تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶
کد خبر : 36968

بخشودگی 100 درصدی جرائم قابل بخشش و تقسیط بلندمدت بدهی

بخشودگی 100 درصدی جرائم قابل بخشش و تقسیط بلندمدت بدهی

  مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با اشاره به صدور بخشنامه‌ ای از سوی رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از تفویض اختیار بخشودگی 100 درصدی جرائم قابل بخشش و تقسیط بلندمدت (24 ماهه) بدهی مؤدیان کوچک به مدیران کل امور مالیاتی سراسر کشور خبر داد.   به گزارش دنیای اسرار  :مدیرکل امور مالیاتی استان

Print Friendly, PDF & Email

 

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با اشاره به صدور بخشنامه‌ ای از سوی رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از تفویض اختیار بخشودگی 100 درصدی جرائم قابل بخشش و تقسیط بلندمدت (24 ماهه) بدهی مؤدیان کوچک به مدیران کل امور مالیاتی سراسر کشور خبر داد.

 

به گزارش دنیای اسرار  :مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با اشاره به صدور بخشنامه‌ ای از سوی رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از تفویض اختیار بخشودگی 100 درصدی جرائم قابل بخشش و تقسیط بلندمدت (24 ماهه) بدهی مؤدیان کوچک به مدیران کل امور مالیاتی سراسر کشور خبر داد.

 

آقای مدبرنیا مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان در راستای حمایت از مؤدیان کوچک و رضایتمندی آنان اظهار داشت: اختیار بخشودگی 100 درصدی جرائم قابل بخشش و تقسیط بلندمدت (24 ماهه) بدهی مؤدیان کوچک که تا تاریخ 15 دی‌ماه سال جاری با پذیرش مالیات تعیین شده از فرایند دادرسی خارج شوند تفویض شده است.

 

مطابق بخشنامه مذکور و به منظور تسریع در قطعیت پرونده‌های مالیاتی و جلوگیری از تطویل فرآیند دادرسی مالیاتی، اختیار بخشودگی جرائم قابل بخشش در مواردی که مؤدیان محترم از اعتراض خود نسبت به برگ تشخیص یا مطالبه مالیات یا جرائم یا آرای بدوی یا تجدیدنظر هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی که تا تاریخ 20/۸/1402 به امور مالیاتی تسلیم نموده‌اند حداکثر تا پانزدهم دی‌ماه سال جاری (15/۱۰/1402) انصراف و مالیات تعیین شده تا مرحله اعتراض را قبول نمایند تفویض می‌شود.

 

لازم به ذکر است این تفویض اختیار در صورتی قابل انجام است که اصل مالیات سال/ دوره این قبیل مؤدیان برای اشخاص حقیقی در هر یک از منابع کمتر از یک‌صد و پنجاه میلیون ریال و در خصوص اشخاص حقوقی کمتر از یک میلیارد و دویست میلیون ریال باشد.

 

همچنین بدهی مالیاتی این‌گونه مؤدیان با رعایت شرایط فوق در اجرای ماده ۱۶۷ قانون مالیات‌های مستقیم تا ۲۴ ماه از تاریخ ابلاغ برگ قطعی قابل تقسیط بوده و به مدیران کل امور مالیاتی تفویض می‌شود.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اجتماعی

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان