزش و پرورش فولاد شهر کمبود نیروی انسانی در این ارگان را ۵۰درصد بیان کرد وگفت: در متوسطه اول و دوم ۴۰۰نیرو معادل ۸هزار ساعت کمبود نیرو داریم.
وی تصریح کرد: با توجه به وضعیتی که وجود دارد سعی کرد فضاهای آموزشی را ساماندهی کنیم و از آنچه موجود است بیشترین استفاده را ببریم.
وی در ادامه خبر خوشی در این راستا بیان کرد و گفت: با پیگیری هایی که در زمینه ساخت فضاهای آموزشی انجام شد انشاالله امسال دو مدرسه در منطقه B6 افتتاح می شود.

رحیمی با بیان اینکه چون این منطقه به فولاد و ذوب آهن نزدیک است اکثر خیرین تصور می کنند از جانب این دو ارگان کمک می شود در حالی که این چنین نیست ؛ به همین جهت برای پیشرفت مسائل کمک نمی کنند اظهار کرد: برای اولین بار با همت خیرین این دو مدرسه افتتاح می شود.
رییس سازمان آموزش و پرورش فولاد شهر با اشاره به برگزاری برنامه های فرهنگی مانند کلاس سرود و نمایش و خبرنگاری اذعان کرد: «طرح ۱۱کلاس ۱۱سرود» ما به عنوان یکی از طرح های پذیرفته شده در وزارتخانه به مدارس سراسر کشور ابلاغ شد.
وی همچنین از برگزاری مراسم اعتکاف دانش آموزی برای نخستین بار با حضور ۱۶۵ دانش آموز خبر داد و گفت: این مراسم برای پسران در مسکن مهر و برای دختران در فولادشهر برگزار شد.
رحیمی اضافه کرد : برای اولین بار در سال گذشته ۴زمین چمن در فولاد شهر و ۲ زمین چمن نیز در مسکن مهر ایجاد کردیم.
وی عنوان کرد: با وجود این که نزدیک به هفت سال از مستقل شدن این اداره از شهرستان زرین شهر می گذرد اما چارت سازمانی مشخصی نداریم واین منجر می شود هر کارشناس همزمان چند پست داشته باشند و این حجم کار را برای کارشناس زیاد می کند.

رحیمی در پایان تاکید کرد: سازمان آموزش و پرورش فولاد شهر هیچ گونه امکانات رفاهی تفریحی و تعاونی و سالن ورزشی و خانه معلم ندارد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اجتماعی

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان