تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۷
کد خبر : 36267

اهدای لبخندی از جنس مهر/رویکردی متفاوت از اولین خیریه قرآنی در کشور

اهدای لبخندی از جنس مهر/رویکردی متفاوت از اولین خیریه قرآنی در کشور

مسول امور خیریه دارالقران اهلبیت(ع) از رویکرد متفاوت اولین خیریه قرآنی کشور در رفع محرومیت خبر دادو گفت: دارالقرآن اهلبیت(ع) تنهابا گذشت ۶ سال ازتاریخ تاسیس آن به عنوان اولین خیریه قرآنی کشور نام گرفته ودر راستای اهداف قرآنی درسه پخش مشغول فعالیت می باشد. به گزارش دنیای اسرار:حجت الاسلام والمسلمین سید علی موسوی در

Print Friendly, PDF & Email

مسول امور خیریه دارالقران اهلبیت(ع) از رویکرد متفاوت اولین خیریه قرآنی کشور در رفع محرومیت خبر دادو گفت: دارالقرآن اهلبیت(ع) تنهابا گذشت ۶ سال ازتاریخ تاسیس آن به عنوان اولین خیریه قرآنی کشور نام گرفته ودر راستای اهداف قرآنی درسه پخش مشغول فعالیت می باشد.

به گزارش دنیای اسرار:حجت الاسلام والمسلمین سید علی موسوی در گفت و گو با  دنیای اسرار گفت: ارائه تابلوهای قرآنی به جای تاج گل با هدف احیای فرهنگ نذورات قرآنی ،ساخت و تجهیز۱۱۰ خانه قرآنی در مناطق روستایی و محروم کشور، ساخت وراه اندازی ۳۰خانه قرآنی با مرکزیت روستای موغان از توابع شهرستان فریدن با زیربانی 200 متر مربع با هزینه 7 میلیارد ریال و… را از اولین فعالیت این خیریه میتوان نام برد.

مسول امور خیریه دارالقران اهلبیت(ع) اضافه کرد:در راستای تکریم نیازمندان ، به طورسالیانه ۱۰هزار قرص نان با هزینه بالغ بر 960 میلیون ریال به صورت ارائه کارت نان از طریق ائمه جماعات مساجد شهرستان بین نیازمندان توزیع میشود.

حجت الاسلام موسوی طرح احیا قرآن های بلا استفاده در منازل و مساجدرا از گسترده ترین فعالیت های این موسسه دانست وافزود:پس از کسب اجازه از مراجع عظام و علما از جمله آیت الله مظاهری ریاست حوزه علمیه اصفهان و حضرت آیت الله مکارم شیرازی وهمچنین توافقات انجام شده با سازمان دارالقرآن کل کشور، این خیریه به عنوان مجری طرح، کتب مازاد و قرآن های فرسوده بلا استفاده درمنازل و مساجد کل کشور را جمع آوری و پس از ترمیم و بازسازی به طور رایگان دراختیار سازمان تبلیغات اسلامی وهمچنین مناطق محروم کشور قرار خواهد گرفت.

لازم به ذکر است:کسانی که قصد دارندکتب بلا استفاده خود را در این خیریه دارند می توانند از طریق سازمان های تبلیغات کشور اقدام و یا از طریق آدرس: اصفهان، خانه اصفهان، خیابان سپاه، میدان گلها(پنج طبقه)، جنب بانک پارسیان اقدام نمایند.
جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس با 09901235105

نظرات آیات عظام ومراجع تقلید پیرامون استفاده از تابلوهای قرآنی

حضرت آیت الله مظاهری ریاست حوزه علمیه اصفهان :
این عمل مایه خیر و صدقه جاریه برای اموات خواهد بود. امیداست مومنین گرامی در گسترش این کار نیک مشارکت نمایند.

حضرت آیت الله علوی بروجردی

با توجه به استفاده از منافع آن در جهات خیر این کار پسندیده دارای رجحان نیز است.

حضرت آیت الله مهدوی عضو خبرگان رهبری :

کار پسندیده ومنفعت اخروی دارد لازم است این امر تبلیغ و ترویج گردد همچنین عدد یکصد و ده خانه قرآنی عدد مبارکی می باشد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی:

این امر با رعایت موازین شرعی کار پسنیده ای است.

نظر حضرت آیت الله مکارم شیرازی در رابطه با جمع آوری قرآن و کتب

در صورتی که در حال و آینده نیازی به آن در محل وقف شده نیست، انتقال آن به مکان دیگر که مورد استفاده قرار بگیرد جایز و مطلوب است

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.