تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷
کد خبر : 36700

افتتاح پروژه ‌های عمرانی و خدماتی در منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان 

افتتاح پروژه ‌های عمرانی و خدماتی در منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان 

  پروژه ‌های عمرانی و خدماتی در منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان افتتاح و کلنگ زنی شد.   به گزارش دنیای اسرار:در بیست‌ویکمین ویژه برنامه «به احترام مردم اصفهان» پروژه ‌های عمرانی و خدماتی در منطقه 14 شهرداری اصفهان با حضور شهردار و مسئولان استان اصفهان افتتاح و کلنگ زنی شد. بهره‌برداری از خیابان عاشق اصفهانی

Print Friendly, PDF & Email

 

پروژه ‌های عمرانی و خدماتی در منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان افتتاح و کلنگ زنی شد.

 

به گزارش دنیای اسرار:در بیست‌ویکمین ویژه برنامه «به احترام مردم اصفهان» پروژه ‌های عمرانی و خدماتی در منطقه 14 شهرداری اصفهان با حضور شهردار و مسئولان استان اصفهان افتتاح و کلنگ زنی شد.

بهره‌برداری از خیابان عاشق اصفهانی شرقی و خیابان ولی‌عصر (عج) محله جلوان، ساماندهی و رفع خطر از منطقه‌ای که از سوی اهالی محل نام «سه‌راه مرگ» نام گرفته و کلنگ‌زنی بازار جدید میوه در بلوار ایمان از جمله این پروژه‌های عمرانی و خدماتی افتتاح شده در منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان

عباس حاج‌رسولی‌ها در آئین افتتاح پروژه‌های منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان، اظهار کرد: شوراها یکی از ساختارهایی است که در قانون اساسی بسیار محکم هستند، قطعا هر اقدامی باید با نظر مردم در کشور انجام شود. اگر مردم و شورا نبودند، این پروژه به سرانجام نمی‌رسید، فراموش نمی‌شود که در چهارراه عاشق اصفهانی چه ترافیک سنگینی وجود داشت.

وی افزود: پروژه خیابان عاشق اصفهانی شرقی باید ۵ سال گذشته انجام می‌شد اما در بوروکراسی اداری ماند، این پروژه پس از دوندگی‌های بسیار و تصویب کمیسیون ماده ۵ در کمتر از هفت ماه به بهره‌برداری رسید. همچنیک خط ۲ متروی این کلان‌شهر که برای اجرای آن بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است، تا دو سال آینده افتتاح می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان، گفت: اولین اولویت شورا در اصفهان، رسیدگی به مناطق محروم است، بنابراین بزرگ‌ترین خدمت جدا کردن منطقه ۱۴ و ۷ بوده است تا به‌صورت متمرکز در مناطق کمتربرخوردار کار انجام شود.

وی اضافه کرد: توان اجرایی شهر اصفهان بسیار زیاد است، به‌طوری که توان زیادی برای اجرای پروژه‌های کشور را نیز دارد. رینگ چهارم دیگر پروژه مهم شهر اصفهان است که در کاهش آلودگی هوا و ترافیک بسیار تأثیرگذار است.

حاج‌رسولی‌ها با بیان اینکه در سال جاری ۱۰۰۰ پروژه کوچک و بزرگ در شهر اصفهان داریم که دو پروژه مهم آن در منطقه ۱۴ است، تصریح کرد: خط دو متروی این کلان‌شهر که برای اجرای آن بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است، تا دو سال آینده افتتاح می‌شود.

وی در خاتمه گفت: رفع مشکل جاده جلوان می‌تواند الگوی خوبی برای کشور باشد، چراکه زیباترین اقدام بدون آنکه باری بر دوش دولت باشد، انجام شده است، اگر شهروندان بدانند عوارضی که پرداخت می‌کنند، برای اجرای پروژه‌ها و نگهداشت مطلوب شهر هزینه می‌شود، دغدغه خاطری از این بابت نخواهند داشت

علی صالحی سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در آئین افتتاح پروژه‌های منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان اظهار کرد: امروز در قامت عضو در حوزه شورای اسلامی شهر در خدمت مردم هستم و در جشن به ثمر رسیدن مطالبات آن‌ها حضور داریم، ابتدای دوره ششم، جلسه‌ای را با مردم محلات مختلف داشتیم و تاکید کردیم تا روزی که افتتاح پروژه‌ها صورت نگیرد، در این محل حضور نخواهم داشت.

وی افزود: کاری که طی ۴۰ سال گذشته اتفاق نیفتاد و روال معمول اداری آن حداقل دو سال زمان می‌برد، امروز با همت و پشتیبانی شهردار اصفهان انجام شد و «سه‌راه زندگی» با احتساب کارهای اداری و اجرایی در مدت یک سال به بهره‌برداری رسید.

صالحی خاطرنشان کرد: در منطقه ۱۴ حداقل ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه افتتاح شده است که این پروژه‌ها در سه محور کلانتری، بازیکده حصه و جاده عاشق و جلوان که گره‌های کور ۲۰، ۳۰ و ۴۰ سال بود، احداث و بهره‌برداری شد.

