تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۱
کد خبر : 36796

اصفهان میزبان بیش از 2 هزار متخصص تغذیه از سراسر ایران

اصفهان میزبان بیش از 2 هزار متخصص تغذیه از سراسر ایران

  رییس دانشکده تغذیه و علوم غذایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بیش از 2 هزار نفر از جامعه متخصص تغذیه و دانشجویان این رشته در نخستین کنگره انجمن علمی تغذیه ایران در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان حضور خواهند یافت. به گزارش  دنیای اسرار ، دکتر سید محمد حسین روحانی در ارتباط با این کنگره

Print Friendly, PDF & Email

 

رییس دانشکده تغذیه و علوم غذایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بیش از 2 هزار نفر از جامعه متخصص تغذیه و دانشجویان این رشته در نخستین کنگره انجمن علمی تغذیه ایران در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان حضور خواهند یافت.

به گزارش  دنیای اسرار ، دکتر سید محمد حسین روحانی در ارتباط با این کنگره اظهارداشت: ارائه آخرین دستاوردهای رشته تغذیه و علوم غذایی و تبادل افکار و نظرات متخصصین این رشته و همچنین بیان چالش های پیش رو و تعیین راهکارها از جمله اهداف این کنگره است.
وی با بیان اینکه تغذیه جزو رسته های بین رشته است و به همین دلیل در این کنگره به غیر از متخصصان حوزه تغذیه از متخصصان رشته های مختلف پزشکی نیز دعوت شده و در این کنگره حضور دارند, افزود: کنگره با مشارکت دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و انجمن علمی تغذیه ایران برگزار میشود.
دکتر روحانی به محورهای برگزاری کنگره سه روزه تغذیه اشاره کرد و افزود: تغذیه بالینی، تغذیه جامعه، تغذیه ورزشی، صنایع غذایی، مکمل‌‌های دارویی و غذایی و رژیم درمانی و خدمات آزمایشگاهی از جمله شش محور اصلی کنگره است .
وی با بیان اینکه براساس 42 محور فرعی کارگاه های علمی آموزشی وهمچنین پنل های در نظر گرفته شده است که در سه روز برگزاری کنگره برپا میشود، افزود: ایجاد بستری برای هم افزایی علمی بین متخصصین رشته تغذیه و رشته های دیگر پزشکی از مهمترین هدف کنگره است که منجر به ارتقاء سلامت شود.
رییس دانشکده تغذیه و علوم غذایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مهمترین چالش پیش روی را عدم بیمه بودن خدمات درمانی متخصصان تغذیه ای دانست و گفت: در راستای کاهش هزینه ها و گسترش خدمات تغذیه ای به جامعه مردمی بدنبال بیمه کردن ویزیت متخصصین تغذیه هستیم.
وی افزود: 300 دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در این دانشکده مشغول به تحصیل هستند که طی سالهای اخیر با اجباری شدن طرح دانشجویان تغذیه نشان از نیاز سیستم بهداشت و درمان به متخصصان این رشته است

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.