تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۵
کد خبر : 36607

رئیس دانشگاه اصفهان: توسعه همکاری‌ دانشگاه با صنعت نیازمند استفاده از ظرفیت‌ قانون جهش تولید است

رئیس دانشگاه اصفهان: توسعه همکاری‌ دانشگاه با صنعت نیازمند استفاده از ظرفیت‌ قانون جهش تولید است

رئیس دانشگاه اصفهان: توسعه همکاری‌ دانشگاه با صنعت نیازمند استفاده از ظرفیت‌ قانون جهش تولید است رئیس دانشگاه اصفهان گفت: توسعه همکاری‌های دانشگاه و صنعت مستلزم بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانون جهش تولید مانند ارائه معافیت‌های مالیاتی به شرکت های فعال در زمینه امور علمی و پژوهشی است. به گزارش دنیای اسرار:حسین هرسیج روز شنبه در

Print Friendly, PDF & Email

رئیس دانشگاه اصفهان:
توسعه همکاری‌ دانشگاه با صنعت نیازمند استفاده از ظرفیت‌ قانون جهش تولید است

رئیس دانشگاه اصفهان گفت: توسعه همکاری‌های دانشگاه و صنعت مستلزم بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانون جهش تولید مانند ارائه معافیت‌های مالیاتی به شرکت های فعال در زمینه امور علمی و پژوهشی است.

به گزارش دنیای اسرار:حسین هرسیج روز شنبه در آیین افتتاح « مرکز نوآوری مشترک فولادمبارکه و دانشگاه اصفهان» افزود: ظرفیت قانون جهش تولید در خصوص تخصیص معافیت‌های مالیاتی به صنایع سرمایه گذار در دانشگاه اصفهان هنوز محقق نشده است که در صورت عملیاتی شدن، کارهای بزرگی در دانشگاه صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: صنعت فولاد و دانشگاه اصفهان ماهیت ملی، منطقه ای و بین المللی دارند و فعالیت‌های فناورارنه دانشگاه اصفهان بر اساس رویکرد اصلی این دانشگاه که «جامعه محوری و تمدن سازی» است معطوف به حل نیازهای جامعه است.

رئیس دانشگاه اصفهان اظهار داشت: براساس رویکرد جامعه محور در ۲ سال اخیر، کلیه فعالیت‌های علمی، آموزی و پژوهشی دانشگاه اصفهان، بر اساس نیازهای جامعه شکل گرفته است و دانشگاه به‌دنبال گره گشایی از مسائل روز جامعه و صنعت است و برنامه ریزی برای تخصیص فرصت های مطالعاتی معطوف به حل مسائل کشور انجام شده است.

هرسیج تصریح کرد: برای این منظور در ۲ سال اخیر دانشکده‌های نیاز محور را طراحی کرده ایم و اگر صنعت فولاد نیاز به آموزش و رشته های خاص داشته باشد، آماده ایم تا متناسب با نیاز صنعت، رشته‌های جدید را تعریف و در تهیه سرفصل های آموزشی نیازهای صنعت را مد نظر قرار دهیم.

وی گفت: بر اساس تغییر نگرش پژوهشی دانشگاه، حل مسائل کشور و استان اصفهان در همه زمینه های پژوهشی مد نظر پژوهشگران دانشگاه اصفهان است و متناسب با این تغییر رویکرد، تغییر و تحولاتی در آمایش و برنامه های پژوهشی دانشگاه در ۲ سال اخیر ایجاد شده است که ثمره آن به کل کشور خواهد رسید.

رئیس دانشگاه اصفهان تصریح کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به ۳۰ دانشگاه ماموریت «ارائه آموزش های راهبردی» را محول کرده است که دانشگاه اصفهان به عنوان دانشگاه مادر یکی از این دانشگاه هاست و آماده ارائه این آموزش ها به صنایع کشور هستیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز شاهدیم مرکز فناوری فولاد مبارکه در قسمتی از پهنه ۳۲ هکتاری فناوری و نوآوری دانشگاه اصفهان افتتاح می‌شود و حضور صنعت در دانشگاه و همکاری این ۲ نهاد، یک نمونه از همکاری‌های بُرد-بُرد است و همه باید به همه کمک کنیم تا تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کنیم.

توسعه همکاری‌ دانشگاه با صنعت نیازمند استفاده از ظرفیت‌ قانون جهش تولید است

رئیس دانشگاه اصفهان تاکید کرد: استفاده صنعت از پژوهش‌های دانشگاهی موجب ایجاد ارزش افزوده در کالای تولیدی صنایع و افزایش تولید می‌شود و ارتباط و همکاری دانشگاه با صنعت می‌تواند زمینه ساز مجهز شدن دانشگاه‌ها به تجهیزات و آزمایشگاه‌های نو شود.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه اصفهان ویژگی خاص خودش را دارد و به عنوان دانشگاه جامع و مادر استان می‌تواند در حوزه های مختلف علوم پایه، فنی و مهندسی و علوم انسانی پاسخگو نیازهای صنعت باشد.

وی یادآور شد: ابتدای امسال دانشگاه اصفهان تفاهم‌نامه‌ای با شرکت علمی و تحقیقاتی اصفهان در زمینه صنایع خلاق و نرم منعقد کرده است که کارهای آن نیز در حال انجام است.

مرکز نوآوری فولادمبارکه و دانشگاه اصفهان با هدف توسعه همکاری راهبردی صنایع بزرگ و دانشگاه‌های برتر کشور افتتاح شد، همچنین در قالب رویداد «فولادینو» سلسله نشست‌های «هم‌گرا»، «هم‌مسیر»، «دمودی» و «عصرانه کارآفرینی» و «ترنج» به همت شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه امروز و فردا در دانشگاه اصفهان برگزار خواهد شد.

 

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.