وی با اشاره به اینکه اولویت توسعه و پیشرفت شهر، مناطق کم‌برخورداری همچون ۱۴ و بخشی از منطقه ۱۳ و ۱۰، است، گفت: در این منطقه پروژه شهدای ورزشکار، تقاطع غیر همسطح مرحوم سعید کاظمی آشتیانی افتتاح شد و روگذر حصه در آینده کلنگ‌زنی خواهد شد؛ البته همکارانم در شهرداری به این میزان پروژه بسنده نکردند و در سومین گام اعتبارات و منابع ملی را نیز در به پروژه‌های منطقه ۱۴ وارد کردند.

سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه تلاش کردیم منابعی که در اختیار خودمان بود، عادلانه توزیع شود، خاطرنشان کرد: امروز برای اینکه خورشید شهر از مناطق شمال طلوع کند، مدیریت شهری منابع ملی را به مناطقی همچون ۱۴ تزریق کرده است.

وی بیان کرد: تمام تلاش و عزم بدنه مدیریت شهری، به‌ویژه شهردار منطقه به میدان آمد تا عقب‌افتادگی که در این سال‌ها به منطقه ۱۴ و سایر مناطق کم‌برخوردار تحمیل شده بود با سرعت جبران شود که امیدوارم بتوانیم پروژه‌های بعدی را افتتاح کنیم و در پایان چهارسال در مقابل خداوند و مردم سربلند باشیم.

همچنین محمدمهدی کریمی مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان، در ادامه اظهار کرد: با تعریف پروژه‌های پیشران توسعه و ارائه خدمت در دسترس وارد این فضا شدیم. سه نقطه در این منطقه دارای بازارهای میوه می‌شود، این اقدام یک مدل جدید خدمت‌رسانی در رابطه با دسترسی آسان به بازارهای میوه با کیفیت و قیمت خوب است که در منطقه ۱۴ اتفاق می‌افتد.

وی افزود: در زمینه افتتاح بازارهای کوثر تجربه خوبی در مناطق داشتیم، امیدوارم این اتفاق را برای بازارهای میوه نیز شاهد باشیم. زمین بازار میوه با مشارکت شهرداری منطقه ۱۴ در نظر گرفته شده است، دو نقطه دیگر در منطقه به این منظور جانمایی شده است که طبق توافقات سعی می‌شود تا پیش از نوروز ۱۴۰۳ مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی درخصوص پروژه خیابان عاشق اصفهانی شرقی و جاده مرگ توضیح داد: جاده مرگ یا سه‌راهی قتلگاه کلیدواژه‌های تلخی است که همه ما با آن خاطره داریم، مسئولانی که بارها مورد مطالبه قرار گرفتند و مردمی که عزیزان خود را در این راه از دست دادند و تمام مردمی که اکنون اینجا حضور دارند، با این فضا خاطره دارند و این کلیدواژه‌ها همراه با مظلومیت مضاعف است.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان گفت: این جاده نزدیک به چند دهه، بسیار باریک، تاریک و بدون هیچ علائم رانندگی بود، اما چون خارج از محدوده شهر بود، شهرداری نمی‌توانست به آن رسیدگی کند. به‌طور متوسط هر ماه در این جاده شاهد تصادفات بودیم، نیاز بود تا این جاده در محدوده شهر قرار گیرد.

وی اعلام کرد: تا پایان سال تعدادی پروژه دیگر از جمله کلنگ‌زنی کلانتری حصه که دغدغه ۴۰ ساله مردم است و جانمایی و بودجه آن در نظر گرفته شده است، انجام می‌شود. همچنین ساماندهی بازار روز حصه و احداث ورزشگاه در همین محله، افتتاح ورزشگاه در محله امام خمینی (ره)، کلنگ‌زنی پردیس خانواده‌محوری که نظیر آن در سطح شهر وجود ندارد و محور فرودگاه که یک زیرگذر با دیواره سبز است انجام خواهد شد.

ماه‌آورپور مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان نیز اظهار کرد: ایجاد بازار میوه و صیفی‌جات بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر، به‌منظور تنظیم بازار و با هدف ارائه محصولات باکیفیت و قیمت مناسب از آغاز سال جاری در دستور کار قرار گرفت.

وی با اعلام اینکه آیت سومین بازار میوه است که عملیات احداث آن در منطقه ۱۴ آغاز می‌شود، افزود: در منطقه پنج در سپاهان‌شهر احداث بازارچه میوه آغاز شده و اواخر آذر به پایان می‌رسد. در مجموعه شهید کشوری (محدوده منطقه شش شهرداری) نیز چنین بازار میوه‌ای در دست ساخت است که پایان این ماه به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان گفت: برای ساخت بازار میوه در منطقه ۱۴، سه نقطه جانمایی شده است، در این راستا محدودیت‌های ترافیکی و اصول شهرسازی رعایت شده است و امروز یکی از این پروژه‌ها کلنگ‌زنی می‌شود. احداث دو بازار دیگر نیز در منطقه ۱۴ به صورت هم‌زمان آغاز می‌شود که امیدواریم تا قبل از نوروز پیش رو این سه بازار در منطقه ۱۴ به بهره‌برداری برسد

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.