تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۶
کد خبر : 36850

رونمایی از طرح توانش/انتخاب 500 دانش آموزان مستعد در طرح توانش 

رونمایی از طرح توانش/انتخاب 500 دانش آموزان مستعد در طرح توانش 

سردار مرتضی عمومهدی بعدازظهر امروز در نشست خبری رونمایی از طرح توانش سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری با بیان این که وجود انسان نیاز به یک شعله برای فوران شدن و شکوفا شدن دارد، اظهار کرد: باید بستر و عرصه‌ای برای استعدادهای درونی جوانان و نوجوانان فراهم شود تا آینده به دست این افراد

Print Friendly, PDF & Email

سردار مرتضی عمومهدی بعدازظهر امروز در نشست خبری رونمایی از طرح توانش سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری با بیان این که وجود انسان نیاز به یک شعله برای فوران شدن و شکوفا شدن دارد، اظهار کرد: باید بستر و عرصه‌ای برای استعدادهای درونی جوانان و نوجوانان فراهم شود تا آینده به دست این افراد رقم بخورد.

به گزارش دنیای اسرار:جانشین سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) استان اصفهان با بیان این که برنامه طرح توانش برای دوره متوسطه اول طراحی و پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: این طرح و مراحل آن آغازگر حرکتی است که موجب ثمرات زیادی برای جامعه خواهد شد.
وی گفت: دانش آموزان در لیگ پایا به رقابت خواهند پرداخت و طرح توانش در سازمان بسیج علمی برای رسیدن به مراحل مختلف وقله های بالاتر کلید خورده است.
سید مهران طباطبایی نیز در این مراسم با اشاره به همکاری‌های خوب بین بسیج، سپاه و آموزش و پرورش در دولت جدید، اظهار کرد: تمام افراد جامعه روزی در آموزش و پرورش بوده و از آن جا به جایگاه‌های مختلف رسیده‌اند.

مشاور مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان در امور نخبگان افزود: اگر استعداد دانش‌آموزان از بدو ورود به مدرسه به درستی شناسایی شود، این استعدادها را می‌توانیم راهنمایی کرده و به ثمر برسانیم.

وی با بیان این که طرح توانش ظرفیتی برای شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان است، عنوان کرد: امیدواریم با همت بسیج و آموزش و پرورش، این ظرفیت عظیم نخبگانی در بین دانش‌آموزان شناسایی شده و به درستی هدایت شود.

همچنین مسعود نیلی در این برنامه با بیان این که یکی از رسالت‌های اصلی بسیج علمی، بسیج ظرفیت‌ها و امکانات مختلف است، عنوان کرد: ما اگر در مسیر هم‌افزایی گام برداریم، انرژی‌ها بیشتر می‌شود و می‌توانیم اقدامات بهتری انجام دهیم.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان اصفهان با بیان این که در این مسیر ما با ظرفیت هسته‌های مختلف علمی، دانشگاه علوم پزشکی و مجموعه‌های علمی دانشکده روانشناسی و مؤسسات غیردولتی و نیز از ظرفیت آموزش و پرورش استفاده کردیم، عنوان کرد: ایده اولیه طرح در یکی از هسته‌های علمی دانشجویی-دانش‌آموزی شکل گرفت و سپس طرح را با کارشناسان علوم تربیتی مطرح کردیم و طرح به پختگی مورد نیاز رسید.

وی ادامه داد: این اقدامات منجر به تعامل و همکاری بسیج علمی و آموزش و پرورش شد و در ادامه، این طرح در سطح چند منطقه به اجرا درآمد که در این مرحله ۲۵۰ دانش‌آموز دختر و ۲۵۰ دانش‌آموز پسر شناسایی شدند و تلاش شد به سمت استعدادهایی برویم که توان بروز در شرایطی کنونی را ندارند.

نیلی با بیان این که این طرح یک الگوی چهاربعدی استعدادسنجی و پرورش آن است، خاطرنشان کرد: چهار بُعد این طرح شامل استعدادیابی همراه با مسابقه، طراحی ماشین توانش در یک رویداد یک روزه و ده ساعته در قالب کارهای تیمی، توانمندسازی و رویداد آموزشی در ۱۰ جلسه در عرصه‌های مختلف برای افراد موفق شده در مرحله اول و در مرحله سوم ساخت آثار مرتبط و مسابقه بین افراد در گروه های مختلف و سپس در مرحله آخر حفظ و نگهداری این افراد را خواهیم داشت که در قالب اتصال دانش‌آموزان با واحدهای رشد، شرکت‌های فناور و شرکت‌های استارت‌آپی و برگزاری رویدادهای مختلف خواهد بود.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان اصفهان با بیان این که انتخاب دانش ‌آموز توسط آموزش و پرورش خواهد بود، عنوان کرد: این طرح در یک دوره شش ماهه برگزار خواهد شد اما ارتباط ما با دانش‌آموزان تا مقاطع بعدی تحصیلی ادامه خواهد داشت.

وی با بیان این که رده سنی مناسب برای شناسایی استعدادها و فرصت زمان برای پرورش این استعدادها دوره متوسطه اول است، گفت: این طرح به صورت پایلوت در استان اصفهان انجام می‌شود و در صورت موفق بودن، در سایر استان‌ها نیز برگزار خواهد شد.

نیلی با بیان این که بسیج علمی به دنبال ارتقای بنیه علمی و مهارتی دانش‌آموزان در سطوح مختلف است، گفت: شناسایی استعدادها در کشور از دیگر وظایف بسیج عملی است که با این طرح به هر دو هدف می‌رسیم.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان اصفهان با بیان این که در آینده تعداد طرح بیشتری در حوزه علوم انسانی خواهیم داشت، عنوان کرد: نقطه کلیدی و گلوگاه طرح ما گام آخر است که شبکه بزرگی از استعدادهای خوب برای حل معضلات جامعه خواهد بود.

خبرنگار:علیرضاهژبری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.